Η woke κουλτούρα στον κόσμο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και οι αντιδράσεις σε αυτήν
του Αριστείδη
Στις 4 Φεβρουαρίου θα κυκλοφορήσει το ηλεκτρονικό
παιχνίδι Kingdom
Come: Deliverance II, από την τσεχική εταιρεία Warhorse Studios. Θα είναι η συνέχεια του
πρώτου παιχνιδιού Kingdom
Come: Delivernace. Το KCD (=Kingdom Come: Deliverance) είναι ένα παιχνίδι ρόλων (Role Playing Game), πρώτου προσώπου (first person), το οποίο πραγματεύεται τα γεγονότα
του 1408, όπου ο Σιγισμούνδος (Sigismund), αδερφός του αυτοκράτορα της Αγίας
Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας Βεντσεσλάβου Δ της Βοημίας (Wenceslaus IV of Bohemia),
θα εισβάλει στο βασίλειο της Βοημίας, δηλαδή τη σημερινή Τσεχία, με σκοπό να
διώξει από τον θρόνο τον αυτοκράτορα και να πάρει αυτός τη θέση του. Ο
πρωταγωνιστής μας, Ερρίκος (Henry) θα
βρεθεί στη μέση αυτών των γεγονότων αφού θα χάσει την οικογένειά του, το χωριό
του καθώς και ό,τι αγαπάει, μετά από μια επίθεση των Κουμάνων μισθοφόρων του Σιγισμούνδου.
Ο Ερρίκος θα κληθεί να αντιμετωπίσει πληθώρα δυσκολιών ενάντια σε ληστές,
Κουμάνους και Ούγγρους μισθοφόρους, Ιππότες ακόμα και την πανούκλα.
Το παιχνίδι εστιάζει στα ιστορικά γεγονότα
της περιοχής και είναι ιστορικά ακριβές. Ο παίχτης ζει μια ολοκληρωμένη
εμπειρία του γερμανικού μεσαίωνα, συμπεριλαμβανομένου και του έντονου
θρησκευτικού ζητήματος της περιοχής, καθώς η υπόθεση ξεκινά την περίοδο πριν
τους Χουσιτικούς πολέμους. Με την κυκλοφορία του έλαβε ανάμεικτες κριτικές,
καθώς ήταν ο πρώτος τίτλος της νεοσύστατης gaming εταιρείας. Είχε αρκετά λειτουργικά
προβλήματα, τα οποία ευτυχώς διορθώθηκαν μέσα στα χρόνια. Όμως, η μεγαλύτερη
επίθεση που δέχτηκε ήταν ιδεολογικού περιεχομένου. Εξοργισμένες ορδές αριστερών
και φιλελεύθερων άσκησαν δριμεία κριτική στο παιχνίδι για έλλειψη σε έγχρωμους
χαρακτήρες, ομοφυλόφιλους, Εβραίους, καθώς και για υποτιθέμενη παρουσίαση των
γυναικών ως κατώτερων από τους άντρες και των Κουμάνων με τους Ούγγρους ως
βάρβαρων.
Μετά από αυτές τις κατακρίσεις μπορεί να
καταλάβει κανείς τον ιδεολογικό και πολιτισμικό πόλεμο που δέχονται οι
κοινωνίες σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και στην παρουσίαση της ιστορίας των εθνών. Αυτοί
οι παίχτες ήθελαν ένα παιχνίδι, που εστιάζει στην ιστορική ακρίβεια, να την
απολέσει για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της συμπεριληπτικής ατζέντας. Η
εταιρεία απάντησε στις παραπάνω κατηγορίες ότι ιστορικά, στην περιοχή που
διαδραματίζεται το παιχνίδι, υπήρχαν ελάχιστοι, ως καθόλου έγχρωμοι χαρακτήρες
καθώς και εβραίοι στην περιοχή που εξελίσσεται η υπόθεση, γι’ αυτό δεν συμπεριλήφθηκαν.
Εν τέλει, παρά τις κατηγορίες και τα
προβλήματα που είχε, το παιχνίδι έκανε συνολικά μέχρι σήμερα περίπου οκτώ
εκατομμύρια πωλήσεις. Γεγονός που αποδεικνύει ότι η κοινότητα των παικτών
ηλεκτρονικών παιχνιδιών (gaming
κοινότητα)
έχει αναπτύξει κουλτούρα αντισωμάτων σοβαρότητας στην woke επίθεση. Το KCD κατάφερε να βγει δυνατότερο από αυτή τη
διαμάχη, επειδή δεν δέχτηκε να συμβιβαστεί με τους woke κανόνες. Όμως άλλες εταιρείες και
παιχνίδια καταστράφηκαν από την επιλογή να συμβιβαστούν, όπως οι σειρές Dragon Age, Star Wars και πολλά ακόμα.
Η σειρά παιχνιδιών ρόλων Dragon Age απαρτίζεται
από επικές μάχες και πολέμους, δυνατούς χαρακτήρες και υπέροχους διαλόγους.
Όμως η πρόσφατη κυκλοφορία veilguard, προτίμησε
να κινηθεί γύρω από το wokness
και
τα genders. Το
παιχνίδι είναι υπερβολικά γεμάτο ομοφυλόφιλους και τρανσέξουαλ χαρακτήρες, τους
οποίους αν κάνεις misgender,
δηλαδή αν αποκαλέσεις κάποιον που δηλώνει ένα άλλο φύλο από αυτό που έχει
γεννηθεί με το κανονικό του φύλο, τότε ο χαρακτήρας σου θα «αυτοτιμωρηθεί»
κάνοντας push-ups. Οι επικές μάχες, λοιπόν, αντικαταστάθηκαν
με τιμωρίες, οι συγκλονιστικοί διάλογοι αντικαταστάθηκαν από διαλόγους
αποκλειστικά περί των φύλων, τους ομοφυλόφιλους, τους τρανσέξουαλ, τον
ρατσισμό, την ομοφοβία κλπ. Και οι δυνατοί χαρακτήρες αντικαταστάθηκαν από τρανσέξουαλ.
Το παιχνίδι, προφανώς καταποντίστηκε με καθόλου καλές πωλήσεις.
Το Star Wars, πάντα περιελάβανε δυναμικές γυναίκες, έγχρωμους
χαρακτήρες και ομόφυλα ζευγάρια, όμως από τη στιγμή που εξαγοράστηκε από τον κολοσσό
Disney, η
κατάσταση έχει ξεφύγει. Πλέον λευκοί ετερόφυλοι άνδρες αποτελούν τη μειοψηφία
και συνήθως είναι οι κακοί.. Αυτή η νοοτροπία της Disney, προφανώς επιβλήθηκε και στις σειρές
παιχνιδιών Star
Wars με
πρόσφατη κυκλοφορία το Outlaws,
όπου όλοι οι «καλοί» χαρακτήρες της υπόθεσης είναι λεσβίες, τρανσέξουαλ ή ομοφυλόφιλοι
άντρες. Τελικά το παιχνίδι δεν ήταν καλό, μιας και η υπόθεσή του ήταν μέτρια,
οι διάλογοι ανούσιοι και οι δυνατότητες πολύ περιορισμένες. Επιπλέον είχε
αρκετά λειτουργικά προβλήματα και, όπως ήταν αναμενόμενο, οι πωλήσεις δεν ήταν
καλές. Ευτυχώς οι παίκτες εξακολουθούν να αγοράζουν παιχνίδια που θα τους προσφέρουν
ψυχαγωγία και όχι κονσέρβες φιλελεύθερης εξουσιαστικής προπαγάνδας.
Η σειρά παιχνιδιών Assassins Creed, είναι γνωστή και ο χαρακτήρας
ακολουθεί την ιστορία μιας γενιάς Aσασίνων
μέσα στους αιώνες, περνώντας από διάφορες εποχές και πολιτισμούς. Ο επερχόμενος
τίτλος Shadows, θα
εστιάσει στην πολυπόθητη Ιαπωνία και συγκεκριμένα στην εποχή των Σογκουνάτων. Όμως,
παραδόξως, ο πρωταγωνιστής δεν θα είναι Ιάπωνας, αλλά έγχρωμος!! Πρόκειται για
τον Yasuke,
ένα υπαρκτό και ιστορικό πρόσωπο, που ο Oda Nobunaga τον είχε αγοράσει ως σκλάβο
για να τον χρησιμοποιήσει ως ακόλουθό του. Ο Oda συμπάθησε
τον έγχρωμο σκλάβο του και λόγω της εκτίμησης που έτρεφε προς αυτόν του
πρόσφερε μια ανεκτή και άνετη ζωή. Ωστόσο, ποτέ δεν τον έκανε samurai. Όμως η εταιρεία
κυκλοφορίας του παιχνιδιού, υιοθετώντας την η woke ατζέντα, έκανε τον Yasuke samurai και
πρωταγωνιστή για τις ανάγκες του παιχνιδιού. Οι Ιάπωνες ιστορικοί απάντησαν με
επιχειρήματα και βιβλιογραφίες ότι ο Ysuke δεν υπήρξε ποτέ samurai. Η ιαπωνική κοινότητα των «gamers» ξεσηκώθηκε και το παιχνίδι ήδη στην
Ιαπωνία είναι σχεδόν απαγορευμένο.
Απόλυτη καταστροφή και για το παιχνίδι Concord, το οποίο ανακλήθηκε
οριστικά μία μόλις εβδομάδα μετά την κυκλοφορία του, σημειώνοντας μηδαμινές
πωλήσεις. Ο λόγος ήταν η αδυναμία των παικτών μπορούσαν να ταυτιστούν με τους
χαρακτήρες του παιχνιδιού. Μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει γιατί δεν υπήρξε
ταύτιση των παικτών με τους woke
χαρακτήρες του παιχνιδιού.
Τέλος, αναμενόμενη είναι η ζημιά που θα
υποστεί και ο επερχόμενος τίτλος Intergalactic
The Heretic Prophet, μιας και η πρωταγωνίστρια του
παιχνιδιού είναι μια λεσβία Ασιάτισσα. Το παιχνίδι διαδραματίζεται στο διάστημα
χωρίς να ξέρουμε πολλές λεπτομέρειες ακόμα.
Άξιο αναφοράς είναι και το παιχνίδι Rainbow Six Siege, όπου για την επέτειο της τουρκικής
εισβολής στην Κύπρο, παρουσιάστηκε ο νέος χαρακτήρας Galanos. Περιμέναμε με ανυπομονησία
τον χαρακτήρα και έναν δυναμικό ΕΛΔΥΚάριο. Αντ’ αυτού ο Galanos, έγινε η Galanos, μια ανάπηρη λεσβία σε ρόλο
ελεύθερου σκοπευτή, όπου λόγω της σεξουαλικής της επιλογής (και όχι της
αναπηρίας της), δεν έγινε δεκτή στην ΕΛΔΥΚ. Με συνέπεια να απονέμει δικαιοσύνη
μόνη της με το τυφέκιό της. Πολύ δυνατό το μήνυμα της Ubisoft, ενάντια στην τουρκική βαρβαρότητα,
τι να λέμε τώρα…
Αν εστιάσουμε βαθύτερα, θα δούμε ότι οι λόγοι
όπου το woke
έχει ριζωθεί καλά πλέον στις gaming
εταιρείες, είναι πολύ συγκεκριμένοι. Αρχικά αν δούμε τους ανθρώπους που
δούλεψαν πίσω από διάφορους woke
τίτλους που αναφέραμε, θα διαπιστώσουμε ότι ανήκουν στις ομάδες που αναφέρονται
και στους τίτλους τους. Δηλαδή με απλά λόγια, είναι γυναίκες λεσβίες, άντρες gay ενώ
πολλοί είναι και τρανσέξουαλ. Ένας λόγος που οι εταιρείες gaming συνειδητά προσλαμβάνουν τέτοια άτομα
είναι διότι πληρώνονται λιγότερο σε σχέση με τους υπόλοιπους προγραμματιστές
αλλά και επειδή τους προσλαμβάνουν όχι ως μόνιμους υπαλλήλους αλλά ως εργολάβους,
με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Έτσι, μια εταιρεία δεν θα προσλάβει κάποιον έμπειρο
προγραμματιστή αλλά προκειμένου να κάνουν τη δουλεία τους όσο πιο φτηνά
γίνεται, θα προσλάβουν εργολάβους. Οι εργολάβοι αυτοί συνήθως είναι woke άτομα που, επειδή δυσκολεύονται να
βρουν δουλειά ως μόνιμοι κάπου, δέχονται να δουλέψουν με λιγότερα χρήματα
προκειμένου να επιβιώσουν. Πρόκειται, δηλαδή, για μια χυδαία καπιταλιστική πρακτική
που όντως υποτιμά και εκμεταλλεύεται εργασιακά ομοφυλόφιλους ανθρώπους, με το
αντάλλαγμα να τους δίνει την δυνατότητα να προβάλουν την woke ατζέντα
μέσα από την δουλειά τους. Στην ουσία οι ομοφυλόφιλοι γίνονται θύματα του
εξουσιαστικού φιλελευθερισμού το οποίο εξοστρακίζει τα αιτήματά τους προς την
υπόλοιπη κοινωνία και συνεχίζει να τους εκμεταλλεύεται απάνθρωπα στο εργασιακό
πεδίο.
Ακόμα οι επιχειρήσεις λαμβάνουν κρατικά
κονδύλια όταν έχουν στο δυναμικό τους άτομα DEI (Diversity, equity and inclusion). Ένας
σημαντικός λόγος για την εισβολή της woke κουλτούρας στον κόσμο των ηλεκτρονικών
παιχνιδιών είναι ο χρηματοεπενδυτικός κολοσσός Blackrock. Οι ιδρυτές και διευθυντές
της, Robert S. Kapito και Larry Fink, έχουν δηλώσει
ανοιχτά σε συνεντεύξεις τους ότι χρηματοδοτούν εταιρείες και τις εξαναγκάζουν
με διάφορους τρόπους να εφαρμόζουν τη woke ατζέντα και το political correctness.
Ασφαλώς ο φιλελεύθερος καπιταλισμός έχει πολλούς τρόπους να χειραγωγεί και να κατευθύνει τις κοινωνίες. Οι περισσότεροι παίκτες ηλεκτρονικών παιχνιδιών παγκοσμίως είναι μικρής ηλικίας ή και ανήλικοι. Συνεπώς, το σύστημα θεωρεί ότι με τη χρήση των ηλεκτρονικών ηρώων που υιοθετούν εντός του παιχνιδιού οι έφηβοι μπορεί να εξοικειωθούν και να υιοθετήσουν την woke κουλτούρα. Ωστόσο, πολλές φορές αυτή η πρακτική προσκρούει στην καρδιά του φιλελεύθερου καπιταλισμού που είναι το εμπορικό κέρδος. Αν τα παιχνίδια δεν κάνουν πωλήσεις τότε το σύστημα έχει πρόβλημα. Και μπορεί εύκολα να κρεμάει για μια ακόμη φορά τα αριστερά δεκανίκια του επιστρέφοντας σε κλασικές φόρμες (βλέπε Τραμπ). Στο παρακάτω link είναι η συνέντευξη του Larry Fink όπου παραδέχεται όσα γράφονται παραπάνω. Δείτε στο λεπτό 27:50 και μετά. (https://www.youtube.com/watch?v=-cCs9Kh2Q08)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου