Ανταπόκριση από το pop culture festival
του Σταμάτη Μαμούτου
Τον τελευταίο καιρό πραγματοποιούνται όλο και
περισσότερες, μεγάλης έκτασης, εκδηλώσεις με θέμα τα comics, την λογοτεχνία και τα παιχνίδια
(ηλεκτρονικά, ρόλων και επιτραπέζια) που οι θεματικές τους είναι
προσανατολισμένες στο ευρύτερο πεδίο του φανταστικού. Όπως έχω γράψει και
παλαιότερα, αυτό είναι κάτι με θετική και αρνητική ανάγνωση. Θετική, γιατί
φανερώνει ότι υπάρχει πλέον μαζικό ενδιαφέρον για το λογοτεχνικό και
καλλιτεχνικό πεδίο του φανταστικού. Αλλά και αρνητική, γιατί το σύγχρονο
φανταστικό έχει χάσει την επαφή του με τις ρομαντικές του ρίζες, έχει απολέσει μέρος της συνέχειας των καταβολών του από την κοσμοθεώρηση του Ρομαντισμού, με
αποτέλεσμα να αιχμαλωτίζεται σε έναν επιδερμικό μεταμοντερνισμό εντός του οποίου
η διανοητική δυναμική και η πνευματική ουσία της φαντασίας στην λογοτεχνία και
τις τέχνες εξατμίζονται σε εμπορικά πανηγύρια και προσαρμόζονται στην επικρατούσα
ιδεολογία του παγκοσμιοποιημένου αμερικανισμού. Έχοντας αυτά κατά νου
παρακολουθώ τις διάφορες εκδηλώσεις κριτικά και προσπαθώ να κρατώ τα θετικά
τους στοιχεία.
Η τελευταία από αυτές τις εκδηλώσεις που
πραγματοποιήθηκε ήταν το pop
culture festival, το οποίο έλαβε χώρα στο
Εκθεσιακό Κέντρο του Περιστερίου. Ήταν μια επιτυχής τριήμερη εκδήλωση σε έναν
τεράστιο αλλά διακεκομμένο χώρο. Στην είσοδο υπήρχε κάτι σαν μεγάλος προθάλαμος
από τον οποίο ανοίγονταν πέντε διαφορετικές έξοδοι. Οι τέσσερις από τις εξόδους
οδηγούσαν σε διαφορετικούς χώρους που είχαν το μέγεθος κλειστού σταδίου μπάσκετ
και η μία οδηγούσε σε έναν ανοιχτό προαύλιο χώρο όπου υπήρχαν καντίνες με
φαγητό. Στις τρεις από τις τέσσερις τεράστιες κλειστές αίθουσες είχαν στηθεί τα
περίπτερα και οι πάγκοι των εκθετών ενώ η τέταρτη είχε διαμορφωθεί ως
συναυλιακός χώρος. Οι διοργανωτές, είχαν την ίδια ιδέα με εκείνους του vintage toys festival. Δηλαδή, να υποστηρίξουν
την εκδήλωση συνοδεύοντας την έκθεση με συναυλιακά δρώμενα.
Κατά την διάρκεια του τριημέρου εμφανίστηκαν
διάφορα σχήματα και μουσικοί στην σκηνή του φεστιβάλ. Φρόντισα να αποφύγω τις
μέρες και τις ώρες που βρίσκονταν on stage rap σχήματα, μη ανεχόμενος να ταλαιπωρήσω
τα αυτιά μου με αυτό το ιδίωμα που θεωρώ προσβολή της αισθητικής, ασχέτως αν ο
τραγουδιστής των Ημισκουμπρίων (που εμφανιζόταν ως headliner την
μια μέρα) φαίνεται συμπαθής τύπος. Το απόγευμα κατά το οποίο επισκέφθηκα την
έκθεση εμφανίστηκαν ζωντανά η χορωδία Fantasy Choir, ο Lester Obnoxious και ο Δημήτρης
Κοργιαλάς με το συγκρότημά του.
Η έκθεση ήταν μεγάλη και οι περισσότεροι εκθέτες ήταν σχεδιαστές και εκδότες comics. Ορισμένοι εξ αυτών δημοφιλείς δημιουργοί, προσκεκλημένοι από χώρες του εξωτερικού. Υπήρχαν, επίσης, κατασκευαστές κοσμημάτων με fantasy αισθητική, δημιουργοί ευφάνταστων επιτραπέζιων παιχνιδιών, σύλλογοι μεσαιωνικής σπαθασκίας και ομάδες παιχνιδιών LARP. Σε μια από τις τρεις αίθουσες της έκθεσης είχε διαμορφωθεί ένας ανοιχτός χώρος που έμοιαζε με μεσαιωνική αρένα μονομαχιών. Σε αυτήν μπορούσαν οι επισκέπτες να αναμετρηθούν σε μονομαχίες, χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικά μεσαιωνικά σπαθιά και ασπίδες, υπό τις οδηγίες του φίλου Έντουαρντ, τον οποίο είχα φιλοξενήσει στο πρώτο Μεσαιωνικό Φεστιβάλ Ανδραβίδας.
Πιο δίπλα είχαν στηθεί καμπίνες
ηλεκτρονικών παιχνιδιών της δεκαετίας του ’80 και φλίπερ.
Ένας από τους λόγους που μου αρέσει να πηγαίνω σε τέτοιες εκδηλώσεις είναι γιατί γνωρίζω ότι θα συναντήσω πολλούς φίλους και γνωστούς. Αυτή την φορά συνάντησα τον Σπύρο Θεοχάρη, δημιουργό της σειρά comics Byzantine Tales και παιδί που στηρίζει το Μεσαιωνικό Φεστιβάλ Ανδραβίδας, τον εξαιρετικό εικονογράφο του περιοδικού Epiphany Άγγελο Μάνη, τον Αλέξη, που αποτελεί ψυχή της μεγαλύτερης LARP κοινότητας στην Ελλάδα και τον τραγουδιστή του rock συγκροτήματος Διόνυσος Δημήτρη Πετροβίτση.
Ο Δημήτρης
ήταν ένας από τους εκθέτες-πωλητές που προσέφεραν στους επισκέπτες παλιά και
αγαπημένα επιτραπέζια, καθώς και είδη διακόσμησης ή ένδυσης με fantasy αισθητική
στο περίπτερο του καταστήματος My
Baby Yoda.
Το πρώτο συμπέρασμα που μπορούσε να εξάγει
όποιος επισκέφθηκε το pop
culture festival αφορά
τους Έλληνες δημιουργούς comics. Η
χώρα μας διαθέτει, πλέον, αρκετούς εξαιρετικούς σχεδιαστές και εικονογράφους.
Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι δεν υπάρχει ομαλός δρόμος προς την επαφή τους με
το κοινό. Δημιουργοί υπάρχουν, αναγνώστες φαίνεται να υπάρχουν, δεν υπάρχουν,
όμως, δυνατό εγχώριο εκδοτικό στερέωμα που μπορεί να σηκώσει το βάρος μιας
εικονογραφημένης έκδοσης η οποία απαιτεί υψηλό οικονομικό κόστος λόγω των
εκτοξευμένων τιμών στα τυπογραφεία. Με αποτέλεσμα πολλοί αξιόλογοι Έλληνες
δημιουργοί είτε να μην βρίσκουν πρόσβαση στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό, είτε
να επιχειρούν μόνοι τους να δημοσιεύσουν τις δουλειές τους με αυτοεκδοτικά
εγχειρήματα μικρής εμβέλειας, είτε να καταφεύγουν σε εκδοτικούς οίκους του
εξωτερικού.
Σε αυτό το σημείο οφείλω να σημειώσω μια
παθογένεια της εποχής μας που επηρεάζει την κοινότητα των comics. Εννοώ τον ατομικισμό. Παρατηρώ ότι
υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι Έλληνες δημιουργοί που δραστηριοποιούνται
μεμονωμένα. Ωστόσο, αν δεν γίνουν συνεργασίες είναι δύσκολο να υπερβληθούν τα
υπαρκτά εμπόδια. Πρώτον, γιατί ένας πολύ καλός εικονογράφος δεν είναι
απαραίτητο να αποτελεί εξίσου καλό σεναριογράφο. Και, δεύτερον, γιατί τα περισσότερα
comics που
αγαπήθηκαν μαζικά στην Ελλάδα του παρελθόντος ήταν πολυθεματικά και
φιλοξενούσαν δουλειές πολλών δημιουργών και σεναριογράφων.
Όπως και να έχει, σε γενικές γραμμές ήταν μια
επιτυχής εκδήλωση. Υπήρχε εισιτήριο των επτά ευρώ που δεν ήταν από τα ακριβά αλλά
θα μπορούσε να είναι και φθηνότερο. Πάντως, για τους αναγνώστες της λογοτεχνίας
του φανταστικού και των comics
η
ώρα περνούσε ευχάριστα στο περιβάλλον του φεστιβάλ.
Έκανα ένα πέρασμα στον συναυλιακό χώρο κάποια
στιγμή και είδα για λίγο την χορωδία Fantasy Choir. Η Fantasy Choir αποτελεί την πρώτη χορωδία στην
Ελλάδα με ρεπερτόριο εμπνευσμένο αποκλειστικά από soundtracks ταινιών,
σειρών και παιχνιδιών του φανταστικού. Τα κορίτσια και ο μαέστρος τους ήταν σε
εξαιρετική φόρμα και η ατμόσφαιρα που δημιούργησαν υποβλητική.
Επέστρεψα για λίγη ώρα στην έκθεση και
επανήλθα στον χώρο που είχε στηθεί το stage για να δω το τέλος της
συναυλίας του Lester Obnoxious. Ο Lester παίζει στην ηλεκτρική του
κιθάρα και τραγουδά hard
core rock’n’roll και
ακραίο metal. Τα
υπόλοιπα όργανα είναι ηχογραφημένα. Ήταν πολύ καλός στην σκηνή και έλεγε
εντυπωσιακά άνετα τα brutal
τραγούδια του. Βέβαια και για την περίπτωσή
του Lester προκύπτει το ερώτημα που αφορά τους Έλληνες δημιουργούς comics. Γιατί μόνος; Γιατί να μην συνοδεύεται
από μια hard
core μπάντα;
Ζούμε στην εποχή του μεταμοντέρνου ατομικισμού, όπως και να έχει.
Η μέρα του φεστιβάλ έκλεισε με την συναυλία
του Κοργιαλά, ο οποίος έπαιξε τα γνωστά του τραγούδια και κάποια κομμάτια
ελληνικών rock
συγκροτημάτων.
Ο κόσμος που συγκεντρώθηκε στον συναυλιακό χώρο ήταν γύρω στα εκατόν πενήντα
άτομα. Ασφαλώς αυτό έφερε στην επιφάνεια νέα ερωτηματικά που έχουν να κάνουν με
την αλλαγή των νοοτροπιών της ελληνικής κοινωνίας στις συνθήκες της μεταμοντέρνας
νεωτερικότητας.
Καταρχάς το φάσμα των σημάτων που
εμφανίστηκαν στην σκηνή ήταν μεγάλο και κάλυπτε διάφορα μουσικά ρεύματα. Αλλά ακόμη
και αν υποθέσουμε ότι υπήρχαν πολλοί επισκέπτες του φεστιβάλ, που δεν είχαν
ενδιαφέρον για το στυλ μουσικής των εμφανιζόμενων σχημάτων. Ήταν τόσο δύσκολο
να περάσουν αν ρίξουν μια ματιά; Να δουν τι γινόταν στην διπλανή αίθουσα;
Πλήρωσαν ένα εισιτήριο που τους έδινε την δυνατότητα να δουν και ορισμένους
μουσικούς, πέρα από την έκθεση. Κάποιοι, μάλιστα, αρκετά γνωστοί στο ευρύ
κοινό. Άραγε, απ’ όλους τους επισκέπτες του φεστιβάλ μόνο οι εκατόν πενήντα (με
το ζόρι) είχαν την περιέργεια έστω να ακούσουν για λίγα λεπτά τους μουσικούς; Τόσο
πολύ βιάζονταν, μέρα αργίας, να φύγουν για να γυρίσουν σπίτια τους εννιά παρά
τέταρτο η ώρα, όταν άρχισαν οι εκκλήσεις των διοργανωτών να αδειάσουν οι
αίθουσες των εκθέσεων; Ποιος ξέρει;
Έχω την εντύπωση, πάντως, ότι πρόκειται για
ένα ακόμη θέμα νοοτροπιών που επικρατούν στην ελληνική κοινωνία σήμερα.
Ανατρέχω στα χρόνια της εφηβείας μου και της παιδικότητάς μου. Δεν χρειάζεται
να γράψω τι συνέβαινε εκείνα τα χρόνια, της δεκαετίας του ’80 και του ’90 αλλά και μέχρι πριν κάποια χρόνια, όταν
είχαμε πληρώσει εισιτήριο, που μας έδινε την ευκαιρία να δούμε και να ακούσουμε
ζωντανή μουσική. Αν δεν μας άρεσε το θέαμα, θα το λέγαμε και θα το συζητούσαμε
για μέρες. Το να αγνοήσουμε, όμως, το live ήταν πέρα από την οπτική μας.
Θεωρώ ότι πέρα από μια γραφειοκρατικά φορμαλιστική και ατομικιστική νοοτροπία γενικευμένης αδιαφορίας που επικρατεί, λόγω του εξουσιαστικού φιλελευθερισμού της παγκοσμιοποίησης, στις μέρες μας, εδώ έχουμε να κάνουμε και με το φαινόμενο υποβάθμισης του ρόλου της μουσικής που προκλήθηκε μέσω της διάχυσής της στο internet. Η μουσική έχασε την σημασία της και την δυναμική της. Υποβιβάστηκε σε αλληλουχίες ήχων που συνοδεύουν άλλα γεγονότα.
14 σχόλια:
Γενικά συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σου. Θα πρόσθετα επίσης https://www.youtube.com/watch?v=98BYiChrtW4
Τη σκηνή από το Άφθαρτος με τον Samuel Jackson.
Που τα παίρνει όταν ο πελάτης αντιμετωπίζει τι σκίτσο σαν κάτι με εμπορική αξία που θα το κάνει δώρο στο γιο του.
Καλή φάση πάντως. Έκανες καλά κ πήγες.
κοπριτης εδω...ο Μαμουτος μας συνεχιζοντας να βρισκεται εκτος τοπου και χρονου για να ερθει σε επαφη με τη σημερινη κοινωνια, λες και αυτη ασχολειται με το κατα ποσο ηταν Ρομαντικος ή οχι ο ταδε τσαγκαρης μιας συντεχνιας μεσα σε κατι μεσαιωνικους βαλτους της Γερμανιας, αδυνατει να αντιληφθει την πραγματικοτητα γυρω του οπως αντιθετως τη γνωριζουμε εμεις οι Λεμουριοι παρεχοντας την ιδια με τον Μαμουτο λυση αλλα απο διαφορετικο δρομο! βλεποντας δηλαδη οτι ο κοσμος σημερα ΔΕΝ διαβαζει βιβλια, δεν ακολουθουμε την τακτικη του Μαμουτου που ειναι σαν και αυτη του μονιμως γκρινιαρη αριστεριστη που του φταινε ολοι οι αλλοι αντι η αυτοχειρη ιδεολογια του, αλλα πλασαρουμε τη Φανταστικη λογοτεχνια με διαφορετικο τροπο...δεν λεμε στον κοσμο να διαβασει ενα βιβλιο του Στηβεν Κινγκ για παραδειγμα οταν βλεπουμε οτι βαριεται να διαβασει σημερα μεχρι και τις οδηγιες χρησεως ενος κουτιου με extra large καποτες, αλλα του λεμε να ΔΕΙ το περιεχομενο του ιδιου βιβλιου στην οθονη του επιλεγοντας το αμερικανικο ταχυφαγειο:
https://tenies-online.best/load/11-1-0-11018
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΜΑΜΟΥΤΕ;;;
Υ.Γ. τοση σαπιλα και ποντικιλα στην ταινια Μαμουτε, που θα παρακαλατε για λεμουρια ψαριλα...
-Λεμουριος τρολιστας
Να είσαι καλά φίλε.
Πήγαινε εσύ να σκηνοθετήσεις την δική σου ταινία και άσε τις κινηματογραφικές προτάσεις. Γράφεις σχόλια στην Φ.ΛΕ.ΦΑ.ΛΟ. ακόμα και στα γυρίσματα της υπερπαραγωγής σου. Τέτοια εμμονή, πάντως, δεν πρέπει να είχες άλλη στην μέχρι σήμερα ζωή σου.
Για τον Μητσάρα θα γράψεις τίποτα ή μπα
Πόσοι άνθρωποι από την εργατική τάξη (εργάτες εργοστασίων, βιοτεχνιών και οικοδομών, άνθρωποι που δουλεύουν σε χωράφια, πλοία και ναυπηγεία, τεχνίτες) διαβάζουν Ρομαντικούς; Ρωτάω διότι διακρίνω μια αντίφαση στη Λέσχη, από τη μια "σοσιαλισμός", εξύμνηση της εργατικής τάξης κλπ και από την άλλη έναν ελιτισμό της λογικής όποιος δεν έχει διαβάσει 100000 Ρομαντικούς διανοητές, είναι άσχετος, αμόρφωτος, δεν έχει σχέση με τον εθνικισμό κλπ κλπ. Όποτε, θα ήθελα να ρωτήσω τι ποσοστό της εργατικής τάξης πιστεύετε πως διαβάζει τέτοια πράγματα; Μιλάμε εν τω μεταξύ για μια χώρα (Ελλάδα) που σύμφωνα με σχετικές στατιστικές, γενικά οι κάτοικοι δεν πολυδιαβάζουν βιβλία! Ίσως κάποιος απαντήσει πως φταίει η δημοκρατία, ο εξουσιαστικός φιλελευθερισμός, το αστικό κράτος, ο Διαφωτισμός και οτιδήποτε άλλο που ο κόσμος δνε διαβάζει και πως "όταν έρθουμε εμείς στα πράγματα θα διαπαιδαγωγηθεί σωστά ο κόσμος και θα διαβάζει", αλλά δεν νομίζω πως τέτοιες απαντήσεις πείθουν...
Μια αλλη αντιφαση ειναι οτι γενικα η Ελλάδα ειναι αναλογικά απο τις πρώτες (αν οχι η πρώτη) παγκοσμίως χώρα σε πλήθος εκδοτικών οίκων ανάλογα τον πληθυσμό της.
Ναι, αφού το ζητάς.
Όταν κάποιος πέφτει θύμα απάτης και του κλέβουν μηχανήματα 50.000 ευρώ με πλαστές επιταγές, είναι αναμενόμενο και δικαιολογημένο να αισθανθεί οργή. Αν ισχύει αυτό που γράφτηκε κάπου, ότι πήγε στο αστυνομικό τμήμα να το καταγγείλει και του είπαν (το συνηθισμένο) ότι είναι δύσκολο να αποδοθεί δικαιοσύνη για λόγους γραφειοκρατικούς (νόμους που τους δένουν τα χέρια κλπ), προφανώς η οργή του θα έγινε διπλάσια, με αποτέλεσμα να πάρει το νόμο στα χέρια του. Αν αυτοί που σκότωσε ήταν εκείνοι που του έκλεψαν τα μηχανήματα, (αν και δεν το προτείνουμε ως λύση, για πολλούς ευνόητους λόγους), είναι σε έναν βαθμό δικαιωμένος στις δικές μας ματιές. Εάν η πολιτεία δεν μπορεί να σε προστατεύσει από τους κλέφτες, ιδίως στην Ελλάδα του Μητσοτάκη που οι κλέφτες και οι απατεώνες είναι συνεργάτες της εξουσίας, τότε το μυαλό μπορεί να πάρει ανάποδες. Και να καταφύγει στον αρχέγονο άγραφο νόμο απόδοσης δικαιοσύνης. Δικαιωμένος σε έναν βαθμό, λοιπόν.
Από εκεί και πέρα υπάρχει, όμως, ένα "αλλά" σε ότι αφορά το ιδεολογικό και το ηθικό υπόβαθρο της υπόθεσης. Πρώτα απ' όλα στο ηθικό κομμάτι υπάρχει το θέμα ότι (απ' ότι φαίνεται) σκότωσε και έναν αθώο. Μπορεί ένα φτωχό μυαλό όπως αυτά του πολιτικού μας χώρου (όπως και το δικό σου, υποθέτουμε με ασφάλεια) να μην πιάνει τι σηματοδοτεί αυτό. Εκείνοι που καταλαβαίνουν, πάντως, το πιάνουν το νόημα. Και θα το στρέψουν εναντίον μας, με τον τρόπο που γνωρίζουν εδώ και χρόνια. Και τότε, όπως πάντα, δεν θα είναι σε θέση εκείνοι που θριαμβολογούν για αυτό το σκηνικό να αντιμετωπίσουν το εξουσιαστικό στήσιμο (η ιστορία επαναλαμβάνεται δηλαδή, όπως την ζήσαμε στην περίπτωση της ΧΑ, από τους κλώνους της, απλά σε μικρότερη εμβέλεια).
Υπάρχει και ένα ιδεολογικό θέμα. Το να επικαλείται κανείς τον Χίτλερ επειδή αισθάνεται βαλλόμενος από ένα άθλιο σύστημα δεν δίνει πολιτικό περιεχόμενο στην πράξη. Ψυχολογισμός είναι. Καταφύγιο απόγνωσης. Μπορεί να το έχουμε αισθανθεί όλοι. Αλλά δεν είναι πολιτική πράξη ή επανάσταση. Ξέσπασμα ψυχής και αγανάκτηση είναι. Αν ήθελες να δεις πραγματικό πολιτικό περιεχόμενο στην πράξη θα έπρεπε ο δράστης να σκεφτεί ποιο είναι το σύστημα που δεν αφήνει τους μπάτσους να πιάσουν τους απατεώνες. Ποιοι είναι οι άνθρωποι που το διαχειρίζονται. Με αυτό το σκεπτικό παίρνει τις αποφάσεις του ένας επαναστάτης. Δεν χρειάζεται να γράψουμε τίποτα παραπάνω γιατί θα φάμε καμία μήνυση και δικαιολογημένα. Ελπίζουμε να κατάλαβες τι εννοούμε, αν και έχουμε τις αμφιβολίες μας.
Υπάρχουν πράγματι πολλοί εκδότες. Νομίζουμε η απάντηση είναι η εξής. Δεν υπάρχουν αρκετοί μεγάλοι εκδοτικοί που να καλύπτουν τις προτιμήσεις των αναγνωστικών ρευμάτων. Έτσι, καλύπτεται αυτό το κενό με το εκδοτικό underground.
Άσε τα σάπια ρε "ανώνυμε". Ο ρομαντικός σοσιαλισμός είναι ολιστικός. Δεν ξεκινά από την μαρξική σκέψη ότι η εργατική τάξη είναι ένας Προμηθέας επί γης, που αποτελεί ιστορική νομοτέλεια ότι στο "τέλος της ιστορίας" θα επικρατήσει εγκαθιδρύοντας μια ανώτερη ηθική και α-εξουσιαστική τάξη. Ο ρομαντικός σοσιαλισμός ξεκινά από την ιδέα ότι πρέπει να αντανακλά η κοινωνική συγκρότηση μια ανώτερη -ένθεη θα λέγαμε- πραγματικότητα κοσμικής τάξης. Αυτή η αντιστοίχιση της κοινωνίας με το θεϊκό σχέδιο διαλύεται με την επιβολή της εξουσίας των αστών και των δυνάμεων της αγοράς. Για να αποκατασταθεί πρέπει η εργατική τάξη, καθώς και οι υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες (μικροαστοί, μεσοαστοί) να αποσπάσουν μέσω πολιτικού αγώνα την εξουσία από την αστική ελίτ στο όνομα του έθνους και να επανιδρύσουν μια οργανική κοινωνία, όπου η κάθε τάξη θα πάρει την θέση της σε ένα σχήμα διαμορφωμένο να υπηρετεί το έθνος ως οργανικό όλον.
Ο αγαπημένος "ελιτισμός" πολλών ξεφτεριών του χώρου, μπορεί να υπάρχει σχεδόν σε όλα τα οργανωτικά μοντέλα. Ακόμη και στον αναρχισμό, οι τακτικοί συμμετέχοντες της συνέλευσης είναι μια πρωτοπορία, μια ελίτ. Πόσο μάλλον στον αντιδιαφωτιστικό Ρομαντισμό.
Συνεπώς, η αντίφαση υπάρχει μόνο στο μυαλό σου. Και σε μια δική μας κοινωνία δεν θα είναι απαραίτητο να διαβάζουν όλοι φανταστική λογοτεχνία. Θα υπάρχει, όμως, η φροντίδα της Αρχής, του δημοσίου, ώστε να προβάλλεται ο πολιτισμός ως κύριο γνώρισμα της ανθρώπινης συγκρότησης και όχι ως συνοδευτικό πατατάκι μιας ζωής υποταγμένης στη ζούγκλα της παγκόσμιας αγοράς.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΛΤΣΙΔΑΣ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ!
Καλό πέρασμα σε έναν αθάνατο αυτόνομο εθνικοεπαναστάτη που δεν μάσησε ενάντια στο καπιταλιστικό κράτος και την μαφία των γιουφτων..
" [Σύνοψη του σχολιαστή για να κατανοηθεί το context: αν δεν υπάρξει διοχέτευση της αγανάκτησης ανοργάνωτων ομοϊδεατών στα πλαίσια ενός πολιτικού οργανισμού με εθνικιστικό προσανατολισμό] ...αργά ή γρήγορα θα υπάρξουν απρόσμενες, ακίνδυνες για το σύστημα και μεμονωμένες, εκρήξεις από ανθρώπους των ιδεών μας στον καθημερινό κοινωνικό βίο. Εκρήξεις που θα έχουν άσχημη κατάληξη για την κοινωνία και τον εθνικισμό." (απόσπασμα από παλαιότερο άρθρο). Σε αυτή την περίπτωση, ο νεκρός φαίνεται (από όσα βλέπω στα ΜΚΔ) να είχε σχέσεις με γνωστές γκρούπες του χώρου και προερχόταν από την ΧΑ, κάτι που στα μάτια των αρχών και της κοινής γνώμης κάνει πιο εύκολη την επιθυμητή σύνδεση...Ειδικά αν κάποιες γκρούπες το ρίχνουν στις ανακοινώσεις και τις παρεμβάσεις αλληλεγγύης θυμίζοντας τους άλλους βλαμμένους από την αντιφά που εκφράζονται παρόμοια για τον "δικό τους" νεκρό των Αμπελοκήπων.
ΥΓ Αφήνω στην ευχέρεια της Σ.Ο. το αν πρέπει να δημοσιευτεί το σχόλιο
ΥΓ2 Προς κάθε αναγνώστη: Scripta manent.
Eärendil
Έχει κάνει μαθήματα μεσαιωνικής σπαθασκίας κάποιος εδώ; Θα μπορούσε να μοιραστεί κάποιες εντυπώσεις;
Ο τραγουδιστής των Ημισκουμπρίων θα σου γίνει ακόμα πιο συμπαθής αν σου πω ότι ακούει και metal ειδικά power(το έχει πει ο ίδιος και σκάει και σε live)
Δημοσίευση σχολίου