Αποτιμώντας τον Madman

                                                                                              του Σταμάτη Μαμούτου

Πριν λίγο καιρό συζητούσα με τον Πάνο. Ένα από τα παιδιά που, όταν ήμουν πιτσιρικάς, κάπου στα 1989, όντας μεγαλύτερος σε ηλικία με ενημέρωσε ότι υπήρχε μια πύλη για έναν μαγικό κόσμο. Μια πύλη την οποία μπορούσα να διαβώ αν άκουγα μια αντιγραμμένη κασέτα με επιλογές τραγουδιών από αυτές που μοιράζονταν συχνά εκείνη την εποχή. Ο μαγικός κόσμος ονομαζόταν heavy metal και η πύλη του άνοιξε τα σιδερένια φύλλα της για να μου επιτρέψει την είσοδο στην μαγεμένη επικράτεια όταν η ταινία της κασέτας έστειλε στα ηχεία του κασετοφώνου τους ήχους τραγουδιών όπως τα Metal Health των Quiet Riot, Over The Mountain του Ozzy Osbourne, Joan Crawford των Blue Oyster Cult και άλλα. 


Ο Πάνος Κρυπωτός και τα αδέρφια του, -ο Κωνσταντίνος ο «ψηλός», ο Άρης ο «Elvis» και ο Κυριάκος-, μου είχαν αντιγράψει σε κασέτα το LP Heavy Metal Wars. Μια συλλογή του 1984, που είχαν στην δισκοθήκη τους. Αυτό ήταν!! Μια ξεχωριστή σελίδα της ζωής μου είχε ανοίξει. Μέσα σε λίγους μήνες τα τέσσερα αδέρφια μου είχαν μάθει τα τοπικά στέκια και με μύησαν στον heavy metal τρόπο ζωής.


Συζητώντας πρόσφατα με τον Παναγιώτη και με τον δικό του μέντορα στον κόσμο του σκληρού ήχου -μεγαλύτερο ξάδερφό του και καλό μου φίλο- Σταύρο Δημότση, για τον χαμό του θείου τους Μίμη, μου είπαν ότι όσοι είμαστε ρομαντικοί παραμένουμε αιώνια παιδιά και δεν αισθανόμαστε τον χρόνο να μας βαραίνει. Μόνο σε δυο περιπτώσεις συνειδητοποιούμε ότι δεν είμαστε πλέον παιδιά. Όταν προκύπτουν θέματα υγείας και όταν χάνουμε δικά μας πρόσωπα. Τότε καταλαβαίνουμε ότι ο χρόνος έχει περάσει. Συμφώνησα.


Η εκτίμηση αυτή επιβεβαιώθηκε και με τον θάνατο του Ozzy Osbourne πριν λίγες μέρες. Ο Ozzy ανάπηρος, καθηλωμένος σε καροτσάκια. Νεκρός λίγες μόλις μέρες μετά την τελευταία συναυλία του. Να πάρει η οργή! Η αλληλουχία εικόνων και γεγονότων ήταν μια τέτοια υπενθύμιση. Ένα τράνταγμα στον ώμο μας από τους ουρανούς.


Ο χρόνος περνά και εμείς δεν καταφέρνουμε να πετύχουμε τους μεγάλους μας στόχους. Γερνάμε μαζί με τις ιδέες και τα μεγάλα μας οράματα για την πατρίδα, την κοινωνία και τον κόσμο. Γερνάει και η μουσική μας. Ο ήχος της ακούγεται αδιάφορος στα αυτιά των κουρδισμένων από την παγκοσμιοποίηση με ραπ, τραπ και λοιπά σκατά πολυεθνικών νεαρών σκουπιδιών, που κληρονομούν τον τόπο μας και την ιστορία του όσο εμείς μεγαλώνουμε. Τα «μεταλλικά ινδάλματα» σκουριάζουν μέσα στην αγωνία τους να κρατηθούν ζωντανά σε έναν κόσμο που αγνοεί την μουσική και ακολουθεί τους νόμους του marketing.


Ο Ozzy ήταν το πλέον χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα. Η ύστατη μετεμψύχωση του Διόνυσου, που ύψωσε, ίσως για τελευταία φορά, την σημαία του αχαλίνωτα ανορθολογικού rocknroll τρόπου ζωής, κατάντησε ένα παιχνιδάκι του αγοραίου marketing από την δεκαετία το ’90 κι έπειτα, θυμίζοντας παρηκμασμένες θεότητες από το Άρωμα του Ονείρου του Τομ Ρόμπινς. Ωστόσο, μολονότι η ζωή του Ozzy έλαβε αυτή την τροπή, η ιστορία των πρώτων του δύο δεκαετιών στον κόσμο της μουσικής θα μείνει χαραγμένη στις μνήμες όλων μας ως μια περίοδος απίστευτων εναλλαγών ανάμεσα στις κορυφώσεις και τα σκάνδαλα, μια περίοδος που βασίστηκε σε ρομαντικές αισθητικές προτάσεις και εκφράστηκε με έναν μυθιστορηματικό rocknroll ανορθολογισμό.


Βλέπω την φωτογραφία του δεκατριάχρονου εαυτού μου με την μαύρη μπλούζα και το λογότυπο του Ozzy και, τώρα που πέθανε ο «πρίγκιπας του σκότους», συνειδητοποιώ ότι μάλλον δεν θα ξαναπαίξω ποδόσφαιρο στην πλατεία Κύπρου, στις δώδεκα το βράδυ, με τους υπόλοιπους χεβυμεταλλάδες της Καλλιθέας, φορώντας την, όπως έκανα τα καλοκαίρια του 1991 και του 1992. Αν ζούσε ακόμη ο Ozzy, άραγε, θα άλλαζε κάτι; Ασφαλώς, όχι.


Κι αυτό γιατί ακόμη και αν, σαν από θαύμα, μαζευόμασταν ξανά όσα από τα «μεταλλικά» αλάνια εκείνης της εποχής παραμένουμε ζωντανά και αρτιμελή και γουστάραμε να θυμηθούμε την εφηβεία μας, παίζοντας μπάλα στα πενήντα μας, ο κόσμος αυτής της εποχής δεν είναι πλέον ο ίδιος με τον κόσμο του 1991. Η πλατεία Κύπρου έχει σήμερα τις μισές καφετέριες από τότε. Τα αυτοκίνητα δεν σταματούν να περνούν ποτέ. Οι θαμώνες των καταστημάτων εστίασης δεν πηγαίνουν πια για ύπνο πριν τα μεσάνυχτα, ώστε να μας αφήσουν την πλατεία του κέντρου της συνοικίας στην διάθεσή μας ενώ και οι κανονισμοί κοινωνικής συμβίωσης της νεοφιλελεύθερης κανονικότητας δεν επιτρέπουν αποκλίσεις όπως εκείνες των heavy metal days.

Μπάλα στην κεντρική πλατεία της πόλης τα μεσάνυχτα από μαυροντυμένους χεβυμεταλλάδες! Υπάρχουν πιθανότητες να δείτε πια κάτι τέτοιο; Σίγουρα όχι. Ο θάνατος του Ozzy απλώς μου το κατέστησε σαφές. Όσες πιθανότητες έχουμε να ακούσουμε ξανά, τώρα που πέθανε, μια νέα κυκλοφορία του Madman σαν εκείνες της δεκαετίας του ’80, άλλες τόσες υπάρχουν για να παίξουμε οι πενηντάχρονοι χεβυμεταλλάδες μπάλα στην πλατεία Κύπρου. Κάνω αυτή την σκέψη και τα μάτια μου βουρκώνουν. Όχι τόσο για τον χαμό του Madman. Όσο για τα χρόνια που περάσαμε μαζί του. Για αυτά που αφήσαμε πίσω χωρίς να το θέλουμε. Για το αθόρυβο και μεθοδικά βίαιο ξερίζωμα στοιχείων της αιώνιας ρομαντικής μας παιδικότητας. Για τον κόσμο του παρελθόντος που πέθανε μαζί του.


Με αυτές τις σκέψεις ως ύστατο χαιρετισμό προς τον «πρίγκιπα του σκότους» θα επιλέξω να σταθώ σε μερικά σημεία της μουσικής του διαδρομής. Πρόκειται για σημεία που στόχο έχουν να εκφράσουν προβληματισμούς και διαφωνίες σε παραδοχές για τον Ozzy, οι οποίες έχουν καταστεί γενικευμένες κανονικότητες, πριν καταλήξω σε μια σύντομη ιστορική αποτίμηση της παρουσίας του στα κοινωνικά και πολιτιστικά δρώμενα. 

To πρώτο heavy metal συγκρότημα ή το συγκρότημα που δημιούργησε το heavy metal ;

Τι πιστεύετε εσείς; Ήταν οι Black Sabbath το πρώτο heavy metal σχήμα; Ή, μήπως, ήταν το συγκρότημα που έγραψε πρώτο τα περισσότερα heavy metal τραγούδια; Έχω την εντύπωση ότι ισχύει το δεύτερο. Οι Sabbath με τον Ozzy στα φωνητικά, μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’70, φρονώ ότι είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθούν ως heavy metal συγκρότημα, υπό την προϋπόθεση ότι ό όρος heavy metal γίνεται νοητός με τον τρόπο που αποτυπώθηκε και διαδόθηκε κατά την δεκαετία του ’80. Ναι, σε κάθε δίσκο τους μέχρι το 1978 υπάρχουν ένας δύο heavy metal ύμνοι. Με ήχο «μεταλλικό», με στίχους που αντλούν θεματικές από το πεδίο της ρομαντικής σκέψης και αισθητικής. Όμως, συνολικά, η μουσική τους ταυτότητα, κατά την δεκαετία του ’70, απείχε εμφανώς από το να ήταν εξολοκλήρου «μεταλλική».


Ασφαλώς, αναγνωρίζω ότι στο Lp Sabotage ο ήχος τους απέκτησε ένα ιδιαίτερα βαρύ σμάλτο. Όμως, συνολικά η δισκογραφική τους παρουσία, μέχρι την αποχώρηση του Ozzy από τα φωνητικά, ήταν κυρίως blues based heavy rock, με σαφώς πιο μεταλλικό και ταυτόχρονα περισσότερο progressive προσανατολισμό στα υποτιμημένα αλλά εξαιρετικά album που κυκλοφορήσαν στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '70. Δεν είναι τόσο δύσκολο να το αντιληφθεί κανείς. Το δύσκολο είναι, μάλλον, να το παραδεχτεί ερχόμενος σε σύγκρουση με την διαμορφωμένη επικρατούσα αφήγηση.


Η έλευση του Dio στα φωνητικά έστειλε τους Sabbath ένα βήμα πιο κοντά στο heavy metal. Ωστόσο, heavy metal συγκρότημα -ή για την ακρίβεια, ο ορισμός του heavy metal συγκροτήματος- οι Black Sabbath έγιναν έχοντας στο μικρόφωνο τον Martin. Με τον Martin στα φωνητικά και τον Powel στα τύμπανα αποτέλεσαν τους αληθινούς heavy metal βασιλιάδες.

Αντιθέτως, από το 1970 μέχρι το 1979, οι Black Sabbath ήταν το συγκρότημα που έγραψε και έπαιξε μερικά από τα πρώτα και πιο ωραία heavy metal τραγούδια. Δεν ξέρω, όμως, αν είναι ορθό να θεωρούμε, γενικολογώντας χοντροκομμένα, ότι το 1970 υπήρχε ήδη ένα ολοκληρωμένα heavy metal συγκρότημα. Ναι, οι Sabbath ήταν οι γεννήτορες του «μεταλλικού ήχου». Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ήταν και heavy metal μπάντα ήδη από το 1970.

 


Η προσωπική διαδρομή του Ozzy

Μπορεί οι Sabbath της δεκαετίας το ’70 να είχαν διαμορφωμένη μια μουσική ταυτότητα που μόνο μέσω σταδιακών μεταβολών έγινε εξολοκλήρου heavy metal. Ωστόσο στην προσωπική μουσική διαδρομή του Ozzy τα πράγματα πήραν αμέσως διαφορετική τροπή. Συνεργαζόμενος με καταπληκτικούς μουσικούς ο Madman έδειξε από το 1980 ότι θα γινόταν ένας από τους σημαιοφόρους του αυθεντικού heavy metal. Διαμορφώνοντας έναν ήχο που, ενώ κρατούσε τις παλιές επιρροές των Sabbath ολοζώντανες ενσωμάτωνε στοιχεία του NWOBHM, o Ozzy κυκλοφόρησε μερικά albums διαμάντια του «μεταλλικού ήχου», τα οποία τον οδήγησαν δικαίως στην κορυφή.


Εξαιρετικό ξεκίνημα με το Blizzard Of Ozz και αποθεωτική συνέχεια με το ανυπέρβλητο Diary Of a Madman, κατάκτηση της κορυφής με το Bark At The Moon και μετάβαση σε πιο γλυκό ήχο με το Ultimate Sin. Κάπου εκεί η ιστορία είχε γραφτεί. Ασχέτως του τι ακολούθησε (για την ακρίβεια δυο εμφανώς κατώτερα studio albums, μέχρι την γενικότερη και παγκόσμια συντριβή του σκληρού ήχου από την δεκαετία του ΄90 κι έπειτα) ο Madman είχε γίνει κάτι σαν Jim Morrison του heavy metal. Με την διαφορά ότι στην δική του μετενσάρκωση του θεού Διόνυσου η αχαλίνωτη αρχέγονη μέθη δεν συνοδευόταν από μια λογοτεχνική πνευματικότητα (όπως συνέβη στην περίπτωση του Morrison) αλλά από έναν απείθαρχο παιδικό ψυχισμό ενός Άγγλου rock χούλιγκαν που ήταν ικανός για το χειρότερο και το καλύτερο.


Το icon του Ozzy που αναδεικνυόταν στην σκηνή, πέρα από τον προσωπικό μύθο της αχαλίνωτα διονυσιακής ζωής του, συγκροτήθηκε πάνω σε καθαρά νεορομαντικές αισθητικές γραμμές. Μεσαιωνικά κάστρα ως σκηνικά στις συναυλίες και ανάλογα ρούχα (στην περιοδεία του Diary Of a Madman), παραπομπές σε ταινίες τρόμου και λογοτεχνικά αρχέτυπα του ρομαντικού fantasy σε εξώφυλλα και video clips (Bark At The Moon, Blizzard Of Ozz και Ultimate Sin). Η σημαία του Ρομαντισμού κυμάτιζε περήφανα πάνω από το ζαλισμένο από το αλκοόλ κεφάλι του άρχοντα της νύχτας. Ακόμη και μετά την υποταγή του στα κελεύσματα της νέας εποχής και τον εκφυλισμό του σε τηλεοπτική περσόνα, οι ρομαντικές αισθητικές γραμμές τον συνόδευσαν σε κάθε κυκλοφορία του μέχρι το τέλος της ζωής του.

 


 Ο καλύτερος φίλος και άλλες ιστορίες (για αγρίους)

Η μουσική βιομηχανία μέσω των ΜΜΕ είχε διαμορφώσει κατά την δεκαετία του ’80 την γενική πεποίθηση ότι ο Randy Rhoads ήταν ένας αδερφικός φίλος του Ozzy που όταν έχασε την ζωή του στο αεροπορικό δυστύχημα άφησε τον Madman στο χείλος της μουσικής καταστροφής. Πολλά χρόνια αργότερα, μέσω του βομβαρδισμού πληροφοριών του διαδικτύου, έγινε γνωστό ότι η πραγματικότητα ήταν πολύ διαφορετική.


Αρχικά, ο Ozzy, όντας σε διαρκή κατάσταση μέθης και απώλειας συνείδησης λόγω χρήσης ναρκωτικών, ήταν εξαιρετικά δύσκολο να επιλέξει μουσικούς για να συνεχίσει την μουσική του διαδρομή μετά την απόλυσή του από τους Black Sabbath. Μαρτυρίες τον θέλουν να είχε περιέλθει σε λυπηρή κατάσταση, αδυνατώντας να πράξει οτιδήποτε ουσιώδες στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Ώσπου η δισκογραφική του εταιρία, εκτιμώντας ότι αποτελούσε ακόμη πηγή κέρδους για τα ταμεία της, αποφάσισε να τοποθετήσει τον Ozzy στα φωνητικά μιας υπερ-μπάντας με τους Bob Daisley στο μπάσο, Lee Kerslake στα τύμπανα, Don Airey στα πλήκτρα και τον νεαρό αλλά πολλά υποσχόμενο Randy Rhoads στην κιθάρα.

Ο τελευταίος, ίσως, αποτέλεσε πράγματι την μοναδική επιλογή του Ozzy. Το υπόλοιπο σχήμα ήταν μια all star ομάδα του σκληρού ήχου την οποία είχε συγκροτήσει η μουσική βιομηχανία. Όταν το σχήμα ξεκίνησε να κάνει πρόβες η συμφωνία ήταν ότι θα ονομαζόταν Blizzard Of Ozz και θα αποτελούσε ένα κανονικά συγκρότημα. Όχι μια προσωπική μπάντα του Madman. Είναι άγνωστο μέχρι σήμερα τι άλλαξε τα πλάνα των ανθρώπων της μουσικής βιομηχανίας. Εκείνο που γνωρίζουμε πλέον είναι ότι όταν οι υπόλοιποι μουσικοί είδαν το album τους να κυκλοφορεί με το ονοματεπώνυμο Ozzy Osbourne σε μεγάλα γράμματα και το λογότυπο Blizzard Of Ozz σαν τίτλο δίσκου, έπεσαν από τα σύννεφα και άρχισαν να διαμαρτύρονται.


Οι εντάσεις κορυφώθηκαν όταν πιστώθηκαν στον Ozzy καταπληκτικά τραγούδια που είχαν γράψει ο Rhoads, ο Airey και ο Daisley. Η αντιδικία με την εταιρία έφτασε μέχρι τα δικαστήρια, αν και όποιος έχει στοιχειώδη γνώση της μουσικής μπορεί να αντιληφθεί ότι είναι πολύ πιθανότερο να έγραψαν εκπληκτικά τραγούδια με απαιτητικές ενορχηστρώσεις μουσικοί με σπουδαίες ικανότητες και κλασική παιδεία, όπως ο Daisley ή ο Rhoads και όχι sui generis άνθρωποι με δυνατά μουσικά icons και μικρότερη τεχνική κατάρτιση, όπως ο Ozzy.   


Η μπάντα άρχισε να διαλύεται με τους Daisley, Kerslake και Airey να αποχωρούν. Το κενό τους αναπληρώθηκε με καλούς μουσικούς, όπως οι Rudy Sarzo και Tommy Aldridge. Ωστόσο, ο «καλύτερος φίλος» Rhoads ήταν έτοιμος να αποχωρήσει κι εκείνος, μη ανεχόμενος την αδικία. Τον συγκράτησαν τελευταία στιγμή οι ίδιοι οι Daisley, Kerslake και Airey, λέγοντάς του ότι ήταν πολύ νέος για να φερθεί με τόση ανεξαρτησία και πώς θα έθετε σε κίνδυνο την καριέρα του. Έτσι, ο Rhoads συνέχισε στο συγκρότημα του Ozzy χωρίς όμως να είναι ευχαριστημένος. Ο Rhoads έψαχνε αφορμή να αποχωρήσει από την στιγμή που η Sharon έγινε μάνατζερ του συγκροτήματος και τους έδειξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι όλοι θα δούλευαν σαν session μουσικοί και δεν θα γίνονταν ποτέ ισότιμα μέλη με τον Ozzy ενός κανονικού συγκροτήματος.


Σύντομα η δυσαρέσκεια άρχισε να απλώνεται και στα νέα μέλη. Αφορμή υπήρξε το παρακάτω συμβάν. Ένα συμβόλαιο υποχρέωνε είτε τον Ozzy είτε τους Black Sabbath να κυκλοφορήσουν έναν ζωντανό δίσκο με τραγούδια της δεκαετίας του ’70. Η κυκλοφορία του δίσκου σήμαινε και μερικές χιλιάδες δολάρια κέρδη στους τραπεζικούς λογαριασμούς των μουσικών. Οι Sabbath θεωρούσαν ότι δικαιούνταν την κυκλοφορία που θα περιελάμβανε δικά τους τραγούδια. Ο Ozzy ήθελε κι εκείνος τον δίσκο αλλά έπρεπε να πείσει τους μουσικούς του να παίξουν κομμάτια των Sabbath. Οι τρεις μουσικοί του Ozzy αρχικά αντέδρασαν, θεωρώντας υποτιμητικό το να κάνουν κάτι τέτοιο. Ο Rhoads ήταν ιδιαιτέρως εκνευρισμένος με το όλο θέμα. Η σκέψη της αποχώρησης από το σχήμα του Ozzy έγινε πιο έντονη από ποτέ. Ωστόσο, μετά από τσακωμούς και αντεγκλήσεις, η γνώμη του Ozzy επικράτησε. Όμως η μοίρα είχε άλλα σχέδια. Πριν ηχογραφηθεί ο δίσκος ήρθε ο τραγικός θάνατος του Rhoads στο αεροπορικό δυστύχημα. Με τον Brad Gillis στη θέση του και με ταχύτατους ρυθμούς το σχήμα του Ozzy πρόλαβε τελικά να κυκλοφορήσει το διεκπεραιωτικά μέτριο Speak Of The Devil.

Έκτοτε απλώθηκε στα μουσικά ΜΜΕ μια αφήγηση που ήθελε τον Ozzy με τον Rhoads να είναι αχώριστοι φίλοι και αρμονικά συνεργαζόμενοι συνεργάτες. Η αφήγηση αυτή σφραγίστηκε με την κυκλοφορία του album Tribute το 1987. Η επικοινωνιακή στρατηγική της Sharon κατάφερε να κάνει τις ανά τον κόσμο στρατιές των metalheads να πιστέψουμε την αφήγηση του «αχώριστου φίλου», να συγκινηθούμε για την τραγική ατυχία που υποτίθεται ότι χτύπησε το συγκρότημα του Ozzy και να αναγνωρίσουμε τις υποτιθέμενες ψυχικές αντοχές του Madman που τάχα είχε καταφέρει να ξεπεράσει ένα βαθύτατο πλήγμα και να επιστρέψει στην δισκογραφία θριαμβευτής.


Η πραγματικότητα, βέβαια, ήταν πολύ διαφορετική. Ο Rhoads μάλλον θα αποχωρούσε γρήγορα από το σχήμα του Ozzy. Η φιλία τους είχε κλονιστεί ανεπανόρθωτα και η Sharon, ως μάνατζερ, έκανε στην ουσία ό,τι ήθελε τους μουσικούς του συγκροτήματος όσο ο Ozzy εξαφανιζόταν για εβδομάδες σε μπαρ και στέκια της νύχτας όντας σε κραιπάλη μέθης.

Ήρωας της εργατικής τάξης…να ‘χαμε να λέγαμε

Διάβαζα δημοσιεύματα αριστερών εφημερίδων μετά τον θάνατο του Madman. Ήταν γεμάτα αναφορές στην ταξική προέλευσή του και ερμηνείες που τον ήθελαν εκφραστή μιας επαναστατικής αντίληψης του εργατικού κινήματος. Ασφαλώς, πρόκειται για ερμηνείες που αγγίζουν τα όρια του κωμικού.


Ο Ozzy πράγματι μιλούσε συνεχώς για τις ταξικές καταβολές του, για την εργατική του οικογένεια και για τα νεανικά του χρόνια στο Aston του Μπέρμιγχαμ. Ωστόσο, ποτέ δεν συνέδεσε την ταξική του προέλευση με μια ανατρεπτική προοπτική στην αιχμή της οποίας θα βρισκόταν η εργατική τάξη. Η πολιτική του προσέγγιση ήταν αυτή ενός γεννημένου φτωχού που, λόγω της αγάπης των ακροατών του, κατάφερε να γίνει πλούσιος. Επιπλέον, έδινε πάντοτε στην ταξική του προέλευση μια τοπικοεθνική απόχρωση μέσω της άρρηκτης ρητορικής σύνδεσης του φτωχού εργατικού Μπέρμιγχαμ με την αγγλική κουλτούρα, με τα αγγλικά τοπία και με τις βρετανικές παραδόσεις. Δεν πρόκρινε την εργατική τάξη ως διεθνές επαναστατικό υποκείμενο και, μάλλον, η προσέγγισή του ήταν εγγύτερη σε αυτή του Νίκου Ξανθόπουλου ή του Τόλη Βοσκόπουλου (φτωχό παιδί που τα κατάφερε στην ζωή χωρίς να απολέσει τα ταξικά του γνωρίσματα), με την διαφορά ότι στην περίπτωση του Ozzy ήταν δοσμένη σε αγγλοσαξονικά ηγεμονική εκδοχή.


Στην πολιτική πράξη ο επιτυχημένος επαγγελματικά Ozzy μπορεί να στράφηκε εναντίον του Τόνι Μπλερ για την φιλελεύθερη και ιμπεριαλιστική του πολιτική αλλά δεν παρέλειψε να χαριεντιστεί με τον Τζωρτζ Μπους τζούνιορ σε τελετή βράβευσής του. Σε γνωστή διαμάχη του με τον Μπρους Ντίκινσον, ανάμεσα στα άλλα (δικαιολογημένα εκείνα) που καταλόγισε στον τραγουδιστή των Iron Maiden ήταν και το ότι ο Ντίκινσον είχε εκφραστεί απαξιωτικά για τον αμερικανικό στρατό. Ενώ, ασφαλώς, ακολούθησε άβουλα τις επικοινωνιακές μεθοδεύεις τις Sharon υπέρ της Ουκρανίας στον ρωσοουκρανικό πόλεμο και δεν έβγαλε άχνα για την σφαγή των Παλαιστινίων της Γάζας από το κράτος των Εβραίων.    

 Τρολάρισμα στους σατανιστές και τους αποκρυφιστές

Είναι συνηθισμένο φαινόμενο αφελείς ή υποκινούμενοι από συστημικές λογικές παραθρησκευτικοί κύκλοι χριστιανικών Εκκλησιών να καταγγέλλουν ως σατανιστικές ή παγανιστικές εκφράσεις τέχνης που απλώς έχουν ρομαντικά περιεχόμενα. Ο Ozzy έγινε στόχος τέτοιων κύκλων για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά την δεκαετία του ’80. Η επίθεση που δέχτηκε από παραθρησκευτικές ομάδες  (στις οποίες απάντησε με το τραγούδι Miracle Man) ώθησε, από την άλλη, οργανωμένες νόμιμα στις ΗΠΑ σατανιστικές θρησκευτικές ομάδες να τον προσεγγίσουν. «Εκκλησίες» σατανιστών κάλεσαν τον Madman να τραγουδήσει σε εκδηλώσεις τους. Η απάντηση του πρίγκιπα ήταν αρνητική.


Λίγο πριν μια συναυλία ομάδα σατανιστών έμαθε σε ποιο ξενοδοχείο είχε καταλύσει ο Ozzy με το συγκρότημά του. Η ομάδα των σατανιστών οργάνωσε μια τελετή στην είσοδό του ξενοδοχείου, ανάβοντας κεριά και απαγγέλλοντας ψαλμούς. Ο Ozzy ενημερώθηκε από την ρεσεψιόν και κατέβηκε να δει τι συνέβαινε. Όταν είδε τους σατανιστές να τον καλούν να τραγουδήσει άρχισε να σβήνει τα κεριά τους και τραγούδησε σαρκαστικά το «Happy Birthday to You».

Όπως δήλωσε κάποια χρόνια αργότερα ο Ozzy ήταν αγγλικανός. Ως νεαρός δεν του άρεσε να πηγαίνει στην εκκλησία αλλά μετά τα σαράντα του εκκλησιαζόταν. Ωστόσο, δεν χρειαζόταν αυτή η δήλωση για να φανεί αν ο Madman ήταν ή όχι χριστιανός. Αρκούν μερικά videos από συναυλίες του κατά την επίμαχη δεκαετία του ’80. Τον δείχνουν να κάνει τον σταυρό του πριν την αρχή των συναυλιών. Αρκούν και τα live album του. Τον ακούμε να απευθύνει χαιρετισμούς στους ακροατές αναφερόμενος συνεχώς στον Θεό.


Τελική αποτίμηση

Εφόσον ο Ozzy ήταν ένας μουσικός που ο μύθος του συγκροτήθηκε από σχεδιασμούς ορισμένων εκ των πλέον αποκρουστικών παραγόντων της καπιταλιστικής μουσικής βιομηχανίας, εμάς γιατί μας άρεσε; Εύλογα αυτό το ερώτημα αιωρείται στον νου μας. Η απάντηση είναι σαφής. Ναι, ο Madman στηρίχθηκε από το 1979 κι έπειτα, σε κάθε του βήμα, από τους καρχαρίες της πανίσχυρης, εκείνα τα χρόνια, μουσικής βιομηχανίας. Ναι, η πολιτική και κοινωνική του στάση ήταν συμβατή με τους εχθρικούς για την ανθρωπότητα σχεδιασμούς του διεθνούς εβραϊκού κεφαλαίου. Ωστόσο, υπάρχει και το καθαρά μουσικό-αισθητικό πεδίο της ζωής του. Σε αυτό ο Ozzy είχε αρχετυπικά δυνατές στιγμές. Ας τις εξετάσουμε.


-Καταρχάς, ο άνθρωπος είχε φωνή καμπάνα. Χωρίς αξιόλογες σπουδές σε ωδείο, χωρίς τεχνικές γνώσεις και με έναν αχαλίνωτα ανορθολογικό rocknroll τρόπο ζωής, που μέχρι το 1989 επιβάρυνε τις αντοχές της φωνής του, κατάφερνε να τραγουδά και να ακούγεται με μεγαλειώδη ένταση σε στάδια και συναυλιακούς χώρους δεκάδων χιλιάδων θεατών. Ακόμη και κάνοντας φάλτσα, λόγω των καταστροφικών για τον λαιμό ουρλιαχτών του επί σκηνής, η ένταση της φωνής του δεν τον πρόδωσε ποτέ. Είχε φωνάρα με μια πολύ ιδιαίτερη χροιά που τον έκανε να ακούγεται μοναδικός.


-Μπορεί στην ουσία να μην ήταν αμιγώς heavy metal σχήμα οι Black Sabbath της δεκαετίας του ’70. Όμως, όπως προαναφέρθηκε, ήταν το συγκρότημα που έγραψε τα πρώτα αμιγώς heavy metal τραγούδια. Το συγκρότημα που ανακάλυψε το μαγικό βασίλειο της μουσικής μας. Κι ο Ozzy υπήρξε η φωνή τους.


-Πέρα από την μουσική το πεδίο που φέρνει τον Ozzy κοντά σε εμάς ήταν εκείνο της αισθητικής. Από τα albums των Sabbath με την γοτθική ηχητική και αισθητική ταυτότητα (εξώφυλλα, στίχοι, θεματικές που αφορούσαν ακόμη και τον αποκρυφισμό, γραμματοσειρές που παρέπεμπαν μέχρι και στα SS), ως τις πρώτες τέσσερις προσωπικές του κυκλοφορίες, στις οποίες τα στοιχεία της λογοτεχνίας του ρομαντικού φανταστικού και του κινηματογραφικού τρόμου αποτέλεσαν την προμετωπίδα, ο Madman εξέφρασε αισθητικά νεορομαντικά σχήματα με πολλή επιτυχία και δυναμική.


-Πέρα από την φωνή και την αισθητική, υπήρχε ο άνθρωπος Ozzy. Μπορεί να ήταν διονυσιακά αχαλίνωτος, μεθυσμένος και επικίνδυνος για κάθε τι που τύχαινε να κινηθεί πλησίον του (περιστέρια, νυχτερίδες, γάτες, άνθρωποι). Ταυτόχρονα, όμως, ήταν αυθεντικά rocknroll. Είχε το χάρισμα της μεγαλοφυούς αφέλειας. Δεν χρειαζόταν να κάνει πολλά πέρα από το να είναι ο εαυτός του προκειμένου να στηρίξει το icon που του φιλοτέχνησε η μουσική βιομηχανία. Είχε μόλις αποκεφαλίσει μια νυχτερίδα, είχε πυροβολήσει τις γάτες και είχε κάψει το κοτέτσι της πρώην γυναίκας του και την επόμενη ώρα παραχωρούσε συνέντευξη σε τηλεοπτικό δίκτυο που παραδεχόταν με κάθε ειλικρίνεια τι είχε κάνει. Και τον έβλεπες χωρίς να θες να τον δείρεις, αντιθέτως κέρδιζε την συμπάθεια. Χαμογελούσε και καταλάβαινες ότι είχες απέναντί σου ένα πεντάχρονο παιδί σε σώμα άντρα. Είχε το χάρισμα της αέναης παιδικότητας. Από εκεί ξεκινούσε ο μύθος του κι εκεί εδραζόταν η αποδοχή του από τους θεατές. Είναι τα χάρισμα που διαθέτουμε όλοι οι ρομαντικοί. Ή γεννιέσαι με αυτό ή όχι. Ο Ozzy το είχε.  

175 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Διατί δεν αναφέρεσθε όμως στους Έλληνες διονυσιακά αχαλίνωτους και με δεκαετίες επαναστατικών αντιδημοκρατικών αγώνων στη πλάτη ;

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορείς να δεις tribute σε κάποιον άνθρωπο χωρίς να προσθέσεις τον εαυτό σου στην συζήτηση. Τι αυτοναφορικότητα είναι αυτή ρε φίλε.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Υπήρχαν τέτοιοι; Αχαλίνωτοι μπορεί να ήταν στην ιδιωτική ερωτική τους ζωή. Στον δημόσιο βίο τους εντελώς καθωσπρέπει ήταν.

Χωρίς να σημαίνει ότι το διονυσιακό στοιχείο είναι πάντα αρεστό.

Σταμάτης είπε...

Διευκρίνιση για κάποιους που μπερδεύονται.

Εκείνο που έδωσε ρομαντική τροπή στον διονυσιακό βίο του Ozzy ήταν το χάρισμα της αέναης παιδικότητας. Αυτό ανοίγει την θύρα του Ρομαντισμού. Όχι ο αχαλίνωτος βίος. Πόσο μάλλον η κρυφή και πάντοτε ύπουλη πορνογραφική ζωή.

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετικό κείμενο, παρά το ότι πρόκειται για ένα είδος μουσικής το οποίο δεν με εκφράζει καθόλου.

Ρομαντισμός δεν είναι μόνο το πολιτικό σκέλος βέβαια, αλλά και οι προεκτάσεις του στην τέχνη κάθε είδους.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Προς τον αναγνώστη που διερωτάται για τις ερωτικές υπηρεσίες που πρόσφερε κάποτε ο Τέλης σε Πακιστανούς στην Ομόνοια: Μόνο κάποτε;

Προς Λεμούριο: Ασχολήσου με το τένις και άσε τον Ρομαντισμό στην ησυχία του. Οι Ιλουμινάτι και οι υπόλοιπες μαλακίες που γράφεις δεν έχουν καμία σχέση με τον Ρομαντισμό. Και ναι, ο εθνικισμός γεννήθηκε από τον Ρομαντισμό και όχι από τον Διαφωτισμό. Από τον Διαφωτισμό γεννήθηκε το "πολιτικό έθνος του φιλελεύθερου συνταγματικού πατριωτισμού". Να το χαίρεστε οι ρασιάδες.
Επίσης, το όνομα Black Sabbath δεν σημαίνει μαύρο Σάββατο, πολύγλωσσε εσύ, αλλά μαύρο ψυχοσάββατο και το εμπνεύστηκαν από την ομώνυμη ταινία τρόμου και όχι από ιλουμινάτους, στοές και άλλες παπαριές που διαβάζετε στην Ε.Ω.

Σταμάτης είπε...

Πολύ σωστά!

Ανώνυμος είπε...

Υπεύθυνη Δήλωση Μετάνοιας

Εγώ ο Χάρης, καθοδηγητής της παρέας που αυτοπροσδιορίζεται ως πολιτική οργάνωση με το ακρωνύμιο ΕΣΑ/ ΙΑΧΗ και κατά φαντασίαν ινστρούχτορας επαναστατικών εθνικοσοσιαλιστικών δυνάμεων, δηλώνω δημοσίως τη βαθύτατη θλίψη μου και καταθέτω μετάνοια επειδή επέλεξα ασυνειδήτως να απομακρυνθώ από τον μοναδικό διανοητικό μέντορα της Ιδέας στην Ελλάδα Αριστοτέλη Ηρ. Κ., να στραφώ άνευ λογικής εναντίον του και να διαβώ αναισθήτως τα σύνορα της διαστάσεως όπου πρώτος και μόνος Εκείνος καλλιέργησε την τέχνη του καυστικού σχολιασμού των παραλόγων της ακροδεξιάς Γραικιάς.
Αναγνωρίζω μικρότητα σκοπών και πόθων, απαρνούμαι την προ πενταετίας λανθασμένη πορεία μου και δηλώνω δημοσίως ότι δεν θα πράξω ποτέ ξανά τα ίδια σφάλματα.
Θα αναγνωρίζω το μεγαλείο του Ενός και Μοναδικού δασκάλου μου, έστω και αν δεν διατηρώ φιλικές επαφές μαζί του. Θα ακολουθώ τις υποδείξεις και τους προσανατολισμούς του. Θα φιλώ ευλαβικά τα όσια της εθνικοσοσιαλιστικής βιοθεωρίας όπως Εκείνος τα μεταλαμπαδεύει επί καθημερινής βάσεως δια του αμέμπτου βίου του.

Υπογραφή

--------------

Μέχρι να πάρω την υπογραφή που θέλω από μερικούς θα σου στέλνω συνέχεια το σχόλιο Μαμούτε. Έως ότου σβήσει ο ήλιος.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Στο τέλος βλέπουμε ότι αντί για υπογραφές θα πάρεις τις κλωτσιές που σου χρωστάει η μισή Αθήνα.

Ψυχολόγος, MSc είπε...

Καθώς οδεύουμε προς το τέλος του Αυγούστου η μοναξιά γίνεται ανυπόφορη. Το τέλος της θερινής περιόδου, οι αρχές των Χριστουγέννων, όπως και το Πάσχα είναι πάντα μία περίοδος μελαγχολίας για ανθρώπους με ελλείψεις και έντονη μοναξιά. Καθώς η τρίτη ηλικία είναι ήδη ιδιαίτερα προβληματική σαν κατάσταση (ακόμη και για ηλικιωμένους με εγγόνια) κανείς μας δεν μπορεί να φανταστεί την απύθμενη μοναξιά ενός μοναχικού ηλικιωμένου σε μία από τις καυτές τσιμεντουπόλεις, όπως αυτή των Αθηνών. Η υψηλή θερμοκρασία, η έλλειψη επικοινωνίας με άλλα άτομα, αλλά και η μειωμένη, ή ανύπαρκτη, libido αποτελούν έναν συνδυασμό βόμβα για τους παραπάνω.

Ταυτόχρονα, η ύπαρξη ζώων στην ζωή ενός ηλικιωμένου μπορεί να λειτουργήσει ψυχοθεραπευτικά, αλλά και αυτή έως ένα σημείο, καθώς τα ζώα από την φύση τους είναι περιορισμένα και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τον άνθρωπο. Δυστυχώς, είναι δύσκολοι καιροί για τους “πρίγκιπες” της τρίτης ηλικίας. Ειδικά για αυτούς όπου το γνωσιακό σχήμα το οποίο έχτισαν κατά την διάρκεια της παιδικής τους ηλικίας (καταπιέζοντας τον εαυτό τους για να μην δεχτούν ποτέ το ποιοι πραγματικά είναι) είναι πλέον αδύνατο να κρυφτεί. Ας απελευθερωθούν και ας ζήσουν έστω και τώρα. Ο Ν. 5089/2024 τους δίνει επιτέλους την δυνατότητα.

Ανώνυμος είπε...

Αναρχικοί βανδάλισαν και έβαλαν φωτιά στη στήλη του Δραγούμη στο κέντρο!

Σύμπλευση "αντιεξουσιαστών" με τον Βενιζελισμό και τον φιλελευθερισμό για πολλοστή φορά...

Ανώνυμος είπε...

Αντί να ακολουθήσεις τον ΤΙΤΑΝΑ χωρίς περιστροφές ήθελες να κάνεις χωριό με τον Πατριάρχη.Ευτυχώς στο έρεβος δεν σε ακολούθησαν εκλεκτά στελέχη της ΕΣΑ όπως η νορδική Γιώτα.

Ανώνυμος είπε...

Έχετε διαβάσει το βιβλίο "Ρομαντικός αντικαπιταλισμός-μαρξιστική κριτική" του Μουρουζίδη; Κομμουνιστής είναι ο συγγραφέας αλλά μπορεί να έγραψε και κάτι ενδιαφέρον.

Ανώνυμος είπε...

Τον σβήνεις σε απόλυτο βαθμό βαράς στο κέντρο. Αυτό τον τρελαίνει κάθε φορά.

Ανώνυμος είπε...

Να είσαι καλά ρε Σταμάτη,τρομερό αφιέρωμα, αλλά θα σταθώ στην περιγραφή του πως η δική μας πάστα αντιλαμβάνεται το Πέρασμα του χρόνου. Έτσι ακριβώς ένιωσα όταν πέθανε ο LEMMY.

Ανώνυμος είπε...

Δυνατή πλαγιοκόπηση της Σλατίνας στον ΕΣ χώρο:

"Εκατόν πέντε χρόνια μετά την δολοφονία του, οι ρηξικέλευθες εθνικοκοινωνικές ιδέες του Ίωνα Δραγούμη εξακολουθούν να ενοχλούν τους εθνομηδενιστές.

Να το γνωρίζουν όμως καλά:
Οι φωτιές τους μπορούν να κάψουν μόνο το μνημείο.
Τις φλογερές ιδέες του, που έχουν ριζώσει στις ψυχές των Ελλήνων πατριωτών και εθνικιστών, ποτέ."

https://fonilogikis.gr/a-latinopoulou-fotia-sto-mnimeio-tou-ionos-dragoumi-i-mnimi-kai-oi-idees-den-katakaigontai/

Διαβάζει ΦΛΕΦΑΛΟ η τύπισσα..

Ανώνυμος είπε...

Πως αξιολογειτε το γεγονος οτι ΜΟΝΟ το ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ περιποιηθηκε το μνημειο του Δραγουμη μετα την εντελως κτηνωδη βεβηλωση του?

Ανώνυμος είπε...

Σταμάτη κολαούζο θέλω να σου ρουφήξω τον boot so.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Ενδιαφέρον αλλά ως εκεί. Όχι κάτι παραπάνω.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Μπορεί να είναι καλοί σε ειδικότητες καθαρισμού. Κατά τα άλλα ίσως είναι οι μόνοι που βρίσκονται στην Αθήνα αυτή την εποχή.

Σταμάτης είπε...

Αν ήσουν καμία γκόμενα θα έλεγα ότι είχα καλοκαιρινά τυχερά. Για κακή μου τύχη είσαι ένας ηλικιωμένος ηδονοβλεψίας. Κάτσε εκεί που βρίσκεσαι, λοιπόν, μην φας τίποτα σφαλιάρες και άσε τις πορνογραφικές αηδίες.

Ανώνυμος είπε...

Ωπα Αποστόλαρε τι επακούμβηση ήταν αυτή καλέ???

Σταμάτης είπε...

Χαιρετισμούς παλιοσειρά του rock' n' roll !!

Ανώνυμος είπε...

Μεγάλη κουβέντα το αν ήταν heavy metal ή όχι οι Sabbath του Ozzy. Συμφωνώ σχεδόν σε όλα όσα γράφεις.

Σταμάτης είπε...

Να 'σαι καλά, φίλε.

Ανώνυμος είπε...

Το "εθνικό" μέτωπο έβγαζε λόγους και κατέθεσε στεφάνια παρέα με ακροδεξιούς βιβλιοπώλες, νεολαίους της νεοδεξιάς Νίκης και την φιλελεύθερη Λατινοπούλου βέβαια. Δεν τιμάς τον Ιωνα συναγελαζόμενος με τους απογόνους των φονιάδων του. Το αντίθετο μάλλον. Οσο νερακι και αν ριξετε στη μαρμάρινη πλάκα , κατόπιν εορτής.

Ανώνυμος είπε...

Τάδε έφη Αριστοτέλης Καλέντζης

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Πέρα από το τι λέει ο Αριστοτέλης καλό είναι να είμαστε ειλικρινείς και να μην διαδίδονται ανακρίβειες. Μπορεί να μην τους γουστάρουμε αλλά δεν νομίζουμε ότι ήταν και αυτοί στην συγκέντρωση-τσίρκο του Γιαννάκενα.

Αν ξέρει κάποιος περισσότερα ας το επιβεβαιώσει ή διαψεύσει.

Ανώνυμος είπε...

Πως δεν ηταν ρε φίλε; Μεχρι και ο Κώνστας εβγαλε Επίσημο λόγο. Ολοι μαζι πλην Λέσχης την ίδια μέρα πήγαν στην ίδια εκδήλωση.

Ανώνυμος είπε...

https://www.eoneolaia.com/h-eon-timhse-kai-to-2025-thn-mnhmh-tou-megalou-ethnikisth-iwnos-dragoumh-stin-athina/

(Το ίδιο με το βίντεο), εδω αναφέρεται ονομαστικά στους συμμετέχοντες το κόμμα τσίρκο του Κώνστα αλλά πονηρά δεν αναφέρουν τη Λατινοπούλου βέβαια.

Ανώνυμος είπε...

Όχι αναρχικοί αλλά Γρυπαρικοί μην αντέχοντας να βλέπουν τον διασυρμό του εθνικισμού.Προηγήθηκε Witches' Sabbath ή αλλιώς Black Sabbath με ανίερη μάζωξη πλασμάτων της νύχτας υπό τον The Great He-Goat

Ανώνυμος είπε...

Ψυχολόγος, Msc - Καισιαριανιώτης 5 - 0

Λώλος Δροσινός είπε...

Όμορφο κείμενο που δίνει μια γεύση του ΟΖζγ αλλά και του μεγέθους της απώλειας του .Νοιώθω οτι μαζί νε οποιον φεύγει πάει να χαθεί και ενα κομμάτι της νιότης μας πραγμα που με λυπεί αλλά με κάνει με πείσμα να τιμώ ανθρωπους και καταστασεις,ι να προσπαθώ να μην ξεχνώ .Οι προσωπικές αναφορες στα κείμενα του Σταμάτη τις βρίσκω χρήσιμες γιατί μου δίνουν την ευκαιρια να καταλάβω καλύτερα την οπτική του,αλλά και συγκινητικές αφού έχω κάποιες παρόμοιες εμπειρειες

Ανώνυμος είπε...



I am Horseman AHK
My aura smiles and never frowns
Soon I will be president
Koulis power will soon go 'way
I will be Führer one day
I will command all of you
Your kids will meditate in school
Your kids will meditate in school
Soutsou Über Alles
Soutsou Über Alles
Über Alles Soutsou
Über Alles Soutsou
Kassai horsemen will control you
Hundred percent natural
Mamouto you will jog for the master race
And always wear the happy face
Close your eyes, can't happen here
Big Bro' on white horse is near
The Centaurs won't come back, you say
Mellow out or you will pay
Mellow out or you will pay
Soutsou Über Alles
Soutsou Über Alles
Über Alles Soutsou
Über Alles Soutsou
Now it is 2024
Knock-knock at your front door
It's the horse mounted secret police
They have come for your uncool niece
Come quietly to the camp
You'd look nice as a drawstring lamp
Don't you worry, it's only a shower
For your clothes, here's a pretty flower
Die on organic poison gas
Serpent's egg's already hatched
You will croak, you little Romantic clown
When you mess with Horseman AHK
When you mess with Horseman AHK
Soutsou Über Alles
Soutsou Über Alles
Über Alles Soutsou
Über Alles Soutsou

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει έντονη φημολογία πως τον Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθεί το αυτόνομο συνέδριο των γνωστών κινήσεων του χώρου, με απώτερο στόχο την οργάνωση καθόδου στις εκλογές του 2027.

(Και μιλάω σοβαρά, δεν είμαι ο παρενδυσίας).

Ανώνυμος είπε...

Είναι σωστό να χαρακτηρίσουμε τον Ιωνα ως τον αντίστοιχο Νίτσε της ελληνικής εθνοσυντηρητικής διανόησης; Μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία ιδεοπολιτικής σκέψης.

Ανώνυμος είπε...

Το βιβλίο "εθνικισμός και ελληνικότητα" του Χατζηαντωνίου λέει τίποτα σε επιστημονικό πολιτικό επίπεδο ή αποτελεί λιβελογράφημα τύπου "ο εθνικισμός" του Παπαναστασιου;

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Όχι. Πρώτον γιατί από το Όσοι Ζωντανοί και μετά αποστασιοποιήθηκε συνειδητά και ρητά από τον Νίτσε. Δεύτερον γιατί, όπως όλοι σχεδόν οι νεορομαντικοί της γενιάς του 1890, είχε διαβάσει λάθος τον Νίτσε σαν να ήταν ο Καρλάιλ. Ο νιτσεϊσμός των μπαρεσικών ήταν ο πλέον αλλοιωμένος νιτσεϊσμός.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Από τα υπόλοιπα βιβλία του Γιαννάκενα είναι σαφώς καλύτερο. Αν και νομίζουμε ότι το είχε πάρει από άλλον εκδότη για β κυκλοφορία.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Δεν έχουν χορτάσει γέλιο οι πολιτικοί μας αντίπαλοι, προσφέρεται ο χώρος φαίνεται να τους χαρίσει νέο γύρο ξεκαρδιστικής κωμωδίας.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Εξαιρετικά τα λινκς. Αποδεικνύεται αυτό που θέλαμε.

Πολύ πιθανό ο Γιαννάκενας και ο κύκλος του, που στήριξαν Εθνικό Μέτωπο με υποψηφιότητα Κουριανίδη στις πρόσφατες εκλογές, να θέλουν μια διεύρυνση του με τις ουρές του Αντώνη Σαμαρά. Από την μια μας διασκεδάζουν οι τύποι από την άλλη πρέπει να κοπεί μια και καλή η επαφή τους με τον εθνικιστικό χώρο. Είναι δεξιοί ας τους κατατάξουμε εκεί που πραγματικά ανήκουν.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Όποιοι και αν την έβαλαν, γκαρσόνια ή αντιφασίστες, απέδειξαν ότι μπορούν να τσακωθούν με τα μάρμαρα και τους θάμνους. Μέχρι εκεί μπορούν.

Ανώνυμος είπε...

Ουδέποτε θα νικούσε έναν έμπλεο λογικής εθνικοσοσιαλιστή, πολύ περισσότερο έναν βετεράνο της Ιδέας με πανδήμως διαπιστωμένη αξία σκέψεως, ο ψυχολόγος του ΙΕΚ Ξυνή αποδεχόμενος εν είδει παρατσουκλιού τον ευφημισμό "σάπιος".
Εσύ Μαμούτε γιατί του επιτρέπεις να αλωνίζει εδώ μέσα επιχειρώντας να αποφύγει την εξιλέωση στην στην οποία θα οδηγείτο συρόμενος άνευ επιχειρημάτων γονυπετώς και πεοθυλάζοντας υπογράφοντας δήλωση μετανοίας για τα όσα διέπραξε επί σειρά ετών εις βάρος ατόμου εγνωσμένου κύρους ικανού να αναγάγει Χάρηδες σε νοματέους του εθνικοσοσιαλιστικού χώρου;
Ως εκεί φτάνει η αξία σου Μαμούτε; Να διαλέγεσαι με Ουρανίες, Χάρηδες και λοιπούς ψυχολόγους των βαλκανικών ΙΕΚ;

Σταμάτης είπε...

Πέρα από το να καταλαβαίνουμε την πάροδο του χρόνου, τέτοια συμβάντα μας κάνουν να αισθανόμαστε, ως τα μύχια, ότι αποτελούμε κοινότητα. Την rock κοινότητα της χώρας. Με κοινά σημεία αναφοράς, κοινές εμπειρίες, κοινές συγκινήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία το αρχίσατε αλλά άδοξα το τελειώσατε με την σύγκριση τού Ozzy με Βοσκόπουλο και Ξανθόπουλο. Νεορομαντικός ναι, αυθεντικός Άγγλος λαϊκός βάρδος ναι, αλλά καμια σχέση με γλυκερό μικροαστικό συναισθηματισμό, ψευτομαγκιά και κλάψα τύπου Βοσκόπουλου και Ξανθόπουλου. Το αντίθετο θα έλεγα. Πώς σας ήρθε αυτό;

Ανώνυμος είπε...

Ένας Ευγενής δεν φοβάται τις σφαλιάρες, τις απαιτεί και τις απολαμβάνει

Ανώνυμος είπε...

Σπανίζει η Μουσική παιδεία στον χώρο και είναι ευχάριστο ότι η ενασχόλησή σας δεν είναι επιφανειακή για να το παίξετε γνώστες διανοούμενοι, αλλά ειλικρινής.

Κάτι άλλο που εκτιμω είναι πως έχετε ξεκαθαρίσει ότι είστε ενάντια στην "στρατευμένη τέχνη" ή στην προσκόλληση σε πολύ περιθωριακά ακούσματα, δίκην ιδεολογικής "καθαρότητας"..

Ανώνυμος είπε...

Είστε περήφανοι ως ιδεολόγοι για τα όσα γράφει ο Ιων στο κεφάλαιο "Φυλή" του Οσοι Ζωντανοί ; Και αν ναι που διαφέρει αυτό από τον Φαλμεράυερ;

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Ευχαριστούμε φίλε.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Προς τον ηλίθιο που απορεί πότε ο Δραγούμης απέρριψε τον Νίτσε: Από το 1910-11 και μετά. Όσο πλησίαζε προς το τέλος την ζωή του τον απέρριπτε εξίσου με τον εγωιστικό ελιτισμο του Μπαρρές. Με ρητή δήλωση στα ημερολόγια. Με ξεκάθαρες διαφορές θέσεων στα δοκίμια. Ήδη στο "Ελληνικός Πολιτισμός" μιλά για πνευματική αριστοκρατία και αναζητά μια ελίτ αξιών. Έχει αποκαθηλώσει τον εαυτό του από το πρότυπο του "ήρωα της ιστορίας", "μοναδικού", "ενός" κλπ που διατηρούσε μέχρι το "Όσοι Ζωντανοί". Στο διδακτορικό του Σταμάτη περισσότερες πληροφορίες, με πηγές, κλπ, μπετόβλακα.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Ο Βοσκόπουλος δεν ήταν κλάψας. Το αντίθετο, υιοθετούσε ένα προφίλ του φτωχού πριγκιπόπουλου, που μεγάλωσε στα λεμονάδικα και έγινε σκληρός αρσενικός με ευγενείς τρόπους. Ακολουθεί θεϊκό βίντεο, υποκλινόμαστε!!

https://www.youtube.com/watch?v=68eusVgZN9Q

Όπλα, επίθεση σε πρώην σύζυγο, αρσενικό άγριο γεννημένο στην κοκκινιά και μεγαλωμένο στα λεμονάδικα που έγινε πλούσιο με το ψευδώνυμο "πρίγκιπας" λόγω της αγάπης των ακροατών. Μέχρι στιγμής βλέπουμε μόνο ομοιότητες.

Ανώνυμος είπε...

Κακώς νευριάζουν τα παιδιά. Ο Νίτσε και ο Δραγούμης πράγματι δεν εχουν καμία απολύτως σχεση ουτε ως μεγέθη, ουτε ιδεολογικά. Ο ενας αποτελεί τον πρίγκηπα της εθνικοσοσιαλιστικής ουσίας, τον μεγαλο Δαρβινιστή διδάσκαλο με παγκόσμια καταξίωση, ενω ο άλλος αποτελεί στη καλύτερη των περιπτώσεων ενα διανοητικό δάνειο που πήραν (εξυπνα) ο Δακογλου και ο Μιχαλολιακος για να κατασκευάσουν "ηρωες" και παράδοση στην ιστορικά ανέστια ελληνική ακροδεξιά.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Προς αυτόν που ρωτά για τις εκπομπές του Χατζηγώγου:

Ισχύουν όσα γράφουμε στον παραπάνω. Σοβαρέψου και σταμάτα να λαμβάνεις υπόψη καραγκιόζηδες.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Έλα ρε σερβιτόρε, τις ίδιες μαλακίες επί δέκα χρόνια ανακυκλώνετε. Σας έχουμε εξηγήσει ότι αν δεν περιλαμβάνει το σύνολο της διανοητικής και ιστορικής συνθήκης μια ανάγνωση είναι απλή κοπτοραπτική τύπου Χατζη gogo και Ψωροκώστα Αν θέλετε να γίνετε σοβαρή περίπτωση του χώρου απορρίψτε τέτοια αρχιδάκια και μάθετε να διαβάζετε σοβαρά.

Καταρχάς δεν σημαίνει ότι πρέπει να ταυτιζόμαστε δογματικά με τους συγγραφείς που διαβάζουμε και αξιολογούμε όπως τους αξίζει. Μπορεί και να διαφωνούμε σε ορισμένα σημεία. Αυτό δεν αναιρεί την συνολική σημασία τους για την ιδεολογία μας.

Από εκεί και πέρα η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι ρατσιστική. Γιατί δεν την γράφει προκειμένου να υποστηρίξει ότι δεν υπάρχει ελληνικό έθνος ή ότι είναι θεμιτό το ανακάτεμα των φυλών. Το γράφει για να χρησιμοποιήσει τα δαρβινιστικό επιχείρημα ότι ακριβώς επειδή το ελληνικό έθνος έχει απορροφήσει φυλετικές επιρροές από νεότερα ευρωπαϊκά φυλετικά στοιχεία (αρβανίτες, ρωσοουκρανοσλάβοι κλπ) καταφέρνοντας να διατηρήσει τον αρχαίο πυρήνα του αναλλοίωτο δεν πρέπει να απογοητευόμαστε πιστεύοντας ότι είμαστε ένα γερασμένο αρχαίο έθνος χιλιάδων ετών αλλά να αισθανθούμε την ζωτική δύναμη ενός έθνους που έχει αρχαία προέλευση αλλά και έχει ανανεωθεί με νέο αίμα.

Ρατσιστικές, δαρβινιστικές παπάτζες είναι η ανάλυση, ίδια με τις μαλακίες που πιστεύετε εσείς στην ουσία της σκέψης της, αλλά εστιασμένη σε μια υποτιθέμενη πλεονεκτική θέση του ελληνικού έθνους έχοντας επεξεργασμένη προς όφελος της δαρβινιστικής λογικής την ελληνική ιστορία. Τα ίδια λέτε αλλά εστιάζοντας σε διαφορετικό πεδίο. Εσείς στην φυλετική υπερίσχυση της καθαρότητας, ο Ίωνας στην φυλετική υπερίσχυση μέσω μιας άλλης θεωρίας που επιχειρούσε να φέρει στα μέτρα του δαρβινισμού την ελληνική ιστορία όπως την διάβασε εκείνη την περίοδο. Και στους δύο σας το επιχείρημα είναι ότι το ελληνικό έθνος συγκαταλέγεται σε μια εκδοχή ανώτερων εθνών.

Ο Φαλμεράϋερ έλεγε το ακριβώς αντίθετο. Ότι δεν υπήρχε ίχνος ελληνικού αίματος και ότι το ελληνικό έθνος είχε αλλοιωθεί από τους Σλάβους. Α) πρόκειται για αποδεδειγμένη ιστορική γελοιότητα, β) Ο Ίωνας θεωρούσε ότι υπήρχε αδιατάρακτος πυρήνας ελληνικότητας από την αρχαιότητα, γ) Ο Φαλμεράης θεωρούσε ότι το νέο ελληνικό έθνος ήταν υβρίδιο Σλάβων άρα απαξιωνόταν (ο Ίωνας έλεγε ότι λειτούργησε η ευγονική και συνεπώς έδινε προνομιακή θέση στο νεότερο ελληνικό έθνος).

Γουστάρετε να σας γελοιοποιούμε σε κάθε ανάρτηση; Βάλτε μυαλό επιτέλους, μαλακισμένα, και διαβάστε σοβαρά κείμενα αντί να ακούτε το κάθε σκουπίδι.

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω νίκησε και πάλι ο μοναχικός Αριστοτέλης. Έχει αισθητική και είναι ακομπλεξάριστος. Τα πάθη του δεν τα αρνείται αλλά τα διατυμπανίζει και σας τα δίνει στη μάπα.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αριστοτέλη, αυτό για τον δαρβινιστή, εθνικοσοσιαλιστή Νίτσε το κρατάμε!! Είναι συλλεκτικό. Ενδεχομένως μεγαλύτερο ξεφτιλίκι και από την έκκληση που απευθύνεις σε αρθρογράφους και αναγνώστες να δεχτούν να τους ρουφήξεις τον boot so.

Ανώνυμος είπε...

Άρα οπως παραδεχεστε, ο Ίων υπήρξε... "ρατσιστής" με φυλετικές ιδέες παπάτζας και συνεπώς ενα γκαρσόνι της εποχής του. Πως γινεται εσείς οι αντιυλιστές αντιρατσιστές ιδεαλιστές να τιματε έναν βιολογικό ντετερμινιστή τοσο εντονα;

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Γηραλέε σερβιτόρε με τα βαμμένα μαλλιά, προδίδεσαι από τις διαδοχικές δέκα απαντήσεις μέσα στα μεσάνυχτα. Άντε, να σου δημοσιεύσουμε την μία για να μην έχεις παράπονο.

Υπάρχει η απάντηση που ζητάς σε προηγούμενο σχόλιο. Ο δαρβινισμός ήταν ένα δάνειο της εποχής των νεορομαντικών του 1890. Σε όλα τα υπόλοιπα ήταν εντάξει. Οργανικό έθνος, παραδοσιοκρατία εναντίον νεωτερικότητας, ελίτ αξιών, σοσιαλισμός-κοινοτισμός κατά καπιταλισμού. Ιδέες με τις οποίες δεν πρόκειται να σχετιστείς ποτέ, λάτρη των ανδρικών μορίων.

Για αυτές τον τιμούμε και θα συμβουλεύαμε τα γκαρσόνια να το κάνετε κι εσείς.

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή ο Ιων δεν έλεγε-εκτός των άλλων-μακάρι να τσακιστούμε στην Ουκρανία και δεν πανηγύριζε για την ήττα μας στη Μικρασία;σαν τον τελευταίο ανθέλληνα μπολσεβίκο;ή μήπως πιστεύετε κι εσείς ότι οι κομμουνιστές είναι πατριώτες σαν κάτι ναυάγια του χώρου δήθεν ''προοδευτικά'';γιαυτό σας είπα απαντήστε με επιχειρήματα και όχι αφοριστικά.Το θέμα δεν είναι ο Χατζηγώγος και ο κάθε Χατζηγώγος γενικά αλλά αν αυτά που λέει για τον συγκεκριμένο ισχύουν.Αν ισχύουν είναι για κάψιμο το μνημείο σε πανηγυρική συγκέντρωση των εθνικιστών.Αν όχι περιμένω την επιχειρηματολογία σας.

Ανώνυμος είπε...

Μου έχει επιτεθεί πάρα πολλές φορές με διάφορα μέσα, από το fb με υπονοούμενα στα σχόλια, με άρθρα στο Καθίδρυμα, με ανώνυμα σχόλια στα blog ακόμη και στο indymedia. Ποτέ δεν ένοιωσα την ανάγκη να του απαντήσω. Παρά το εριστικό ύφος και το βρώμικο λεξιλόγιο η κριτική του ήταν επί της ουσίας δίκαιη. Το άφησα στην άκρη και το άφησε κι εκείνος. Κάποιες φορές μετά από μήνες μπορεί να γράψει κάτι, δεν του δίνω σημασία και το όλο θέμα λήγει εκεί.

Ανώνυμος είπε...

1% ιδιωτική οικονομία να υπάρχει σε ενα σύστημα = καπιταλισμός.

Ρομαντικός σοσιαλισμός δεν υφίσταται, ρομαντικός κεΰνσιανισμός ή ρομαντική σοσιαλδημοκρατία ισως (που και αυτά καπιταλισμός ειναι).

Πραγματικός σοσιαλισμός είναι ΜΟΝΟ ο μαρξιστικος.

Θεωρώ οτι ως γνώστες της πολιτικής επιστήμης, συμφωνείτε απόλυτα σε αυτα, που αποτελούν αλφάβητο της πολιτικής οικονομίας.

Ανώνυμος είπε...

Να τον βάλουν σε ψυχιατρείο. Όλα τα άλλα είναι για νάχουμε να λέμε.

Ανώνυμος είπε...

Καλέτζη Αριστοτέλη το εγνωσμένο σου κύρος φαίνεται από το προφίλ σου στο facebook όπου ξημεροβραδιάζεσαι καλλιεργώντας την εικόνα σου ανεβάζοντας "αναμνήσεις" και φωτογραφίες με άτομα που πέρασαν και πλέον δεν θέλουν ούτε να σε βλέπουν. Διαφημίζεις μπαμπόγερε τις χιλιάδες επισκέψεις στο μπλογκ σου όταν στο επώνυμο προφίλ σου έχεις με το ζόρι 4 like και το ένα είναι από τον Ερβίση. Αυτό είναι το εγνωσμένο σου κύρος να σε βλαστημά όποιος σε γνώρισε και να φαντάζεσαι ότι τους τιμωρείς με εστέτ αναρτήσεις και που@#%^ψωλ@#@ογίες της ομόνοιας και απωθημένα του εγκλεισμού σου που γράφεις στα σχόλια.
Είσαι ένα μιξ Τζένης Χειλουδάκη και Έλενας Ακρίτα.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αυτά αποτελούν το αλφάβητο των μενού που σερβίρουν τα εστιατόρια της εβραϊκής Δεξιάς και οι βρωμιάρηδες της Αριστεράς, σίγουρα όχι της πολιτικής οικονομίας.

Ιδιωτική περιουσία και οικονομία (περισσότερο του 1%) υπήρχε και στις προνεωτερικές φεουδαρχικές δομές. Αλλά ταυτόχρονα υπήρχε και 0% καπιταλισμός.

Ο Ρομαντισμός είναι ο ορισμός του αντικαπιταλισμού αλλά οι οικονομικές του θεωρίες πρόβλεπαν ύπαρξη και ιδιωτικής οικονομίας.

Δεν είναι αυτά για το μυαλουδάκι σου. Ασχολήσου με το τένις.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Ο Ίων, καραγκιόζη, είχε δολοφονηθεί δυο χρόνια πριν την μικρασιατική καταστροφή, συνεπώς δεν γινόταν να την πανηγυρίσει. Όσο ζούσε ο Ίωνας ο ελληνικός στρατός νικούσε. Όταν ξεκινούσε η εκστρατεία ο Ίων ήταν ακόμη εξορία. Μάλιστα, ο αδερφός του Φίλιππος (βασικός συνεργάτης του Ίωνος στην πολιτική του ομάδα γύρω από την "Πολιτική Επιθεώρηση") έγραφε στο ημερολόγιό του ότι ο Κωνσταντίνος, αν είχε σοβαρούς συμβούλους, θα έπρεπε να στηρίξει με ανακοίνωση την μικρασιατική εκστρατεία. Υπογράμμιζε ότι δεν πολεμούσαμε για τα ελληνικά συμφέροντα και ότι μας χρησιμοποιούσαν σαν κρεατομηχανή οι Άγγλοι αλλά έβρισκε ως παρηγοριά ότι και οι Μύριοι πολεμούσαν για άλλους και θεωρούσε εθνικό στόχο την κατάληψη μικρασιατικών εδαφών.

Στην Ουκρανία ο Ίων έκανε πολύ καλά και διαφωνούσε με την παρουσία του ελληνικού στρατού που δεν είχε κανέναν λόγο να σφάζεται στην άκρη της Ευρώπης για τα συμφέροντα των κατακτητών της πατρίδας μας. Ήταν εξόχως εθνικιστική στάση.

Συνεπώς αν είναι να κάψουμε κάτι θα έπρεπε να είναι το σπίτι σου, καθώς και το σπίτι όσων μουνιών έχετε το θράσος να μιλάτε με τέτοια παροιμιώδη αμάθεια για έναν σπουδαίο διανοητή της ιδεολογίας μας.

Πάρε την επιχειρηματολογία μας τώρα και βάλε την στον πάτο του εστιάτορα, του Χατζη gogo, του Καλέντζη και όποιου άλλου σας είπε τις κυπατζίδικες παπαριές που λέτε για τον Ίωνα.

Ανώνυμος είπε...

Σιωνίσταρος ο Όζζυ. Ναι το ξέρω τον έκανε η γυναίκα του τέτοιον, αλλά πάλι, ο ίδιος αποφάσισε αυτό να αποτελέσει κομμάτι του ανθρώπου Όζζυ και θα παραμείνει ως μαύρη κηλίδα στην υστεροφημία του, χωρίς όμως - αντικειμενικά - να μειώνει το έργο του καλλιτέχνη Όζζυ.

Ανώνυμος είπε...

Η ενισχυμένη Μεραρχία στην Ουκρανία αποτέλεσε τεράστια διπλωματική κίνηση του Βενιζέλου, καθώς ως αντάλλαγμα πήραμε την εκπλήρωση της Μεγάλης Ελλάδος.

Ανώνυμος είπε...

Σε αντάλλαγμα, οι Γάλλοι υποσχέθηκαν να υποστηρίξουν τις ελληνικές αξιώσεις στη Θράκη και τη Σμύρνη.

Ανώνυμος είπε...

Όντως, είχα ξεχάσει ότι είστε ακροδεξιά αντιδραστικά σκουπίδια που νοσταλγείτε τη βαρβαρότητα της "παραδοσιοκρατικής" φεουδαρχίας.

Ανώνυμος είπε...

Ότι δεν προβλέπει 100% κρατικοποίηση ΟΛΩΝ των μέσων παραγωγής, ΔΕΝ είναι Σοσιαλισμός, που να χτυπάτε τους γλουτούς σας κάτω.

Ρεφορμιστές συνεργατικοί (συντεχνο-κορπορατιστές τάχα) μικτοοικονομάκηδες είστε, και τίποτα παραπάνω. Άρα καπιταλιστές. Μοναδική γνήσια Αντικαπιταλιστική βιοθεωρία είναι ΜΟΝΟ ο κομμουνισμός.

Ανώνυμος είπε...

μ’αρέσουν τα σχόλια από μίζερα αρσενικά και θρυλικά
αυτόs περναει καποιο θετικο μηνυμα, σε αντιθεση με σας που η αρνηση, η κακια, η μοχθηρια σας. ανεβηκαν 10 επιπεδα πανω.

Απαντηση

Ανώνυμος είπε...

Συγκλονιστικά νέα!! Επανήλθε η εκπομπή "Ατσάλινο Ρόδο" από την ΛΕΦΑΛΟ...

https://youtu.be/EfzJXv4ba1c?si=Woly2zsDX8uPGQh4

Ανώνυμος είπε...

Από τότε που έκλεισε τον μκ ο βαψομαλλιάς βρώμισε τα σχόλια της λέσχης .

Ανώνυμος είπε...

Γκαρσονοκαράγκιοζο, για κάψιμο είναι τα γραπτά και τα λεγόμενα των Χατζηφιόγκων, των Πανουργούσηδων, των νεοεθνικιστών, των γηραλέων βαψομαλλιάδων, του κύκλου του ξανθού, των ψωροκώστηδων, των υπαρξιστών της δεκάρας και κάθε άλλου λαμογιού σκυλεύει τη μνήμη μεγάλων ανδρών του Έθνους και της Ιδέας. Έχετε τελειώσει στον χώρο και δεν το έχετε καταλάβει, ανύπαρκτα τσιράκια της δεξιάς και των πρεσβειών.

Ανώνυμος είπε...

Γνώμη για επανίδρυση της Νέας Θέσης; Διαβάζει τόσο πολύ ο χώρος ώστε να ανασταίνονται τόσο παλιές εκδοτικές προσπάθειες; Απορώ για τα πορτοφόλια των συναγωνιστών ώρες ώρες..

Ανώνυμος είπε...

(neathesis.gr για του λόγου το αληθές)

Ανώνυμος είπε...

Αυτά που έγραψες Ανώνυμε αποτελούν το αλφάβητο της πολιτικής ανοησίας.

Ανώνυμος είπε...

Όποιος φίλος έχει αναμνήσεις από τη φάση ας καταθέσει.
https://youtu.be/s98SL1LCDZw?si=UWLbrMLbRJRHGfA1

Ανώνυμος είπε...

Εγώ διακρίνω ερωτική απογοήτευση. Ψυχολόγοι και σύμβουλοι δεν βοηθάνε καθόλου, μόνο αρπάζουν χρήμα. Ψυχίατρο θέλει μάλλον που θα τον κουρδίσει με χημικά να γίνει λειτουργικό ζόμπι και παπά για εξομολόγηση που είναι δωρεάν μάλιστα αν δεν έχει παρέες και αληθινούς φίλους να ανοιχτεί, αν και σίγουρα στο χώρο του έχει πολλές ευκαιρίες για να γνωρίσει κόσμο και συναναστραφεί. Άλλωστε οι άνθρωποι σήμερα δεν έχουν φίλους καθώς οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι εξαιρετικά ρηχές και εφήμερες μέχρι το σημείο κοινής επαφής που απλά γεμίζουμε το χρόνο μας με άλλους όταν δεν έχουμε τίποτα άλλο να κάνουμε. Αυτό το κενό καλύπτουν οι ψυχολόγοι κτλ, επί πληρωμή γίνονται το αυτί μου δεν έχεις να σε ακούσει και το στόμα να σου δώσουν συμβουλές, που ούτως ή άλλως ξέρεις μέσα σου ποιες είναι, απλά χρειάζεσαι έναν άνθρωπο να σου δώσει κίνητρο. Γέλιο σύστημα και αρρωστημένο απλά για να υπάρχει οικονομική συναλλαγή, άρα και φόροι, δημιουργώντας επίπλαστες ανάγκες, συν τους ρυθμούς που κινείται πλέον η καθημερινότητα καθενός μας που δεν επιτρέπει την καλλιέργεια και επένδυση στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Ανώνυμος είπε...

Δεν θέλω να γίνει προσωπική η αιχμή αφορά τα βιβλία του Κ. Μ. Αλλά το επίπεδο ρε μάγκες των μεταφράσεων της πλειοψηφίας του "χώρου" ειναι εκνευριστικα κακό. Ούτε μια επιμέλεια πρόχειρη ή της προκοπής δεν κάνετε ρε μάγκες, να δείτε οτι τα ρυπαρογραφήματα σας δεν διαβάζονται και δεν βγαίνει κανένα νοημα, μαζί με τα δεκάδες εκφραστικά, συντακτικά και ορθογραφικα λάθη; Τόσο πολυ το μυαλό μονο στην αρπαχτή ρε γαμωτο; Κρίμα γιατί η κακοποίηση πιάνει και εξαιρετικους τίτλους ξενογλωσσων δοκιμίων.

Τεινω να πιστεψω οτι αυτό που γράφτηκε χιουμοριστικά για google translate κάποτε στα σχόλια είναι πέρα για πέρα αληθινό. Μας εχουν βγει τα μάτια με τον ερασιτεχνισμό ορισμένων αγράμματων που το παίζουν και γραμματιζούμενοι.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Τι γνώμη θες ρε Τέλη; Στηρίζουμε τον Σωτήρη χωρίς ενδοιασμούς, να πάει καλά ο εκδοτικός του.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Πολύ αστείο, πολύ αιχμηρό, τι να σου πούμε; Μας κατατρόπωσες.....

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

"Όντως, είχα ξεχάσει ότι είστε ακροδεξιά αντιδραστικά σκουπίδια που νοσταλγείτε τη βαρβαρότητα της "παραδοσιοκρατικής" φεουδαρχίας."

Αφιερωμένο για πάρτη σου
https://www.youtube.com/watch?v=4AdP6WtYZ9Y

"Ότι δεν προβλέπει 100% κρατικοποίηση ΟΛΩΝ των μέσων παραγωγής, ΔΕΝ είναι Σοσιαλισμός, που να χτυπάτε τους γλουτούς σας κάτω."

Αυτό με τους γλουτούς παραπέμπει στον Τέλη. Να το προσέξεις....

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

"Η ενισχυμένη Μεραρχία στην Ουκρανία αποτέλεσε τεράστια διπλωματική κίνηση του Βενιζέλου, καθώς ως αντάλλαγμα πήραμε την εκπλήρωση της Μεγάλης Ελλάδος."

Μάλλον διαβάζεις σενάρια εναλλακτικής ιστορίας ή έχεις έρθει από το διάστημα και αγνοείς την ιστορία του πλανήτη γη. Αν δεν το ξέρεις, δεν εκπληρώθηκε το όραμα της Μεγάλης Ελλάδος. Ο Βενιζέλος το ενταφίασε. Μπες σε ένα βιβλιοπωλείο και διάβασε ιστορία χωρίς οδηγίες από φυλλάδια της Νέας Δημοκρατίας.

"Σε αντάλλαγμα, οι Γάλλοι υποσχέθηκαν να υποστηρίξουν τις ελληνικές αξιώσεις στη Θράκη και τη Σμύρνη."

Σε αντάλλαγμα οι Γάλλοι μας είχαν εγκαταλείψει στην Μικρά Ασία πριν την πτώση του Βενιζέλου και στηριζόμασταν μόνο στους Άγγλους, οι οποίοι μας καλούσα να αποχωρήσουμε άμεσα και ανώδυνα.

Μετεξεταστέος στην πολιτική ιστορία, μαζί με τον Τέλη.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Καλείται ο πορνόγερος των Αμπελοκήπων
Α) να μην γράφει απανωτά σχόλια μία ως υποστηρικτής του Βενιζέλου και μία ως αντίπαλός του. Φαίνεται από το ύφος και τον χρόνο σχολιασμού ποιος είναι ο εμπνευστής των σχολίων. Φαίνεται, επίσης, από την ολική έλλειψη ιστορικής γνώσης.

β) να σταματήσει τις αηδιαστικές περιγραφές ερωτικών περιπτύξεων με παιδιά του χώρου που μπορεί να μην συμπαθούμε αλλά δεν θα ανεχτούμε, κιόλας, να τα πιάνει στο βρωμερό από ερωτική ανωμαλία στόμα του.

Ανώνυμος είπε...

Χτυπάτε τον βετεράνο χτυπάτε την Ελλάδα και την αριστοκρατία

Ανώνυμος είπε...

Καθόλου χιουμοριστικά δεν γραφόταν. Google translate χρησιμοποιούσε βοηθητικά πρόσωπο, νεαρής ηλικίας, όπως το ίδιο το παραδέχτηκε κάπως αφελώς στο facebook, το οποίο μετέφραζε κάτι συγκεκριμένα ιταλικά πριν δέκα χρόνια για λογαριασμό άλλου εκδοτικού οίκου (που υπάρχει ακόμη).

Σχετικά με τα βιβλία που αναφέρεις, είναι χειρότερο. Ο ίδιος, με το ελαφρυντικό της νεαρής ηλικίας να έχει προ πολλού εκλείψει, έχει ομολογήσει σε εκπομπή ότι το έχει σύστημα να χρησιμοποιεί κάτι πιο επαγγελματικό από το google translate, ένα σούπερ ουάου ειδικό εργαλείο ακριβείας για μεταφραστές, όπου πετάει λέει το κείμενο, του κάνει την μετάφραση και μετά επεμβαίνει ο ίδιος "με τις ώρες ή ολόκληρες μέρες" όπου κρίνει οτι χρειάζεται. Δεν το ομολόγησε απλά, το υπερασπίστηκε με τη λογική "όλοι έτσι κάνουν", "πού ζείτε", "δεν υπάρχει μεταφραστής σήμερα να μη χρησιμοποιεί τέτοια προγράμματα", "εντάξει κάτσε εσύ και κάν' το μόνος σου αν έχεις χρόνο για ξόδεμα". Κατά τα άλλα ριβόλτ αγκενστ μοντερν γουορλντ, βιβα λα κονσερβατιβ ριβολουτσιον και τσιτάτα Χάιντεγκερ, Σπένγκλερ, Γιούνκερ για την εφιαλτική επέλαση της τεχνικής που καταπίνει τον πνευματικό πολιτισμό. Πόσο πιο φαιδρή η κατάσταση.

Οι περισσότερες μεταφράσεις είναι τραγικά τσαπατσούλικες, προσπαθώ να το θέσω όσο πιο κομψά γίνεται, στην ουσία στερούνται τελείως ΨΥΧΗΣ και είναι άμεσα αντιληπτό αυτό σε όποιον νιώθει ακόμη. Το ότι συνεχίζονται και ο κόσμος το στηρίζει δείχνει απλά το επίπεδο του χώρου. Δεν καταλαβαίνουν οτι δεν καταλαβαίνουν Χριστό, επειδή αντικειμενικά δεν γίνεται να καταλάβεις Χριστό σε ολόκληρα σημεία λόγω αδυναμιών έκφρασης και γενικότερα ελλιπούς υποβάθρου, αλλά αυτοί ζητάνε κι άλλο από τα διάφορα μεταφραστικά φαστφουντάδικα. Φαντάσου οι μεταφραστές να μην έχουν επίγνωση της τραγικής ανεπάρκειάς τους, να μην το αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι ως αρπαχτή, αλλά να έχουν την εντύπωση ότι είναι και τίποτα διανοητές μεγάλου πνευματικού αναστήματος που προσφέρουν έργο.

Να πούμε ότι τη δεκαετία του ογδόντα, κυκλοφορούσαν κάποιες εξαιρετικές μεταφράσεις. Τελικά τα τεχνολογικά βοηθήματα αποδεικνύονται άχρηστα για την πραγματική προαγωγή του πνεύματος, χρήσιμα μόνο για να εκδίδονται βιβλία-προϊόντα κατά ριπάς. Αν ακόμα κι αυτοί οι ριζοσπάστες εθνικιστές προσκυνάνε το τέρας της τεχνικής για να μεταφράσουν όσους αντιπάλεψαν κάποτε το τέρας προφητεύοντάς το, τότε πράγματι "μόνο ένας θεός μπορεί να μας σώσει πια", όπως προειδοποιούσε ο Χάιντεγκερ.

Ανώνυμος είπε...

Η ΝΔ έκλεισε τον ΜΚ αλλά για κακή του τύχη ξανάνοιξε

Ανώνυμος είπε...

Eίναι γεγονός.Ενωθείτε με τους πραγματικούς εθνικιστές ή σαπίστε στην ανυπαρξία σας.Από indymedia

το φασιστικό συνέδριο

από θα γίνει 16/08/2025 8:28 μμ.

υπό την αιγίδα του Φίλιππου Καμπούρη ή μάλλον της νεολαίας του η οποία έχει ριζοσπαστικοποιηθεί πολύ περισσότερο από την παλιά ακροδεξιά του Καρατζαφέρη δηλώνοντας ανοιχτά ναζιστική.Υπογράφουν ως Kampfgruppe Kampouris αντιγράφοντας ναζιστικά συνθήματα στυλ Gott mit uns(ο θεός είναι μαζί μας) και δίπλα το σήμα τους,δυο αντικριστά κάππα.

Ανώνυμος είπε...

Μια ετερόκλητη διαδικτυακή ομάδα ανιάτων ενώθηκε υπό το κοινό μίσος προς τον Σημαιοφόρο του Εθνικοσοσιαλισμού και συναγωνίζονται ποιος θα γράψει το πιο εριστικό σχόλιο εναντίον. Ένας Μαμούτος που όχι μόνο επιτρέπει αλλά συμβάλει στην διαπόμπευση ατόμου εγνωσμένης αξίας και ανυπέρβλητου κύρους, το όνομα του οποίου ουδείς είχε τολμήσει να αγγίξει εισέτι. Γίνεται πλέον το Ιερό όνομα αυτού αντικείμενο χλευασμού δια μέσω στρατηγικώς υποβληθέντων σχολίων τα οποία στοχεύουν στην αποκαθήλωση του μεγάλου ομήρου του Καραμανλισμού ως αντίποινα για την αποδόμηση των σαθρών προσωπικοτήτων που περιφέρονται στον χώρο και τόλμησαν να επικληθούν Λάβαρα για τα οποία παλαίμαχοι συναγωνιστές υπέφεραν τα πάνδεινα στις φυλακές της Δημοκρατίας.

Ψυχολόγος, MSc είπε...

Ταράχτηκες τόσο πολύ από τις αλήθειες του Ψυχολόγου που ξεκίνησες να παραληρείς και να γράφεις όπως ακριβώς μιλάς μετά τα μεθύσια σου. Έπινε μαζί σου από το ποτήρι με το ουίσκι και εκείνο το καημένο το σκυλί που σε ανέχεται; Ρε mod τι ώρα έγραψε το τελευταίο σχόλιο; Πάλι ξημέρωσε; Εφιάλτης σου έχω γίνει Καλέντζη.

Ανώνυμος είπε...

"Ότι δεν προβλέπει 100% κρατικοποίηση ΟΛΩΝ των μέσων παραγωγής, ΔΕΝ είναι Σοσιαλισμός, που να χτυπάτε τους γλουτούς σας κάτω."

Είσαι κατά της μεσαιωνικής φεουδαρχίας, αλλά είσαι υπερ της ολοκληρωτικής φεουδαρχίας τού ΚΚ. Καπιταλισμός δεν είναι μόνο η ατομική ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής (που σήμερα στις μεγάλες επιχειρήσεις δεν είναι καθόλου "ατομική"), αλλά είναι κυρίως ο τρόπος οργάνωσης της παραγωγής. Μπορείς να έχεις καπιταλισμό με 100% κρατικό έλεγχο, και μάλιστα 1000% καπιταλισμό. Αλλά αυτά δεν μπορείς να τα καταλάβεις διότι δεν γνωρίζεις, ούτε τι ήταν η φεουδαρχία, ούτε τι είναι ο καπιταλισμός. Επίσης, σε αυτή σου την φράση αποκαλύπτεις ότι το πραγματικό σου ενδιαφέρον που κρύβεται πίσω από τις νεαντερντάλειες "πολιτικές" ιδέες σου δεν είναι, ούτε η φεουδαρχία, ούτε ο καπιταλισμός, αλλά οι γλουτοί.

Ανώνυμος είπε...

Καθόλου ενοχλητικός είναι άψογος. Μου έδωσε συγχαρητήρια για την επιτυχία μου με πολύ ευγενικό τρόπο και από τότε κρατήσαμε επαφή παρά την διαφορά ηλικίας και υπήρξε πάντοτε επαινετικός και με θαύμαζε ενω ήταν απλα σχολικό πρωτάθλημα.

Ανώνυμος είπε...

Ο Δραγούμης ήταν υπέρ της εξόδου μας στον Α' Π. Π. στο πλευρό της Αντάντ.

Ανώνυμος είπε...

«Δε μετανιώνω για τίποτα. Ό,τι και να μου κάνετε θα έρθει η μέρα που θα σταθώ ενώπιον της κρίσης του Αιώνιου Θεού. Σε Αυτόν θα δώσω λογαριασμό για τις πράξεις μου και ξέρω ότι θα με κηρύξει αθώο. Θεωρώ την τιμή μου ανώτερη αξία από την ελευθερία μου».Αριστοτέλης Καλέντζης από τα Καραμανλικά κάτεργα,1977

Ανώνυμος είπε...

Ποια είναι η άποψη σας για τον παραδοσιοκράτη Dave Mustaine, που ανακοίνωσε το 2026 θα είναι το κύκνειο άσμα των Megadeth;

Ανώνυμος είπε...

κοπριτης (πατριαρχικα) εδω...τωρα εισαγεται στον χωρο μας η νεοεποχιτικη μητριαρχια(!!!) και ο Διαφωτισμος ρε κεραταδες;

[...Από την αρχαιότητα η Γυναίκα στην Ευρώπη, κυριαρχούσε σε πολλά κοινωνικά ζητήματα αλλά και στους συμβολισμούς Θεοτήτων και μυθολογίας. Αν εξαιρέσουμε την εποχή του σκοταδισμού, θα διατυπώναμε ότι οι κοινωνίες μας ήταν και είναι άτυπα μητριαρχικές..]

https://mavreslegeones.blogspot.com/2025/08/blog-post_18.html

Γκεκαααα που εισαι Γκεκα να το διαβασεις και να σου φυτρωσουν μαλλια μετα απο αυτο αμα αναλογιστεις τι μετεφραζες υπερ της πατριαρχιας απο τον ναζιστικο ''μυθο του 20αιωνος''...''σκοταδισμος'' λοιπον ο Μεσαιωνας οταν εκεινη την εποχη ιδρυθηκε το πρωτο πανεπιστημιο:

[…Πανεπιστήμια: ένα δημιούργημα του Μεσαίωνα. Ο Μεσαίωνας είναι επίσης η εποχή κατά την οποία γεννιούνται τα πανεπιστήμια όπως τα γνωρίζουμε σήμερα. Όπως μαρτυρεί κι ο λατινικός όρος universitas πρόκειται για κοινότητες διδασκόντων και φοιτητών οι οποίες αποκτούν θεσμική και υλική υπόσταση και στη συνέχει αναγνωρίζονται από την κοσμική και την εκκλησιαστική εξουσία. Το πρώτο πανεπιστήμιο ιδρύεται στη Μπολόνια στα μέσα του 12ου αιώνα κι αναγνωρίζεται από τον αυτοκράτορα Φρειδερίκο Α΄ των Χοχενστάουφεν. Ακολουθούν το Παρίσι, η Οξφόρδη, η Νάπολη, το Μονπελλιέ και πολλά ακόμη. Το 1231, παραδόξως την ίδια χρονιά που δίνει θεσμική υπόσταση στην Ιερά Εξέταση, ο πάπας Γρηγόριος Θ΄ αναγνωρίζει επίσημα τα προνόμια των πανεπιστημίων με τη βούλλα Parens Scientiarum Universitas. Και ναι, πανεπιστημιακό άσυλο υφίσταται στον Μεσαίωνα και κανείς δεν διανοείται να το αμφισβητήσει. Οι φοιτητές ξεκινούν σπουδάζοντας τις λεγόμενες ελευθέριες τέχνες, που περιλαμβάνουν τους κύκλους σπουδών του trivium (γραμματική, ρητορική και λογική) και του quadrivium (αριθμητική, γεωμετρία, αστρονομία και μουσική), για να προχωρήσουν εν συνεχεία στις θεωρούμενες ανώτερες σπουδές του δεύτερου κύκλου: ιατρική, αστικό κι εκκλησιαστικό δίκαιο, θεολογία και φιλοσοφία…]

https://rogerios.wordpress.com/2014/11/06/%ce%bc%cf%8d%ce%b8%ce%bf%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%b5%cf%8c%cf%84%cf%85%cf%80%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%b1%ce%af%cf%89%ce%bd%ce%b1/

Υ.Γ. Α ΡΕ ΜΑΜΟΥΤΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΣΟΥ ΜΕ ΤΑ ''ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ''...ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΝΟΥ ΣΕΡΒΙΡΟΥΝ ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ!!!

-Λεμουριος τρολιστας

Ανώνυμος είπε...

Αριστοτέλη γιατί μου κάνεις κόλπα;

Ανώνυμος είπε...

Είναι πασιφανές ότι ΟΛΑ τα σχόλια εναντίον του Αριστοτέλους τα έχει γράψει ο Στ. Γκ.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Τραγουδάει σαν γάτα αλλά γράφει σπουδαία μουσική.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Όχι ακριβώς. Ήταν υπέρ της εξόδου μόνο αν υπήρχε ρητή συμφωνία παραχωρήσεων της Αντάντ και στήριζε την πλήρη ουδετερότητα (και τα Νοεμβριανά) μέχρι να επιτυγχανόταν ο ελληνικός στόχος. Μετά τα νοεμβριανά μετατοπίστηκε σε πιο ράντικαλ αντιαντάντ θέσεις αλλά πάντα με ραφιναρισμένη προσοχή.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Προς αυτόν που ρωτά ποιες ώρες γράφει σχόλια ο Τέλης: Όλο το εικοσιτετράωρο.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό συμβαίνει γιατί ο Σημαιοφόρος είναι αντιρομαντικός Παρνασσιστής και τους χαλάει τη σούπα!

Ανώνυμος είπε...

Horseman in Starlight

On a starred night Prince Telis uprose.
Tired of his dark dominion swung the fiend
Above the rolling ball in cloud part screened,
Where Romantics hugged their spectre of repose.
Poor prey to his hot fit of pride were those.
And now upon his western wing he leaned,
Now his huge bulk o'er Afric's sands careened,
Now the black planet shadowed Arctic snows.
Soaring through wider zones that pricked his scars
With memory of the old revolt from Karamanlis tyranny,
He reached a middle height, and at the stars,
Which are the brain of heaven, he looked, and sank.
Around the ancient track marched, rank on rank,
The army of unalterable law.

Ανώνυμος είπε...

Τα “πάνδεινα” εάν θυμάμαι καλά ήταν κάτι βρεγμένες κάλτσες και το να σου πετάξουν έναν ομοφυλόφιλο στο κελί σου (επειδή ήξεραν ότι το γυάλιζες το πόμολο) για να σε ψαρέψει. Κάτι άλλο;

Ανώνυμος είπε...

Σταμάτη εάν δεν σέβεσαι την ιστορία του παλαιμάχου συναγωνιστή σεβάσου τουλάχιστον τον χρόνο που δαπανεί γράφοντας σεξουαλικά σχόλια και δημοσιευσέ τα έστω και καθυστερημένα. Σου έκανε επίκληση μέχρι και ο Λεμούριος. Τι άλλο θέλεις δηλαδή;

Ανώνυμος είπε...

Τι βιβλιογραφία υπάρχει για την ανάλυση του τρόπου οργάνωσης της παραγωγής σε φεουδαρχία, καπιταλισμό και σοσιαλισμό/κομμουνισμό; (σοβαρά ρωτάω και δεν είμαι η Λάουρα που παριστάνει την οικονομολόγο στα άνω σχόλια)

Ανώνυμος είπε...

Το άγρυπνο μάτι της ΕΥΠ!

Ανώνυμος είπε...

Έφυγε σήμερα 19/8/2025, σε ηλικία 98 ετών από τη ζωή ο τελευταίος μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος του 20ού αιώνα, Ευτύχης Μπιτσάκης, λαμπρή μορφή της ελληνικής και παγκόσμιας επαναστατικής διανόησης, σπάνιας εμβέλειας, βάθους και ήθους εγκυκλοπαιδιστής και αγωνιστής. Για πολλά χρόνια είχε την επιμέλεια του περιοδικού ΟΥΤΟΠΙΑ, έναν πραγματικό θησαυρό που εξοικείωνε το ελληνικό αναγνωστικό κοινό με τα έργα των πιο σημαντικών κλασικών και σύγχρονων φιλοσόφων, σε μεταφράσεις που στη μεγάλη τους πλειοψηφία ήταν εξαιρετικές.

Ανώνυμος είπε...

Με τον Αριστοτέλη ένοιωσα για πρώτη φορά τον αληθινό έρωτα και παρότι έχουμε γίνει κώλος θα του δώσω μια φιλική συμβουλή.
Μην μπλέκεσαι με τεκνά 30 χρόνια νεώτερα από σένα, δεν σε θέλουν γιατί θαυμάζουν την Σημαντικότητά σου αλλά μόνο για τα λεφτά! Δυστυχώς!

Ανώνυμος είπε...

Πέστε με χαζό, πέστε με τρελό πέστε με ότι θέλετε αλλά δεν πιστεύω ότι ο Καλέντζης έχει γράψει έστω και ένα σχόλιο εδώ μέσα. Καταρχήν αυτός πάντοτε γράφει επώνυμα στην καθαρεύουσα και με αριθμό τηλεφώνου στο τέλος.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Σήμερα καταρρίφθηκε το ρεκόρ σχολίων που διαγράφηκαν. Τέλη και μιμητές, όχι άλλο κάρβουνο.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Μεγάλη. Και όχι μόνο με θέμα την οργάνωση παραγωγής. Ένα καλό βιβλίο γενικής ευρωπαϊκής ιστορίας αρκεί. Δες για παράδειγμα το https://alexandria-publ.gr/shop/histoire-de-leurope-ide-lempire-romain-a-leurope-ve-xive-siecle/

@τεκνά είπε...

είναι όμως σκέτη κόλαση τα άτιμα!

Ανώνυμος είπε...

Δεν έπρεπε να το καυχιέσαι. Αδυνατείς να αντιληφθείς πόσες εργατοώρες πήγαν χαμένες, πόση νοητική άσκηση έμεινε στο συρτάρι. Ο σχολιασμός είναι λειτούργημα και δεν πρέπει να γίνονται ηλικιακές και ομοφοβικές διακρίσεις ως προς την δημοσίευση των σχολίων.

Ανώνυμος είπε...

ΚΚΕς και μετέπειτα ΝΑΡιτης, οπότε φόλα τα περι "μεγάλου φιλοσόφου" κλπ

Ανώνυμος είπε...

Μέχρι και οι κλαρινογαμπροί της Λάτιν έκαναν δράση σχίζοντας αναρχικά πανό στη Πανεπιστημιούπολη.Οι αμπελοφιλόσοφοι της ΦΛΕΦΑΛΟ(που υποτίθεται είναι και φοιτητική λέσχη)την βγάζουν διαβάζοντας ρομάντζα.Οϊμέ!

Ανώνυμος είπε...

40 χρονών δεν τα λες και τεκνά, εκτός κι αν εννοείς 55 χρόνια νεώτερα από Εκείνον

Ανώνυμος είπε...

Σκάσε επιτέλους σιχαμένη αλογατάρισσα.

Ανώνυμος είπε...

Πάλι καλά που ο τρότσκας ήρθε στα μέρη μας και βλέπουμε μεταφράσεις της προκοπής. (Μη ειρωνικό το σχόλιο)

Ανώνυμος είπε...

Εγώ λέω να μείνουμε στο πνεύμα του άρθρου και να απάντήσουμε δια της ψήφου στο ερώτημα: Ποιός είναι μεγαλύτερος Καραγκιόζης; α) Ο Όζις, β) Ο Καλέζις.
Τα exit polls δίνουν θρίλερ στο αποτέλεσμα.

Ανώνυμος είπε...

Προς τον ανώνυμο.

Ελπίζω να είσαι καλά, όσο γίνεται σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Σε γνωρίζω εδώ και καιρό μέσα από τις παρεμβάσεις σου και τις ιδέες σου, και εκτιμώ την ευφυΐα σου, την αγάπη σου για την αρχαία φιλοσοφία και την αφοσίωσή σου στις ιδέες – ακόμα και αν διαφωνούμε σε πολλά. Ξέρω ότι η ζωή σου δεν ήταν εύκολη: η προσφυγική σου καταγωγή, η απουσία του πατέρα σου, και φυσικά οι εμπειρίες σου στη φυλακή. Αυτά τα τραύματα μπορούν να αφήσουν βαθιά σημάδια, και κατανοώ πώς μπορεί να έχουν διαμορφώσει τον τρόπο που βλέπεις τον κόσμο και τις σχέσεις σου.
Ωστόσο, πρέπει να σου μιλήσω ειλικρινά και αυστηρά, σαν φίλος που νοιάζεται. Οι επιλογές σου σε ορισμένα θέματα με ανησυχούν βαθύτατα και δεν μπορώ να τις δικαιολογήσω, όσο και αν προσπαθώ. Η διασπαστική σου δράση κατά την διάρκεια της πορείας σου πληγώνει τον χώρο και δείχνει μια εγωιστική πλευρά που βλάπτει όχι μόνο εσένα, αλλά και αυτούς που μοιράζονται τις ιδέες σου. Το μίσος σου προς εκείνους που σε «παγίδευσαν», και η χαιρεκακία σου για ασθένειες ή θανάτους, είναι συμπεριφορές που απομακρύνουν ανθρώπους και δηλητηριάζουν την ψυχή σου.
Ακόμα πιο σοβαρή είναι η κριτική μου για τις σεξουαλικές σου παρεκτροπές. Κατανοώ ότι η σεξουαλικότητά σου, από τα εφηβικά σου χρόνια, μπορεί να ήταν πηγή σύγχυσης και πόνου, ειδικά μετά τις εμπειρίες σου στη φυλακή. Αλλά το να κατηγορείς άλλους για ομοφυλοφιλία ενώ ο ίδιος την ασκείς υποκριτικά, το να κυκλοφορείς νύχτες σε πάρκα ψάχνοντας νεαρά αγόρια, ή να εκμεταλλεύεσαι σεξουαλικά νεαρούς στην ομάδα σου – αυτά είναι απαράδεκτα και επικίνδυνα. Το ίδιο ισχύει και για τις δραστηριότητές σου στο Facebook. Αυτές οι πράξεις δεν είναι απλές αδυναμίες· είναι εκμετάλλευση και μπορούν να καταστρέψουν ζωές. Επίσης, η συκοφαντική σου δραστηριότητα εδώμε ψευδώνυμα όπως Λεμούριος κ.λ.π., όπου προδίδεις και υπονομεύεις τον ίδιο τον χώρο σου, δείχνουν μια καταστροφική μεγαλομανία και ψευδολογία που σε κρατάει αιώνια απομονωμένο.
Σου μιλώ φιλικά γιατί πιστεύω ότι μπορείς να αλλάξεις. Η ευφυΐα σου και η γνώση σου αξίζουν καλύτερα. Σκέψου να ζητήσεις βοήθεια για τα τραύματα σου, να σταματήσεις τις παρεκτροπές και να χτίσεις κάτι θετικό. Μόνο έτσι θα βρεις πραγματική ειρήνη.

Ανώνυμος είπε...

Ευλαβικά σε περιμένει Σταμάτη, κάθε βράδυ να γυρίσεις από τη καλοκαιρινή σου έξοδο, να μπεις και να δημοσιεύσεις σχόλια, ελπίζοντας να δημοσιεύσεις και τα δικά του ώστα να ανακοινώσει ότι νίκησε και πάλι. Ξανά και ξανά φορτώνει την ανάρτηση περιμένοντας να δεί πότε θα ανεβάσεις καινούργια σχόλια, τι έγραψε, ποιός, σε ποιό νήμα, μήπως το ανέβασες και το έσβησες; μήπως έσβησες όλη την ανάρτηση; Την είχε σώσει ; Νίκησε, νικά πάντα

Ανώνυμος είπε...

Γιατί θεωρείτε ο Τίνταλ δεν κατάφερε ποτέ να μαζικοποιήσει το κίνημα του μεταπολεμικά, όπως το κατάφεραν στις δικές τους χώρες ο Λεπέν με το Εθνικό Μέτωπο, αλλά και το MSI σε Γαλλία και Ιταλία αντίστοιχα;

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Πρώτον λόγω διαφορετικών συνθηκών στην Βρετανία.

-Ένα κόμμα κυρίως αγγλικό είναι σχεδόν απίθανο να βρει υποστηρικτές σε Σκωτία και Ουαλία.
-Το πλειοψηφικό βρετανικό εκλογικό σύστημα είναι φτιαγμένο για να καταστρέφει τα μικρότερα κόμματα και να αναπαράγει δικομματισμό. Ακόμη και το κόμμα του Φάρατζ με 11% σε εθνικές εκλογές δεν εξέλεξε βουλευτή.
-Η Βρετανία υπήρξε νο1 κάποτε και νο2 στην συνέχεια χώρα του διεθνούς εβραϊκού κεφαλαίου. Σε μια τέτοια λίμπεραλ προτεσταντική κοινωνική συνθήκη πώς θα μιλήσει κανείς για εθνικό, κοινωνικό, παρεμβατικό κράτος; Στην Γαλλία και την Ιταλία υπάρχει καθολικό θρήσκευμα. Οι σκληροπυρηνικοί καθολικοί βγαίνουν συνήθως φασίστες, όπως οι σκληροπυρηνικοί δικοί μας βγαίνουν προφητομεσσιανιστές.
-Οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες (στην υπηρεσία του διεθνούς εβραϊσμού) είναι ίσως οι καλύτερες του κόσμου. Δεν δυσκολεύονται να διαλύσουν πολιτικούς χώρους.
-Ο Τίνταλ ήταν έντιμος και περιτριγυρισμένος από γκαρσόνια που δεν μπόρεσε να αποτινάξει. Αντιθέτως, ο Λεπέν ήταν χαρισματικός.
-Το ιταλικό και το γαλλικό μεταπολεμικό κίνημα κληρονόμησαν πολύ μεγαλύτερες κοινωνικές δυνάμεις από το βρετανικό.

Και πολλά άλλα.....

Ανώνυμος είπε...

Ο τρότσκας, αν και φιλοσιωνιστής ως αηδίας, απέχει εκατομμύρια μίλια μακριά από το αντιπνευματικό έκτρωμα των δήθεν μεταφραστών της "τρίτης θέσης" του χώρου.

Αχιλλέας είπε...

Ο καημένος ο Τίνταλ προσπάθησε τόσο πολύ κι όμως φευ. Ο μέσος, δειλός, Άγγλο-Σάξονας για ακόμη μία φορά έδειξε το ποιος πραγματικά είναι. Ακόμη και σήμερα οι Άγγλοι «συντηρητικοί» θα μιλήσουν για τον Ίνοχ Πάουελ και για τον λόγο του, “Rivers of Blood” – ο οποίος είχε να κάνει με την παράνομη και νόμιμη μετανάστευση στο ΗΒ – αλλά δεν θα μιλήσουν ποτέ για τον Τίνταλ. Φυσικά, αυτό συμβαίνει επίτηδες. Ο Πάουελ είχε μόνο αντίμεταναστευτικό λόγο και τίποτα παραπάνω. Ήταν αναφανδόν υπέρ της ελεύθερης οικονομίας και είχε συμβάλλει στην κατάργηση πολλών προγραμμάτων οικονομικής στήριξης της εργατικής τάξης. Μάλιστα με την συμβολή του είχαν κλείσει και πολλά δημόσια ψυχιατρεία με αποτέλεσμα πολλοί έγκλειστοι – οι οποίοι ήταν και επικίνδυνοι – να πεταχτούν στον δρόμο μην έχοντας κατάλυμα. Μέχρι αυτές τις (άκρο)Δεξιές ανοησίες μπορεί να φτάσει ο Άγγλο-Σάξονας της νεωτερικότητας.

Όσο για τον Τίνταλ, φέρνω πολλές φορές στο μυαλό μου μία ατάκα που είχε πει σε μία από τις πολλές «κίτρινες» συνεντεύξεις που τον ανάγκαζαν να δώσει – καθώς όταν ηγούνταν σε κάποια πορεία τα μικρόφωνα και οι κάμερες τον κυνηγούσαν. Υπήρξε, λοιπόν, μία δημοσιογράφος η οποία τον ρώτησε, «Γιατί πιστεύετε ότι το Βρετανικό κράτος έχει απαγορεύσει την είσοδο στην κα Σαβίτρι Ντέβι;» με τον Τίνταλ να απαντάει με το χαρακτηριστικό του βρετανικό φλέγμα, «Δεν μπορώ να το γνωρίζω αυτό. Εγώ έχω αιτηθεί η κα Ντέβι να μπορεί να έρθει στην Βρετανία. Μία, απλή, Ελληνίδα γιαγιά είναι έτσι κι αλλιώς. Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το πρόβλημά τους».

Και μία φωτογραφία από τα «παλιά» (1968) με την Ντέβι και τον Τίνταλ: https://postimg.cc/NKn8H8dr

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαι ο Αριστοτέλης ανόητε

Λώλος Δροσινός είπε...

Τα γραπτά του συγχωρεμενου ηταν χρήσιμα αν και δεν μπορώ να πω οτι ανοιξε τίποτα δρόμους στη μαρξιστική σκεψη. Πιο πολύ το Ναρ τον πρόβαλλε για να εχει στις τάξεις του έναν διανοουμενο. Ο Μπιτσακης όμως ηταν ηθικό στοιχειο με συνεπή διαδρομή απο την αντίσταση,τις φυλακές μετεμφυλιακά μέχρι και οτι στάθηκε όρθιος στη λαιλαπα του 90 κ ορθωσε ανάστημα ενώ μπορούσε να πάει πάσο.Σταθηκε αντιμπεριαλιστης μέχρι τέλους χωρίς ροζ αποχρώσεις μεταμοντερνες

Ανώνυμος είπε...

Είναι δημοσιογράφος ο Λεμούριος;αντιγράφω σχόλιο της Ζούγκλας σχετικά με την προσαγωγή ΑΕΚτζήδων σήμερα στις Βρυξέλλες

Kostas Nasikas

Είστε βέβαιοι ότι χωρίς αφορμή τους μπουζούριασαν ;
Μήπως άναβαν καπνογόνα σε αστικό ιστό, δίπλα σε ανθρώπους με αναπνευστικά προβλήματα και σε μωρά;
Και οι φίλοι του θησαυρίζοντα εισαγωγέα καπνογόνων, λεμούριοι δημοσιοκάφροι, εξακολουθούν να υμνούν..."πυροπάρτυ" , όπως ονόμασαν αυτή την αθλιότητα;
( ΑΕΚ είμαι, αλλά οι καφροι με τα καπνογόνα πρέπει να φύγουν από όλα τα γήπεδα)

Ανώνυμος είπε...

Το μεγάλος το επιβεβαιώνουν όσοι τον είχαν δάσκαλο. Ο τελευταίος που είχε μείνει στη ζωή από εκείνη τη δρακογενιά, την τελευταία ελληνική γενιά που ΔΙΑΒΑΖΕ και ΕΓΡΑΦΕ.

Το πόσο κατώτερη πνευματικά είναι η σημερινή γενιά από εκείνη, φαίνεται από το παραπάνω σχόλιο, που νομίζει ότι μπορεί να απορρίψει συλλήβδην μέσα σε μια γραμμή ένα φιλοσοφικό έργο μισού αιώνα επειδή "κΟυΚοΥεΣ κΑι νΑρΙτΗσ".

Ο συγχωρεμένος είχε τη ρομαντική πίστη ότι μπορούν να γραμματιστούν ακόμα και οι ούγκανοι, αλλά μάλλον έκανε λάθος. Ο ούγκανος πάντα ούγκανος μένει.

Ανώνυμος είπε...

Θέλω να μάθω τένις

https://youtu.be/z3aK52MZXM4?si=XMnxSLrZ74d8AnhI

Ανώνυμος είπε...

https://www.naftemporiki.gr/finance/economy/1995687/o-thanatos-tis-eleytheris-agoras-giati-o-kratismos-epistrefei-me-fora/

Περαστικά σε Λεμούριο, Καλέντζη, Ξηροκώστα, Χατζηγωγο και λοιπούς σερβιτόρους.

Hellas Verona Athens Club είπε...

Συμφωνώ με τη Λέσχη. Είναι ένα φαινόμενο της αγγλικής κοινωνίας, η οποία δεν έχει τετοιο βαρύ ιδεολογικό παρελθόν να βασιστεί .
Ασύγκριτη η κατάσταση με τη Γαλλία και την Ιταλία, όπως αναφέρεται και σε βιβλία για την ιστορία των κινηματων των χωρων αυτων, κυρίως της Γαλλίας, που ξεκινα από τον 19 αιώνα.
Μεγάλο βάθος, τεράστια πνεύματα που έγραψαν,δημιούργησαν και ήταν στην πρώτη γραμμή τοσο στη διανοηση, οσο και στο δρομο.Τουλάχιστον η δικιά μου εμπειρία αυτό μου δίδαξε από τις χώρες αυτές.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ε/Σ Παλαιοπασόκος Σπύρος Χατζάρας ξεβρακώνει μπολσεβίκους και εθνικομπολσεβίκους!

Το απομεσήμερο της 7ης Αυγούστου 1944, ο ΟΠΛΑΤΖΗΣ
Μανόλης Τζουλιαδάκης, ο κομμουνιστής Αριστοτέλης
Τσιφλάκος, (γνωστός ως “Βάγγος Καμπούρης”) κι ο νεαρός
Κ.Γ., επιτέθηκαν σε ένα γερμανικό τζιπ στη
λεωφόρο Χρυσοστόμου Σμύρνης και σκότωσαν
έναν Γερμανό αξιωματικό.

Σε αντίποινα, εκτελέστηκαν επί της Χρυσοστόμου Σμύρνης
έντεκα νεαροί κομμουνιστές.

Οι άλλοι 70 κομμουνιστές του Βύρωνα, μαζί και η ΟΠΛΑ
κατέφυγαν (προσωρινά) στο Κατσιπόδι και το Δουργούτι.

Σχετική είναι η αναφορά του ΙΘ’ Αστυνομικού Τμηματος Βύρωνα.
«Την 7/8/1944 και ώραν 17.40 2 γερμανικά αυτοκίνητα
πλήρη στρατιωτών διερχόμενα εκ της αγοράς Βύρωνος εδέχθησαν ριπή πολυβόλου παρ” Εαμίτου και ετραυματίσθησαν εις Γερμανός αξιωματικός και εις στρατιώτης.
Μετ΄ολίγον κατέφθασε ισχυρά γερμανική δύναμις ήτις
διέταξε τη συγκέντρωση των ανδρών του συνοικισμού
εις την πλατείαν Σμύρνης όπου συνεκεντρώθησαν
1.000 άνδρες.
Παρέλαβαν 11 εκ των συγκεντρωθέντων και τους
εξετέλεσαν επιτόπου. Άλλους δε 100 άνδρας τους
μετέφερον εις Χαϊδάρι ».

Έριξα μια ματιά στο τι γράφουν οι «Αριστεροί» για το «μπλόκο
του Βύρωνα» στις 7 Αυγούστου.

«Δυο γερμανικοί λόχοι και 800 γερμανοτσολιάδες των Ταγμάτων Ασφαλείας, μετά από τετράωρη μάχη με
ελαφρές δυνάμεις του ΕΛΑΣ που αναπτύχθηκαν εκεί, κατάφεραν τελικά να ολοκληρώσουν το μπλοκό του συνοικισμού. Γερμανοί και Ταγματασφαλήτες μετρούσαν αρκετούς τραυματίες και ένα Γερμανό αξιωματικό νεκρό,
ενώ οι ΕΛΑΣίτες, πολλούς τραυματίες και δυο νεκρούς».

Δεν έγινε καμιά μάχη τετράωρη μάχη.
Οι Ελασίτες πυροβόλησαν τους Γερμανούς και μετά κρύφτηκαν, και πέρασαν στο Δρουγούτι.

Οι Γερμανοί , που πλέον από την Πρωτομαγιά και μετά δεν εκτελούσαν στα "κουτουρού" στη Αθήνα, αναγνώρισαν
ανάμεσα στους συγκεντρωμένους στην πλατεία
11 κομουνιστές και τους εκτέλεσαν, επί τόπου στην
Χρυσοστόμου Σμύρνης, και καλά τους έκαναν.
11 καθάρματα λιγότερα.

Οι ψεύτες της Κόκκινης Φυλής παραποιούν και την αναφορά
του αστυνομικού τμήματος.
Στο Χαϊδάρι μεταφερθήκαν περίπου 100.

Οι ψεύτες της Κόκκινης Φυλής γράφουν για 600 από το
Βύρωνα και για 600 από το Δρουγούτι, επειδή στις
16 Αυγούστου ξεκίνησε ένα τραίνο με 600 κρατούμενους
που μεταφέρθηκαν από το Χαϊδάρι στη Γερμανία.

Επομένως για τους ψεύτες της Κόκκινης Φυλής, όπου έγινε μπλόκο, «στάλθηκαν 600 πατριώτες στα ναζιστικά στρατόπεδα».
Αφού 2+2=5, το το παίζουν 6Χ6=36

Ανώνυμος είπε...

Σταμάτη μες την Λούτσα, έλα να σου ρουφήξω την boot SA.

Ανώνυμος είπε...

Στο ερχόμενο συνέδριο της Αυτονομίας τον Οκτώβριο ΔΕΝ είναι ευπρόσδεκτοι ακροδεξιοί, μπολσεβίκοι αντιρατσιστές τύπου "ΛΕΦΑΛΟ" και άλλων ρωσόπληκτων υπάρξεων. Ο εθνικοσοσιαλιστικός χώρος σας έφτυσε οριστικά και αμετάκλητα. Πηγαίνετε στα Εξάθλεια να βρείτε πολιτική στέγη μπας και αγαλλιάσει και η ψυχούλα του αντιφασίστα συντρόφου σας Μπουρνόβα "από εκεί ψηλά".

Απομόνωση, φτύσιμο και πλήρης απαξίωση των πουθενάδων μεσήλικων της αστικοεθνικιστικής, δραγουμόφιλης κομπανίας. Ηταν σωστό και έγινε πράξη!

Ανώνυμος είπε...

Πάγια εθνικιστική γεωπολιτική θέση των Συναγωνιστών επί δεκαετίες είναι το Ούτε Μόσχα Ουτε Ουασιγκτον, εσείς γιατι αρνειστε αυτη την οπτική και εστιάζετε μονο στον δυτικο κίνδυνο;

Ανώνυμος είπε...

Δύο ερωτήσεις προς τη Λέσχη
1) Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ Ρομαντικών και Συντηρητικών;
2) Ποιά είναι η άποψή σας για τις ιδέες, τα βιβλία και την προσωπικότητα γενικότερα του Δημητρίου Βεζανή;

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

"Ηταν σωστό και έγινε πράξη!", καλό τρολάρισμα!! Μέχρι και τα σλόγκαν της Νέας Δημοκρατάς χρησιμοποιείς. Εύστοχη ταύτιση γκαρσονιών-Δεξιάς.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Πρώτον γιατί εδώ και σαράντα σχεδόν χρόνια έχει πέσει το μπλοκ του υπαρκτού σοσιαλισμού και η Ρωσία δεν είναι ΕΣΣΔ. Δεύτερον γιατί αυτή δεν ήταν πάγια θέση των συναγωνιστών. Ήταν θέση γκαρσονιών της κόκκινης προβιάς που υποκινούσε ο αμερικανικός παράγοντας, το εβραϊκό κεφάλαιο και τεκτονικές στοές της άκρας Δεξιάς.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Ο συντηρητισμός προϋπήρχε του Ρομαντισμού. Ο Ρομαντισμός τον κληρονόμησε, μετά την πτώση του συντηρητισμού στην κλασική του εκδοχή, και τον αναπροσάρμοσε σε κάτι νέο. Τον αντιδιαφωτισμό.
Αν μιλάμε πάντοτε για τον συντηρητισμό ως ιδεολογικό σχήμα της ηπειρωτικής Ευρώπης και όχι ως πολιτική τάση.

Ως πολιτική τάση ο όρος χάνει το νόημα. Ακόμη και οι συριζαίοι αποκαλούν τους ορθόδοξους μαρξιστές συντηρητικούς.

Ακόμη περισσότερο αλλάζει το νόημα στις ΗΠΑ. Εκεί δεν υπήρξε ποτέ συντηρητισμός ευρωπαϊκού τύπου και αποκαλούν συντηρητικό οτιδήποτε μη φιλελεύθερο.

Της γειτονιάς διανοητής ο Βεζανής. Τον διαβάζουμε αλλά έχοντας επίγνωση τω μεγεθών

Ανώνυμος είπε...

Αν την υποκινουσε ο αμερικανικός παράγοντας δεν θα περιελάμβανε το "Ουτε Ουασιγκτον".

Αντινολφι, Γιοκει, Θιριαρ, Ιταλικός μεταπολεμικος νεοφασισμος, Μπενουα ηταν "γκαρσόνια";

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Απλό ξεκάρφωμα ή ψάρεμα αγνών, Τελίτσα. Σαν αυτά που επιχειρείς εσύ, ο Ψωροκώστας και οι υπόλοιποι σερβιτόροι κατά καιρούς.

Και μην ανακατεύεις άσχετα ονόματα. Κάποιοι από αυτούς που αναφέρεις είναι σφόδρα αντιαμερικανοί. Οι υπόλοιποι ήταν γκαρσόνια του δεκάρικου πουρμπουάρ.

Ανώνυμος είπε...

Με τον Βεζανή έχει πρόβλημα η λέσχη επειδή εκείνος ηταν που εξέθεσε την εναντίωση του "Ίδα" στους Βαλκανικούς πολέμους που διπλασιασαν την Ελλάδα υπο την ηγεσία του Ελευθεριου Βενιζέλου..

Ανώνυμος είπε...

όλοι αυτοί οι διανοητές που αναφέρθηκαν είναι τριτοθεσίτες αν δεν το ξέρετε

Ανώνυμος είπε...

ΟΥΤΕ ΗΠΑ ΟΥΤΕ ΡΩΣΙΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ

Ανώνυμος είπε...

Τα 2 μεγάλα στίγματα του Βεζανή ήταν ο ιδεολογικά και πολιτικά φιλοσυμμαχικός του προσανατολισμός, και οι γραπτές του παραθέσεις υπέρ της ελεύθερης οικονομίας.

Ανώνυμος είπε...

Καλή επισήμανση αλλά όχι απαραίτητα για να κλαίνε οι γκαρσονοι. Αν ενα καπιταλιστικό κράτος δρα ως πυροσβεστης σε μια κρίση, με στόχο να επανέλθουν οι δυνάμεις της ελεύθερης αγοράς ενισχυμένες, δώρο άδωρο είναι ο προσωρινός κρατισμός.

Ανώνυμος είπε...

Κόκκινη Προβιά, Κόκκινη Προβιά... γράφεις Κόκκινη Προβιά στο Google, σου βγάζει για το σχέδιο Γκλάντιο, άρθρο στη Wikipedia. Το διαβάζεις και βλέπεις ότι για την περίπτωση της Ελλάδας, οι πηγές είναι κάτι γελοία και ατεκμηρίωτα άρθρα του TVXS και του Ριζοσπάστη. Η Λέσχη όσο διαβασμένη είναι στην Ιστορία των Ιδεών, άλλο τόσο αδιάβαστη είναι στην πολιτική Ιστορία...

Ανώνυμος είπε...

Είστε ευχαριστημένοι με το γεγονός ότι το μικρότερο ηλικιακά μέλος της φάσης σας είναι γύρω στα 35 ετών;

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

18 ετών είναι το νεότερο σε ηλικία μέλος μας αλλά γενικότερα οι ρομαντικές τάσεις (εθνικισμός, heavy metal κλπ) γερνούν στην ελληνική κοινωνία. Και δεν είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Πέρα από διαφωνίες, στίγματα κλπ, ο Βεζανής ήταν ένας διανοητής της σειράς. Αυτό είναι το ρεσουμέ. Και τίποτα άλλο. Σε αυτό καταλήγουμε.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αν αποκαλέσεις τον Μπενουά τριτοθεσίτη μάλλον θα ζητήσει εξηγήσεις για να καταλάβει τι σημαίνει ο όρος. Που στην πραγματικότητα δεν σημαίνει τίποτα. Ιδίως σήμερα στη Ελλάδα ένα επικοινωνιακό τρικ της ομάδας του Σταύρου για να δείχνει ότι έχει μια διαφορετική ταυτότητα είναι και τίποτα άλλο. Πάντως δεν είναι ιδεολογία. Αυτό είναι το σίγουρο.

Κόκκινη προβιά ακόμα ενεργή, ανώνυμε. Με εσάς πιόνια της. Την ζούμε κάθε μέρα. Σκεπάζει την Ελλάδα. Μέχρι και ο Παπαχελάς είχε κάνει εκπομπές για αυτήν (έχοντας εκ των έσω πληροφόρηση).

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αρκεί κι αυτός για να κλάψουν τα γκαρσόνια. Αυτά δίνουν ακόμη μάχη για την νεοφιλελεύθερη κόκκινη προβιά του Μπάιντεν και τώρα παίρνει άλλη τροπή το σχέδιο στην μητρόπολη των ιδεών τους. Τι θα βγουν να γράψουν τώρα σε Στόκους και λοιπά εστιατόρια; Ότι είναι καλός ο προσωρινός κρατισμός; Θα τους αποκαλέσουν μαρξιστές και θα υπάρχει λόγος...χαχαχαχαχ

Ανώνυμος είπε...

Ότι η εμμονή σας με ομάδες και πρόσωπα σας έκανε να φτάσετε στο σημείο να αποδομήσετε έννοιες που προβάλλονται στον χώρο από την δεκαετία του '80 σημαίνει πολλά

Ανώνυμος είπε...

Βίλχελμ Φον Μερμπεκε
Χαιρετισμός στην λέσχη. Μήπως το πάτε για αγιοκατάταξη; Απορώ με την υπομονή σας έναντι αυτών των αθυρμάτων που σχολιάζουν συνεχώς, λερώνοντας τους υπόλοιπους που μετέχουν στην συζήτηση. Βενιζελικα αποβράσματα, πολιτικά και ιστορικά αναλφάβητοι ντενεκεδες και άλλοι ομοειδείς σαλτιμπάγκοι. Όπως και να έχει, λόγω του ότι συζητήθηκε η επανενεργοποίηση του εκδοτικού οίκου της νέας θέσης, μου έκανε απίστευτη εντύπωση η επανέκδοση της μεσαιωνικής βιβλιοθήκης του Σάθα. Αυτό το έργο θα τολμήσω να πω ότι θάφτηκε. Παρά τις ιδεολογικές διαφορές που μπορεί να έχει κάποιος με τον συγγραφέα, το έργο αυτό είναι πολύ χρήσιμο για την παραμελημένη ιστοριογραφικά περίοδο της λατινοκρατίας. Θα ήθελα την γνώμη σας περί του ζητήματος. Αν το σχόλιο έχει ξανασταλεί, είναι λόγω σφαλμάτων. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την φιλοξενία σας.

Ανώνυμος είπε...

Aυτά θα αναβιώσει το αντιρομαντικό μέτωπο με μπροστάρη τον Σημαιοφόρο του Εθνικοσοσιαλισμού...Η “Νύχτα των Αμαζόνων” (1936–1939) υπήρξε μια από τις πιο λαμπρές αλλά και αποκαλυπτικές πτυχές του εθνικοσοσιαλιστικού πολιτισμού. Το θέαμα που διοργανωνόταν στους κήπους του ανακτόρου Nymphenburg στο Μόναχο συνδύαζε μουσική, χορό, θεατρικές σκηνές και αισθησιακές επιδείξεις για να τιμηθεί η παράδοση, ο πολιτισμός και το αισθητικό πρότυπο των Αρίων. Υπήρξε η πιο λαμπρή γιορτή του Μονάχου, προσελκύοντας επισκέπτες από όλο τον κόσμο για να θαυμάσουν την πολιτισμική ανωτερότητα της Ευρώπης.

Κάθε χρόνο οι κορυφαίοι καλλιτέχνες, οι εμπειρότεροι ιππείς και οι ομορφότερες κορασίδες του Ράιχ συγκεντρώνονταν για να αναβιώσουν την ηρωική κληρονομιά των Αμαζόνων και το κάλλος της ευρωπαίας γυναίκας. Η εκδήλωση περιελάμβανε σκηνές εμπνευσμένες από την αρχαία Ελλάδα, τη Ρώμη και τους γερμανικούς θρύλους παρουσίαζαν την ιστορική και βιολογική μας συνέχεια, αποδεικνύοντας ότι η τέχνη, η πειθαρχία και η ομορφιά υπηρετούσαν το ιδανικό του Φυλής.

Ανώνυμος είπε...

Τέλη, σε σχέση με εσένα που είσαι 70-φεύγα, τα μέλη της ΦΛΕΦΑΛΟ είναι παιδαρέλια.

Ανώνυμος είπε...

Σε αυτούς τους Τεληδες που συνηθίζουν να λένε πάντα μισές αλήθειες, να πούμε ότι αν και ο Βεζανής επέκρινε σε κάποια πράγματα τον Δραγούμη, κατά τα άλλα, τον εκτιμούσε βαθύτατα. Επίσης σε καμία περίπτωση δεν ήταν υπέρ της ελεύθερης οικονομίας όπως την εννοεί ο νεοφιλελευθερισμός! Ήταν υπέρ της δημιουργίας και ύπαρξης ουσιαστικού κοινωνικού κράτους και γενικότερα υπέρ του κρατικού παρεμβατισμού στην οικονομία.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είπα ότι δεν υπήρξε Κόκκινη Προβιά, απλά κλασικά ο όλος ρόλος της είναι παραφουσκωμένος και παραμορφωμένος από την εγχώρια Αριστερά! Έχει πλάκα που επικαλείστε τον Παπαχελά σε αυτό το θέμα αλλά όταν σας παραθέτουμε τα στοιχεία του Παπαχελά που απέδειξαν ότι η 21η Απριλίου δεν ήταν αμερικανοκίνητη, εκεί μας το παίζετε επιφυλακτικοί, μην και πείτε κάνα καλό λόγο για τους "φιλοΝΑΤΟικούς" απριλιανους! Αλλά οκ από άτομα που με περηφάνια δηλώνουν ότι το σόι τους ήταν στον ΔΣΕ, δεν περιμένω πολλά...

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Δεν θάφτηκε το έργο. Είναι γνωστό στους ιστορικούς και στους περισσότερους αναγνώστες της ελληνικής ιστορίας. Οτιδήποτε έχει ενδιαφέρον ασφαλώς το διαβάζουμε. Αξιολογώντας το, πάντοτε, όπως αξίζει.

Έχεις κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον Σάθα;

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Την δεκαετία του '80 υπήρχαν ΕΠΕΝ, Τέληδες, εστιατορική Χρυσή Αυγή και λοιπές γραφικότητες. Κανείς δεν χρησιμοποιούσε τον όρο στην Ελλάδα. Αν εννοείς στο εξωτερικό, η απάντηση είναι περίπου ίδια. Βλέπουμε την αξία των αντιλήψεων και των νοοτροπιών που επικράτησαν στον χώρο τις προηγούμενες δεκαετίες. Και κυρίως βλέπουμε ποιοι τις "μαγείρεψαν". Ο πόλεμος στην Ουκρανία έριξε όλες τις μάσκες.

Αν το σχόλιο για τον Παπαχελά το ερμηνεύεις ως θετικό από την μεριά μας, αποκαλύπτεις αυθόρμητα γιατί οι αντιφασίστες προσπαθούν να περάσουν την άποψη ότι ο χώρος μας κυριαρχείται από νοητικά καθυστερημένους. Κάποιοι τους δίνετε το πάτημα να μιλούν για "ασπόνδυλα" και άλλα συναφή.

Ανώνυμος είπε...

Το ξεβράκωμα της Κόκκινης Προβιάς και τα ιδεολογικά σκαμπίλια στους Ουκρανολάγνους "ναζί" των πρεσβειών από τη λέσχη είναι απόλαυση!

Ανώνυμος είπε...

Τέλη πες αλεύρι, η ΦΛΕΦΑΛΟ σε γυρεύει!

Ανώνυμος είπε...

Ο Σάθας εξέδωσε το «Χρονικό του Γαλαξειδίου»,μια τοπική ιστορία χωρίς ευρύτερο ενδιαφέρον,αντίθετα με το «Χρονικό του Αλποχωρίου» που αποκαθιστά την αλήθεια για το 1821 ότι δηλαδή ο ο προεστός του Αλποχωρίου της Ηπείρου Καλέντζης, τον ιη' αιώνα, επανεστάτησε (κατά των Οθωμανών κατακτητών) και με την βοήθεια των Σουλιωτών απελευθέρωσε εθνικό έδαφος, ήτοι, οκτώ χωριά της Λάμαρης όντας εκείνος που υπέβαλε και την ιδέα της σουλιωτικής αυτοδιοικήσεως.Δηλαδή, εκείνος ο Καλέντζης, της Οικογενείας των Στρατιωτών της Δύσεως Καλέντζη κατάφερε την Επανάσταση έναν αιώνα π ρ ι ν εκείνη την ψευδή που μας σερβίρουν του "1821".Το "επίσημο κράτος" επιμένει στο παραμύθι του "1821" το οποίο φιλοτέχνησε στα μέτρα της η φαναριώτικη εβραιοχριστιανική εκκλησία η οποία είχε αφορίσει κάθε Έλληνα επαναστάτη για να εμφανισθεί, καιροσκοπικότατα, ως ..."σκέπη του σεναρίου της" όταν πια η ζυγαριά έκλινε υπέρ των εξεγερμένων! Και αυτό διότι εκείνος ο επαναστάτης Καλέντζης δεν είχε κανένα δεσμό με την τουρκοπροσκυνημένη εκκλησία του Φαναρίου και τα τερτίπια της ως τοποτηρήτριας του Ελληνισμού διορισμένης από τον Μωάμεθ τον Πορθητή!Από κοντά και όλο το ρομαντικό σκυλολόι αποκρύπτει την ιστορική αλήθεια λόγω φθόνου για τον απόγονό του!Καθάρματα!

Ανώνυμος είπε...

Βίλχελμ Φον Μερμπεκε
Το είχα βρει σε pdf στην ανέμη. Αλλά τόσο μεγάλο έργο δεν διαβάζεται από μια οθόνη. Εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ. Επίσης, στο παρελθόν είχα διαβάσει ότι ο Σάθας προοριζόταν για την θέση του Παπαρηγοπούλου. Είχε λάβει χρήματα και περιόδευσε τα αρχεία της Βενετίας, της Βαρκελώνης, της Νάπολης, του Παλέρμο και του Παρισιού. Αλλά επειδή τότε δεν υπήρχε ακόμα συνεκτικό αφήγημα σχηματισμένο, του αφαίρεσαν το έργο συγγραφής της ιστορίας του έθνους, γιατί έθιγε πολλά θέματα που ήταν ακανθώδη. Επίσης παρουσίαζε αντικληρικαλισμό. Παρά τα διάφορα αυτά γεγονότα, δεν παύει να είναι μεγάλη και σημαντική η συμβολή του στην ιστοριογραφία, ιδιαίτερα μετά το 1453. Φυσικά ανοίγει συζήτηση εδώ για την ιστοριογραφία στην Ελλάδα γενικότερα και για την διαχείριση του αφηγήματος με συγκεκριμένες στοχεύσεις. Ίσως κάποτε μπορέσει να συζητηθεί το θέμα περισσότερο.

Ανώνυμος είπε...

Έχετε παρακολουθήσει καθόλου τη περίπτωση του καθηγητή, οικονομολόγου Κοσμά Μαρινάκη; Δεν είναι ασφαλώς ομοϊδεάτης μας, αλλά προκαλεί το ατελείωτο μίσος των φιλελέδων νεοδημοκρατών στη χώρα μας, όχι τυχαία θεωρώ.

Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη που στο χαλάω κύριε σημαιοφόρε, αλλά ο αμαζονισμός δεν συνάδει με την αριανικότητα - πατριαρχία. Δεν είναι τυχαίο πως όλοι οι αρχαίοι ηλιακοί Έλληνες, πολέμησαν τις Αμαζόνες. Λάθος του Ράιχ ο εν λόγω συμβολισμός (όπως και σε πολλές άλλες εκδηλώσεις, που έκαναν ακόμη και τον ίδιο τον Φύρερ να δυσανασχετεί). Αλλά δεν περιμένω να καταλάβεις, εδώ ονόμασες κένταυρους την γκρούπα σου.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί αντιδρούν τόσο έντονα μερικοί όταν τα παιδιά μιλάνε εναντίον του Gladio; Έχουν την μύγα και μυγιάζονται; Ή μήπως θεωρούν ότι δεν υπήρξαν ποτέ οι μεταπολεμικοί ΝΑΤΟϊκοί σχεδιασμοί άλωσης του πολιτικού μας χώρου στην Ευρώπη; Κανένα από τα δύο ενδεχόμενα δεν είναι ενθαρρυντικό.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Όχι, δεν γνωρίζουμε πολλά.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Καλώς το κορμί το θανατηφόρο που καταγγέλλει την εθνική αφήγηση ενός κράτους γιατί προτιμά τις προσωπικές ιστορικές αφηγήσεις. Σου έχουμε γράψει ξανά ότι ο Παπαρρηγόπουλος ήταν στα πρόθυρα του αφορισμού από το Φανάρι λόγω της εργασίας του ως ιστορικός και μάλιστα στην ρομαντική χριστιανική του περίοδο αλλά δεν περιμένουμε να καταλάβει πολλά ένα άτομο δοσμένο στην ανώμαλη ηδονή της σάρκας. Τα γράφει καλά ο Κ.Θ. Δημαράς στην βιογραφία του Παπαρρηγόπουλου. Επίσης, υπήρχαν επαναστάσεις από τον Κροκόδειλο Κλαδά, από τον Διονύσιο τον σκυλόσοφο, από πολλούς άλλους ανά τους αιώνες της σκλαβιάς. Το 1821 και την 25η Μαρτίου την επέλεξαν οι αγωνιστές του '21 ως ημερομηνία εθνικής γιορτής έπειτα από συζήτηση με τον Όθωνα. Κάποτε δήλωνες οθωνικός, τώρα είσαι αντιοθωνιστής; Μα ούτε σε ένα θέμα δεν μπορείς να είσαι συνεπής με τον εαυτό σου; Μόνο τα αυτογκόλ σου αρέσουν;

Ανώνυμος είπε...

Σας πονάει η “Νύχτα των Αμαζόνων” γιατί λάμβαναν μέρος-εκτός των άλλων-και οι εμπειρότεροι ιππείς.Το γνωστό μένος των ρομαντικών για την ιππική και τον αναβιωτή αυτής στον ελλαδικό χώρο.Ο ίδιος ο Πλάτων στην Πολιτεία χρησιμοποίησε το παράδειγμα των Αμαζόνων ως επιχείρημα για τη συμμετοχή των γυναικών στον στρατό.Οι Αμαζόνες γοήτευσαν όχι μόνο τους αρχαίους Έλληνες, που δημιούργησαν πολλά έργα τέχνης και ιστορίες σχετικά με αυτές, αλλά και ολόκληρο τον δυτικό κόσμο που συνέχισε να ασχολείται και να εμπνέεται από αυτές μέχρι και τις ημέρες μας.Μια χαρά είναι και το Κένταυροι ως συμβολική απεικόνιση της σχέσης ανθρώπου-αλόγου.

Ανώνυμος είπε...

Ε βέβαια να μην υπήρχε αντικομμουνιστική αντίσταση σε ενδεχόμενη σοβιετική εισβολή ώστε να κάνουν την δουλειά τους και εδώ και παντού οι κομμουνιστές,όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα του ΚΚΕ, σελίδα 7, παράγραφος 4 : «Σε περίπτωση ιμπεριαλιστικής πολεμικής εμπλοκής της Ελλάδας –είτε σε αμυντικό είτε σε επιθετικό πόλεμο– το Κόμμα πρέπει να ηγηθεί της αυτοτελούς οργάνωσης της εργατικής-λαϊκής πάλης, με όλες τις μορφές, ώστε να οδηγήσει σε ολοκληρωτική ήττα της αστικής τάξης, εγχώριας και ξένης…».Μου φαίνεται το ''εθνικομπολσεβίκος'' σας κολακεύει,τίποτα εθνικό δεν έχετε,είστε άθλιοι μπολσεβίκοι.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Αντικομμουνιστική αντίσταση μπορούσαν να κάνουν οι δεξιοί και οι εβραιοαμερικανόφιλοι χωρίς να χρησιμοποιούν τους εθνικιστές ως χρήσιμους ηλίθιους. Οι εθνικιστές θα μπορούσαν κάνουν ταυτόχρονα αντικομμουνιστική και αντικαπιταλιστική αντίσταση. Σύμφωνα με το σκεπτικό σου εφόσον οι εθνικιστές θα έπρεπε να συνεργαστούν με τους εβραιοαμερικανούς για να κάνουν αντικομμουνιστική αντίσταση θα έπρεπε να συνεργαστούν και με τους σοβιετικούς για να κάνουν αντικαπιταλιστική αντίσταση.

Πολύ απλά, ο εθνικιστής είναι αντικαπιταλιστής. Εσύ;