Ο Ευρωπαίος λευκός  και ο «λευκός δυτικός πολιτισμός» του φιλελεύθερου ιμπεριαλισμού

                                                                                                   του Αχιλλέα

Η ιδέα του «βάρους του Λευκού ανθρώπου»[i] παρά τις μεταγενέστερες πολιτικές και διανοητικές διακλαδώσεις της έχει τις ρίζες της στη φιλελεύθερη κοσμοθέαση. Αυτή η κοσμοθέαση έχει ως κομμάτι της παράδοσής της την ουμανιστική πίστη στην πρόοδο, την γραμμική εξέλιξη της ιστορίας και, εν τέλει, στα ενδότερα της εσχατολογίας της, την παγκόσμια ειρήνη. Η συγκεκριμένη θεωρία εικάζει ότι οι άνθρωποι είναι το απόλυτο μέτρο των πάντων, οι κριτές τόσο του ορατού όσο και του αόρατου, και ότι η ανθρώπινη λογική αποτελεί την κορύφωση της ανθρώπινης εξέλιξης. Υποδηλώνει ότι μέσω της σχολαστικής απόκτησης γνώσης, οι άνθρωποι μπορούν να διαμορφώσουν τη μοίρα τους μέσα στην ιστορία. Αυτή η ιδέα είναι παρόμοια με την ιστορία του Φαύστου, όπου ο Φαύστος έπρεπε να θυσιάσει την αιώνια ψυχή του για την απόκτηση μίας αόριστης και αμφίβολης γνώσης. Σύμφωνα με τους υποστηρικτές αυτής της ιδεολογίας, είναι «το βάρος του λευκού» ανθρώπου να διαφωτίσει την ανθρωπότητα και να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το ποίημα του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ, «Το Βάρος του Λευκού Ανθρώπου» (“The White Man's Burden”), γράφτηκε στο πλαίσιο του Φιλιππινό-αμερικανικού Πολέμου και υποστήριζε τον αποικιακό έλεγχο του λαού των Φιλιππίνων από την Αμερική.

Το συγκεκριμένο ποίημα χρησιμοποιείται ως κάλεσμα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες να προσαρτήσουν και να αποικίσουν τα νησιά των Φιλιππίνων μετά την κατάκτησή τους από τον  Ίσπανο-αμερικανικό Πόλεμο του 1898. Ο Κίπλινγκ προτρέπει τους Αμερικανούς αναγνώστες του να αγκαλιάσουν την ιδέα της επιδίωξης της αυτοκρατορίας, ενώ τους προειδοποιεί επίσης για τις προσωπικές θυσίες και τις κακουχίες που συνεπάγεται η οικοδόμηση και η διατήρηση μιας τέτοιας αυτοκρατορίας. Αυτή η φράση, «το βάρος του λευκού», ερμηνεύτηκε από τους Αμερικανούς ιμπεριαλιστές ως δικαιολογία για την αυτοκρατορική κατάκτηση, παρουσιάζοντάς την ως αποστολή εκπολιτισμού και διαφώτισης άλλων εθνών. Αυτή η ιδεολογία συνδέεται απόλυτα με την παράδοση περί του αμερικανικού πεπρωμένου(manifest destiny), που επικρατούσε στις αρχές του 19ου αιώνα, η οποία υποστήριζε την εδαφική επέκταση των Ηνωμένων Πολιτειών.


Ενώ πάντα υπήρχαν αυτοκρατορίες καθ’ όλη την διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας, αυτό που ξεχωρίζει τον ιμπεριαλισμό αυτού του συγκεκριμένου “πολιτισμού” είναι η ξεχωριστή ουμανιστική, κοσμική, γνωστικιστική και υλιστική φύση του. Το πρόβλημα δεν έγκειται απλώς στον ιμπεριαλισμό ή στις εδαφικές φιλοδοξίες των πολιτικών δυνάμεων γενικότερα, αλλά περισσότερο στις φιλοσοφικές και οντολογικές υποθέσεις αυτής της κοσμοθέασης που χαρακτηρίζει τα κακώς κείμενα της Δύσης.

Αυτή η έντονη διαφορά ανάμεσα στις αυτοκρατορίες του παρελθόντος σε αντίθεση με τις σημερινές έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς η διαφορά τους ξεπερνά τους επιφανειακούς λόγους μίας αυτοκρατορικής επέκτασης και καταλήγει να γίνεται πηγαία οντολογική και φιλοσοφικά υπαρξιακή.

Είναι αποστολή του Τζον Μπούλ και του θείου Σαμ να καθοδηγήσουν όλα τα έθνη πέρα από τη «δεισιδαιμονία, την καταπίεση, τη βαρβαρότητα, την κακία, την άγνοια, τη σκληρότητα, τη βαναυσότητα και τη σκλαβιά», τα οποία θα αντικατασταθούν με τα ιδανικά της Φιλελεύθερης Παγκόσμιας Τάξης, τα οποία θεωρούνται ως τα μοναδικά, αλλά και ανώτερα, ιδανικά ενός πολιτισμού. Φυσικά, η εικόνα προσπαθεί να μας κάνει να συμπαθήσουμε τον θείο Σαμ και τον Τζον Μπούλ. Η “ευγενής” προσπάθειά τους να εγκαθιδρύσουν την πλήρη φιλελεύθερη ηγεμονία τους είναι ένα πολύ βαρύ φορτίο καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν τους οπισθοδρομικούς βαρβάρους που δεν έχουν την ικανότητα να βοηθήσουν τον εαυτό τους. Έτσι αντιλαμβάνονται την κατάσταση οι υποστηρικτές του φιλελευθερισμού. Στην σημερινή εποχή, ο θείος Σαμ των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής κουβαλά το «βάρος του λευκού ανθρώπου», διαδεχόμενος τον προκάτοχό του, Τζον Μπούλ της Μεγάλης Βρετανίας. Ωστόσο, τι υπάρχει πίσω από αυτό το “βάρος” που αναγκάζει τον θείο Σαμ και τον Τζον Μπούλ να οδηγήσουν τους «αγρίους του κόσμου» αποκλειστικά προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση του «πολιτισμού», απορρίπτοντας άλλες προοπτικές; Γιατί η απόλυτη κυριαρχία αυτής της κοσμοθεωρίας κρίνεται απαραίτητη; Γιατί πρέπει να έχει ένα αδιαμφισβήτητο μονοπώλιο σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης ύπαρξης; Η απάντηση είναι μάλλον απλή και μπορεί να γίνει κατανοητή μέσα από τη διάκριση «φίλου-εχθρού» του Καρλ Σμιτ.


Ο φιλελεύθερος αντιλαμβάνεται όλες τις ταυτότητες ως πιθανές «αλυσίδες δουλείας» που πρέπει να θρυμματιστούν για να επιτευχθεί η αληθινή απελευθέρωση. Απηχώντας τα λόγια του Ζαν-Ζακ Ρουσσώ, ο φιλελευθερισμός ερμηνεύει το απόφθεγμα «Ο άνθρωπος γεννιέται για να είναι ελεύθερος, αλλά παντού βρίσκεται αλυσοδεμένος»[ii] ως έκκληση να διεξάγει πόλεμο εναντίον οποιουδήποτε αντιπάλου αυτής της συγκεκριμένης έννοιας. Της έννοιας "ελευθερία". Αλλά ποιος κρίνει τι καθιστά κάποιον ελεύθερο ή ανελεύθερο; Ποιο το αντικειμενικό κριτήριο της «ελευθερίας»; Ο πόλεμος του φιλελευθερισμού εναντίον της «ανελευθερίας», στοχεύει στο να ανατρέψει οτιδήποτε θεωρούνταν ως κάτι το φυσιολογικό πριν τον Διαφωτισμό και αμφισβητεί τελικά την ίδια την «πηγή των πάντων» το οποίο συχνά χαρακτηρίζουμε ως «Θεό». Με πρόσχημα την ανωτερότητα την αόριστα και θολά προσδιορισμένη δυτική σκέψη και την αντιμετώπιση του κληρικαλισμού ο φιλελεύθερος Διαφωτισμός στράφηκε ενάντια στις λαϊκές παραδόσεις, στους μύθους, στον μεσαιωνικό πολιτισμό, εν γένει στο σύνολο των αφηγήσεων που συνόδευαν επί αιώνες την ιστορία των ίδιων των λευκών ευρωπαϊκών εθνών.

Η προοδευτική φύση του φιλελευθερισμού διασφαλίζει ότι το αυτό που η φιλελεύθερη αντίληψη εκλαμβάνει ως «βάρος του λευκού» δεν τελειώνει ποτέ. Κάθε φορά που ξεπερνιέται μια συγκεκριμένη μορφή «βαρβαρότητας», «δεισιδαιμονίας», «καταπίεσης», «αγνοίας» ή «σκλαβιάς» και η ανθρώπινη λογική φαινομενικά φωτίζει τους λεγόμενους άγριους, μια νέα συνειδητοποίηση προκύπτει: «Έχουμε πολλά να κάνουμε ακόμη!» Το «φιλελεύθερο βάρος του λευκού» μεταμορφώνεται συνεχώς, βρίσκοντας νέες αιτίες για να σκορπίσει το «φως της λογικής» του στην “απολίτιστη”, και αιωνίως “ημιτελή”, ανθρωπότητα.

Σε όλη την ανθρώπινη ιστορία, πολλές αυτοκρατορίες έχουν εμπλακεί σε επεκτατικές ενέργειες. Ωστόσο, αυτό που ξεχωρίζει τη συγκεκριμένη «πολιτιστική» δύναμη είναι η φιλοσοφική της θεμελίωση, καθώς και η εσώτερη “πνευματικότητά” της. Καλλιεργεί ένα καταστροφικό πνεύμα που επηρεάζει μοναδικά την ανθρώπινη ψυχή, οδηγώντας ορισμένους Χριστιανούς να το παρομοιάσουν με το «πνεύμα του Αντιχρίστου». Στον σημερινό Δυτικό κόσμο υπάρχει ένα βαθύτερο είδος βίας, είναι μία βία που ασκείται στην ίδια την ανθρώπινη ψυχή, μία βία η οποία επιτίθεται στον πυρήνα του «κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν».


Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η έννοια του «Θεού» έχει την υψηλότερη διαχρονική σημασία στην ανθρώπινη συνείδηση, έχοντας οντολογική προτεραιότητα έναντι όλων, συμπεριλαμβανομένης της ίδιας της ανθρωπότητας. Μέσα από αυτή την κατανόηση προκύπτει η πιθανότητα οποιουδήποτε «υψηλού πολιτισμού». Ωστόσο, η φιλελεύθερη προοπτική απορρίπτει τέτοιες θεμελιώδεις αρχές ως «δεισιδαιμονικές» και «οπισθοδρομικές». Κατά συνέπεια, οποιεσδήποτε εκφράσεις που έχουν τις ρίζες τους σε μεταφυσικές αρχές κρίνονται ανίκανες να παράγουν πολιτισμό. Ο πολιτισμός, σύμφωνα με την έννοια του φιλελεύθερου για το τι είναι «πρόοδος», μπορεί να υπάρχει μόνο με μια «αντικειμενική έννοια», κατά την οποία ο φιλελεύθερος γίνεται ο διαιτητής, του τι συνιστά πολιτισμό και τι όχι. Ενώ οι “βάρβαροι” πιστεύουν ότι ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος κατ' εικόνα Θεού, οι φωτισμένοι πρωταθλητές της “λογικής” ισχυρίζονται ότι ο Θεός είναι φτιαγμένος κατ' εικόνα του Ανθρώπου, υιοθετώντας την ακριβώς αντίθετη οπτική. Αυτές οι αυταπάτες που μοιάζουν με την σκέψη του Φαύστου είναι εγγενείς στο «βάρος του λευκού». Ένα διαρκές βάρος που κατατρώει συνεχώς την ψυχή της ανθρωπότητας.

Το σύγχρονο φαινόμενο των «κινημάτων αφύπνισης» (woke culture) μπορεί να θεωρηθεί ως μια μεταμοντέρνα εκδοχή του «βάρους του λευκού». Το πνεύμα που οδηγεί αυτό το κίνημα μοιράζεται μια συγγένεια με τη Φαυστιανή ουσία που εμψύχωσε τους ελευθεριακά σκεπτόμενους φιλελεύθερους της εποχής του Διαφωτισμού.

Οι σημερινοί προοδευτικοί φιλελεύθεροι (αριστερών και δεξιών αποχρώσεων), όπως και οι κλασικοί φιλελεύθεροι προκάτοχοί τους, χρησιμοποιούν καθολικά ηθικά επιχειρήματα που έχουν τις ρίζες τους στην ίδια φιλοσοφία. Οι θιασώτες του φιλελευθερισμού έχουν κάνει εκκλήσεις, πολλάκις, σε έννοιες όπως τα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» τα οποία είναι πάντα αυθαίρετα νοητικά σχήματα κοινά με τις φιλοσοφικές αρχές και υποθέσεις της δικής τους φιλοσοφικής παράδοσης. Η επιδίωξη των διαρκώς εναλλασσόμενων ελευθεριακών στόχων του woke κινήματος θεωρείται «κοινή λογική» στα μάτια τους. «Κοινή» όπως ακριβώς ήταν την εποχή του βιβλίου του Τόμας Πέιν με τον ομώνυμο τίτλο (Κοινή Λογική/Common Sense).

Ωστόσο, πρέπει να εξετάσουμε κριτικά τις εκκλήσεις των φιλελεύθερων. Όταν οι φιλελεύθεροι μιλάνε για «κοινή λογική», προωθούν σιωπηρά μια καθολική επιστημολογία που είναι εγγενώς διαστρεβλωμένη από τις αρχές της δικής τους φιλοσοφικής παράδοσης. Αυτή η λεγόμενη «κοινή λογική» δεν είναι ούτε κοινή ούτε λογική. Στην πραγματικότητα, αντιπροσωπεύει μια ασυνήθιστη μορφή παραφροσύνης που έχει μολύνει το μυαλό πολλών λαών στη σύγχρονη κοινωνία και συνεχίζει να πλήττει την ανθρωπότητα.


Ωστόσο, πώς απαντά ο μέσος «φιλελεύθερος» όταν έρχεται αντιμέτωπος με την κριτική μας; Συχνά καταφεύγει στο να χαρακτηρίζει τους αντιπάλους του ως «οπισθοδρομικούς». Μέσω της διαστρεβλωμένης νοοτροπίας τους, έχουν πείσει τους εαυτούς τους ότι μόνο αυτοί διαθέτουν λογικά επιχειρήματα. Παραβλέπουν, ασφαλώς, ότι ο ορθολογισμός είναι μια μέθοδος αντίληψης και ερμηνείας των πραγμάτων ενώ η λογική μια εγγενής ανθρώπινη διανοητική δυνατότητα. Μπερδεύουν τον ορθολογισμό  με την λογική, όπως μπερδεύουν τον Ευρωπαίο λευκό άνθρωπο και την ευρωπαϊκή πολιτιστική παράδοση με αυτό που αντιλαμβάνονται ως δυτικό πολιτισμό και «λευκό εκπολιτιστή». 

Και, βέβαια, όταν τα συμφέροντα των διεθνών σχέσεων το απαιτούν οι -όχι και τόσο- λευκοί εκπολιτιστές του δυτικού κόσμου στρέφουν τα βέλη τους ενάντια στην Κίνα, στον αραβικό κόσμο και σε άλλους, απαιτώντας να γίνει το συμφέρον της ιδεολογικής τους αντίληψης νοητό ως πανευρωπαϊκό μέτωπο του ευρωπαϊκού κόσμου ενάντια σε υποτιθέμενα εχθρικούς προς τα ευρωπαϊκά έθνη πολιτισμούς. Αποσιωπούν ότι υπάρχει μια ολόκληρη διανοητική παράδοση (Ρομαντισμός) που ξεσκεπάζει το φιλελεύθερο περιτύλιγμα και υπερασπίζεται τις εθνικές παραδόσεις των ευρωπαϊκών λαών.   

Κλείνοντας το άρθρο, καλό θα ήταν, να αναφερθούμε στα λόγια του αιδεσιμότατου Δημητρίου Ζεμά.

«Εσείς (οι φιλελεύθεροι) μας μιλάτε για την πρόοδο, την ελευθερία και τον πολιτισμό, σαν να ήμασταν άγριοι και δεν ξέραμε τη σημασία αυτών των λέξεων. Είμαστε εμείς που σας τις διδάξαμε και σας δώσαμε το πραγματικό νόημα τους και τις πραγματικότητες που φανερώνουν. Κάθε μία από αυτές τις λέξεις έχει και θα έχει, για πάντα, μια απολύτως χριστιανική έννοια· και την ημέρα που αυτή η έννοια χαθεί, όλη η πραγματική ελευθερία, όλος ο πραγματικός πολιτισμός, θα χαθεί επίσης».[iii]


[i] Όπου «Λευκός» μέσα στο κείμενο βλέπε Φιλελεύθερος. [ii] https://www.theguardian.com/commentisfree/2012/jul/15/rousseau-shows-us-way-break-chains [iii] Zema, R. D. S.J. (1933), The Thoughtlessness of Modern Thought, Fordham University Conferences, σελ.17 

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο παιδιά. Ισοπέδωση του Φώτη εστιάτορα, των περίανδρικών και των γκαρσονιών του Καλέντζη το άρθρο.

Ανώνυμος είπε...

Xirocosta στην Αθήνα
με κλαρίνα και βιολιά.
Λίγα μέλη και είναι κρίμα
να στα κλέβει η ΕΣΑ.

Ωχ αμάν,
ωχ αμάν!

Γιατί τα πενηντάευρα
δεν είναι πετσετάκια;
Να πάρετε απ' τή ΝΔ
όλα τα γκαρσονάκια.

Ανώνυμος είπε...

Απόλυτα ευστοχο άρθρο.

Off topic: Φοβερή πένα ο Ράσκιν! Η ποιοτική λογοτεχνία των ρομαντικών ειναι must read ακομα και χωρίς τα καθαρά πολιτικά κείμενα ή δοκίμια που αυτοί συνεγραψαν..

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Eυχαριστούμε φίλε!

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Προς Τέλα, εστιάτορες, λεμούριους και γκαρσόνια:
Το περιμέναμε ότι θα λυσσάξετε διαβάζοντας το άρθρο. Είστε απόλυτα προβλέψιμοι.

Στα όσα παρανοϊκά προσπαθείτε να γράψετε με ακατάληπτο ύφος: Ο λευκός άνθρωπος -και ο άνθρωπος εν γένει- μπορεί να προηγήθηκε των εθνών ή και όχι. Ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο. Είναι, όμως, ξεκαθαρισμένο ότι δεν προηγήθηκε των κοινοτήτων. Ποτέ και πουθενά δεν έζησαν πολλοί άνθρωποι μόνοι μεμονωμένα, εκτός κοινωνικών συνόλων. Και τα κοινωνικά σύνολα της αρχαιότητας είναι γνωστά. Πολίτες, υπήκοοι, μέλη κοινοτήτων διαφόρων μορφών. Ποια από όλες τις κοινότητες ήταν ισχυρότερη; Η ίδια η ιστορία απαντά ότι ήταν η κοινότητα των εθνών. Διαβάζουμε την ιστορία των εθνών και όχι των ατόμων, των κοινωνικών τάξεων ή των διαφόρων ομάδων.

Ασφαλώς, στην περίπτωση των εθνών της κεντρικής και της δυτικής Ευρώπης, πριν αυτά αποκρυσταλλωθούν κατά τον ΜΕΣΑΙΩΝΑ με χριστιανική θρησκεία τα περισσότερα, υπήρχαν φυλές. Κέλτες, Γερμανοί κλπ. Αλλά και σε εκείνα τα κοινωνικά σύνολα οι άνθρωποι ζούσαν εντός ομοιογενών κοινοτήτων. Όχι ως μεμονωμένα άτομα, όπως υποθέτουν οι ιδεολογικοί συγγενείς σας φιλελεύθεροι στην πολιτική τους ανθρωπολογία. Ούτε, όμως, ως συνειδητά μέλη μιας κάποιας πανευρωπαϊκής λευκής προϊστορικής κοινότητας. Σφάζονταν ανηλεώς Κέλτες, Ρωμαίοι και Γερμανοί.

Το έθνος, λοιπόν, υπήρξε ως ιστορική πραγματικότητα από την αυγή της ιστορίας. Ο Ρομαντισμός απλώς το ανήγαγε σε βάση της εθνικιστικής θεωρίας. Εκείνο που δεν υπήρξε ποτέ πριν τον Διαφωτισμό είναι η ιδέα περί μιας φυλετικής διεθνικής ένωσης, που υπό την αγγλοσαξονική επιρροή και με οδηγό το εβραϊκό κεφάλαιο, οφείλει τάχα να κάνει όλο τον πλανήτη υποπόδιο του διεθνούς εξουσιαστικού φιλελευθερισμού. Όπως, ασφαλώς, δεν υπήρχε και κάποια ιδέα περί της πάλης των τάξεων που έχει νομοτελειακό ιστορικιστικό προορισμό μια απελευθερωτική χειραφέτηση στο υποτιθέμενο τέλος της ιστορίας.

Είστε μαζί με τους μαρξιστές παιδιά της νεωτερικότητας. Εμείς είμαστε τα υιοθετημένα της καταραμένα φαντάσματα του παρελθόντος, τα παιδιά που δεν μεγαλώνουν ποτέ, και που σκοπεύουν να αλλάξουν προσανατολισμό στην ιστορία.

Ανώνυμος είπε...

Μια μικρή υπενθύμιση ακόμα και από το συγκρότημα Αλαφούζου προς τον νεοδημοκράτη εστιάτορα και τα τσιράκια του Ανδρουτσόπουλου. Οι φίλοι του Βενιζέλου Γάλλοι, βοηθούσαν τον Κεμάλ από το 1919, όταν ο Λευτεράκης ήταν πρωθυπουργός με δικτατορικές εξουσίες στην Ελλάδα. Πολύ πριν πάρουν οι μοναρχικοί την κυβέρνηση.

https://www.kathimerini.gr/culture/563788138/poreia-sto-agnosto/

Ανώνυμος είπε...

Ο αντικληρικαλισμός δεν είναι τελείως ρασσιάδικος πάντως. Μικρή υποσημείωση αυτή. Τον μοχλεύουν σε αντιχριστιανισμό και αντιορθοδοξία οι διαφωτιστές θεσοτριτάντζες και σερβιτόροι, αλλά υπάρχει δικαιολογημένη λαϊκή επιφύλαξη ενάντια στο Πατριαρχείο για πολλά ανθελληνικά που συνέβησαν στο ιστορικό γίγνεσθαι.

Σούχωφ είπε...

Εξαιρετικό το άρθρο ΦΛΕΦΑΛΟ!

https://www.pronews.gr/elliniki-politiki/provocateur/proin-ypourgo-tis-nd-emplekoun-sti-ypothesi-tis-kritikis-mafias/

Προτείνω την έναρξη χρησιμοποίησης του όρου " Δεξιοσυμμορητες ", κατά το κομμουνιστοσυμμοριτες του παρελθόντος.

Ανώνυμος είπε...

Σωστά σε λίγο θα βγείτε στη σύνταξη και το παίζετε φοιτητές

Ανώνυμος είπε...

"My spirit will rise from the grave and the world will see i was right."
A.H.K

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Είναι το σύστημα της δια βίου εκπαίδευσης που προκρίνει ο μεταμοντέρνος φιλελευθερισμός αυτό το οποίο δίνει την φοιτητική ιδιότητα και σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αλλά εσύ, ούτε αυτό δεν μπορείς να εκμεταλλευτείς.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Προς Τ(ρ)έλα: Ο Χάουαρντ έγραψε για τον τελευταίο λευκό άνθρωπο, έγραψε όμως και για τον Μπραν Μακ Μορν, αυτόν που αγωνίστηκε για να πετάξει τους λευκούς Ρωμαίους έξω από την πατρίδα του Βρετανία. Επίσης, ανόητα αδιάβαστε, ο Χάουαρντ ήταν κάτι σαν πρόδρομος του Τραμπ και δηλωμένος αντιφασίστας στην ιδεολογία του. Δηλωμένα αντιφασίστας και σε φιλική αντιπαράθεση με τον φιλοφασίστα Λάβκραφτ.

Ανώνυμος είπε...

Ρε ημιμαθείς,ο Τέλης είναι σαν τον Μελχισεδέκ δεν έχει ηλικία "απάτωρ, αμήτωρ, αγενεαλόγητος, μήτε αρχήν ημερών μήτε ζωής τέλος έχων" (Εβρ. 7,3).Στον Ψαλμό 110:4 μάλιστα γίνεται η εξής αναφορά:«Εσύ είσαι παντοτεινός ιερέας κατά θέση και αξίωμα Μελχισεδέκ και ιπποκόμος σου ο Αριστοτέλης ο εκ Αλποχωρίου»

Ανώνυμος είπε...

Σαν να αδειάζουν τα Νότια Προάστια από Ουκρανούς τελευταία ή είναι ιδέα μου; Μάλλον στον σλαβικό κόσμο υπάρχει πληροφόρηση για σύντομη λήξη του πολέμου.

Ανώνυμος είπε...

Αχιλλέα το άρθρο σου περα απτο πολιτικο κομματι του, είναι μια επεξήγηση της ποιοτικής διαφοράς ανάμεσα στον πραγματικό φυλετισμό του ρομαντικου εθνικισμου, και τον ψευτορατσισμό των σερβιτόρων που αναμασούν τσιτάτα Γερμανών ή Αγγλοσαξόνων ερευνητών που εδρασαν πριν την ανακάλυψη του DNA.

Ανώνυμος είπε...

For better results,try Ouija next time,Teli.
Α.Η.

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Προς τον σχολιαστή που ρωτά για βιβλιοπωλείο της Θεσ/νίκης: Γενικότερα από την στιγμή που απέκτησε λογιστική και νομική υπόσταση ο εκδοτικός οίκος, πράγμα που σημαίνει ότι κόβονται τιμολόγια για τα βιβλία, συνεργαζόμαστε με καταστήματα που μπορούν να εξυπηρετήσουν το μικρό μας δίκτυο. Ένας βιβλιοπώλης της επαρχίας που συνεργάζεται με μεταφορικές και πληρώνει το κόστος των μεταφορικών όταν του στέλνουμε βιβλία από την Αθήνα, μας διευκολύνει. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και πρέπει είτε να πληρώσουμε εμείς το κόστος μεταφοράς είτε να στείλουμε βιβλία με τα ΕΛΤΑ, υπάρχει πρόβλημα. Αν πληρώσουμε εμείς το κόστος μεταφοράς με ιδιωτική μεταφορική, στο τέλος μπαίνουμε μέσα. Είναι οικονομικά ασύμφορη επιλογή. Τα ΕΛΤΑ που είναι υποτίθεται πιο φτηνά είναι σχεδόν διαλυμένα. Έχουμε χάσει βιβλία σε αποστολές, άλλοτε καθυστερούν να φτάσουν τα δέματα. Για αυτό συνεργαζόμαστε με Πρωτοπορία, Πολιτεία κλπ, που έχουν δικά τους δίκτυα και καλύπτουν την επαρχία ή με καταστήματα της επαρχίας που έχουν συνεργασία με μεταφορικές και δεν πληρώνουμε εμείς τα δέματα.

Επίσης, σε καταστήματα της επαρχίας δεν γίνεται να συνεργαστούμε με πληρωμή παρακαταθήκης. Δεν γίνεται να ξέρουμε πόσα βιβλία μας πωλήθηκαν κάθε μήνα ή πότε θα εξαντληθούν τα βιβλία μας για να πληρωθούμε, σε καταστήματα εκτός Αθηνών που έχουμε λίγα μέλη. Όποιος παίρνει βιβλία μας στην επαρχία πρέπει να πληρώνει το κόστος της χονδρικής άμεσα. Αν δουλεύει με παρακαταθήκη εμάς δεν μας συμφέρει. Εδώ στην Αθήνα, που έχουμε εικόνα του τι πούλησαν όσοι συνεργάζονται μαζί μας με την μέθοδο της παρακαταθήκης, πρέπει να τους υπενθυμίσουμε εμείς για να γίνει νέα παραγγελία. Παίρνουν τα βιβλία μας με παρακαταθήκη, χωρίς να μας πληρώσουν, τα πωλούν όλα, δεν μας πληρώνουν, ούτε κάνουν άλλη παραγγελία. Εκμεταλλεύονται τα χρήματά μας και μόνο αν πάει πελάτης να ζητήσει τα βιβλία μας κάνουν νέα παραγγελία και μας πληρώνουν τα προηγούμενα βιβλία που έχουν πουληθεί. Για αυτό σταδιακά μειώνουμε τα μαγαζιά που συνεργαζόμαστε και στην Αθήνα. Πόσο μάλλον να συνεργαστούμε με παρακαταθήκη στην επαρχία. Δεν βγάζουμε άκρη. Συνεργαζόμαστε μόνο με όσους πληρώνουν στο τέλος του μήνα ανάλογα τι τεμάχιά μας έχουν πουλήσει (μόνο τέτοια παρακαταθήκη) ή με όσους μας πληρώνουν την χονδρική τιμή του βιβλίου με την παραγγελία.

Ανώνυμος είπε...

καντε ενα e - shop να ξεμπερδευετε .. δεν αξιζει τοση τρεχαλα για πενταροδεκαρες .

Φοιτητική Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας είπε...

Τότε θα προκύψει άλλο θέμα. Δεν θα έχουμε φορολογία 6% αλλά 24%. Γιατί θα είμαστε πωλητές λιανικής και όχι απλά εκδότες πωλητές χονδρικής.

Αν κάποια στιγμή έχουμε στο ενεργητικό μας πολλές κυκλοφορίες θα έχει νόημα. Τώρα, e shop με πέντε τίτλους, είναι άκυρο. Θα πρέπει να το στήσουμε σαν κανονικό βιβλιοπωλείο, με τίτλους από όλους τους εκδότες. Υπάρχουν, όμως, πολλά τέτοια. Και η τρεχάλα θα είναι πολλαπλάσια. Θα πρέπει εμείς να πληρώνουμε και ιδιωτικές μεταφορικές για να στέλνουμε τις παραγγελίες.